Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

IMG_20190513_195550.jpg
En härlig kvällstur med lite grus....

DSC_1913.JPG

Har länge tänkt cykla de fyra kilometrarna stig till stugan, och i helgen tog vi med cyklarna. 5 åringen blev less på stenar, rötter och surhål på vägen dit och tyckte "det här var pappas idé, och den var ingen bra idé"... Men idag tog hon cykeln självmant och gick bara i de bökigaste partierna och på spångarna. :)

Ångrar inte att jag köpte mig en cykel igen efter 7 år utan?

Bilagor

• D6E85C4B-8CF4-4BA4-A448-F16D35065F17.jpeg
    D6E85C4B-8CF4-4BA4-A448-F16D35065F17.jpeg
    420.7 KB · Besök: 158
4 mil 28 snitt 49 max på platten det är inte illa för mig med den gamle Gt n å bärs på Bikeoholic efteråt kanondag förutom att man ramlat av en häst i dryga 40 blås?

IMG_20190628_182307053.jpg

Senast ändrad:
Familjeutflykt i Paradiset, en fin och varierad tur från Aron's bok.
Nästan ingen vandrare på stigarna på eftermiddagen, men det fanns ett tält på varje tomt kring sjöarna.

2019-06-29-19-29-17.jpg

Black on black, tog en runda för å spana in gårdagens skogsbrand i Vättlefjäll. Var ute vid min stuga som bara ligger en km därifrån och blev lite rädd när de börja lukta bränt. Snacka lite med brandvakten som sa de förmodligen var mänsklig aktivitet som låg bakom...

Bilagor

• vättle.jpg
    vättle.jpg
    645.1 KB · Besök: 155
Brandkåren kom precis när jag körde hem, en stund efter Jonte. Då förstår jag varför det stod ett gäng och hoggade precis vid rollerna på v-line innan smala bron när jag körde över en sista gång.

Några kilometer stigcykling tidigare i morse, och nu väntar en god frukost med bl.a. en massa ägg och kaffe. ?

IMG_20190701_0735143082.jpg

Myggig kvällstur för att leka med kufiska objektiv. VM i kort skärpedjup!

Bilagor

• DSCF2184_raw.jpg
    DSCF2184_raw.jpg
    183.9 KB · Besök: 112
Alex Supertramp sa:
Kort skärpedjup är ett klassiskt och underskattat grepp. Bord användas oftare på cykel i skogen-bilder. Fin och somrig bild!
Tack, men underskattat vet jag inte om jag håller med om. Det är ganska ofta det används där det inte behövs eller tillför nåt, bara för att det är lite ballt;-)
Det jobbiga är ju att det kräver en rätt stöddig kamera och det orkar man (jag) sällan släpa på vid cykelturer:-P

Dryga två veckor efter krasch med axeln ur led så är känslan obetalbar att vara ute i skogen så snart. Hade räknat med lång rehab och semester i mitella. Tacksam för kroppens förmåga till läkning och taggad till tusen inför sommarens äventyr

09590CAD-B954-461E-B5A9-475B20239721.jpeg

ErikaB sa:
Dryga två veckor efter krasch med axeln ur led så är känslan obetalbar att vara ute i skogen så snart. Hade räknat med lång rehab och semester i mitella. Tacksam för kroppens förmåga till läkning och taggad till tusen inför sommarens äventyr

Det är ganska #badass å dra sin egen axel rätt oxå??
Gött att du känner dig bra å är på rull igen?

Tillbaka
Topp