Pastor Hannes
Aktiv medlem
Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JesperA sa:En dubbelbåge dök upp
Vart är det? Ser fint ut!H. sa:Ni ser ut att ha det bra!
H. sa:Ni ser ut att ha det bra!
mv70 sa:Vart är det? Ser fint ut!
xyklisten sa:Perfekt grus
Makten sa:Fick för mig att montera SPD för första gången på ~4 år. Tänkte att jag nu är en såpass mycket bättre cyklist att det inte borde vara några problem. Efter bara 2-3 kilometers hundraprocentigt obehag vände jag hem och satte på plattisar igen. Aldrig mer sitta fast i pedalerna. Skönt att ha den funderingen överstökad:-)
Raggamuffin sa:Önskar jag aldrig provade plattisar, för nu är jag väldigt villrådig och byter mellan spd, mallet och platta hela tiden. Inget är bättre och alla saknar nåt :/
Men du borde prova två veckor i alla fall om du ska prova. Saknar du inget med plattisar är det väl ingen direkt mening med att plåga sig å andra sidan...
velman sa:Emil Lindgren gnetar på. XCO Skatås/Göteborg
Ganska gött med SPD i klättringar kan jag tycka, jämnare kraftdistribution längs med pedalvarvet. Sedan tror jag det är stor fördel på långlopp, ska man vara snabbast är det bra att sitta fast i pedalen. Ska själv byta till SPD inför snapphaneturen.Makten sa:Raggamuffin sa:Önskar jag aldrig provade plattisar, för nu är jag väldigt villrådig och byter mellan spd, mallet och platta hela tiden. Inget är bättre och alla saknar nåt :/
Men du borde prova två veckor i alla fall om du ska prova. Saknar du inget med plattisar är det väl ingen direkt mening med att plåga sig å andra sidan...
Det är bara en enda sak jag saknar, och det är att slippa känslan av att "tappa cykeln" när jag försöker våga mig på att droppa. Å andra sidan innebär det att jag gör något fel, så det är nog bättre att öva vidare med plattisar. I övrigt saknar jag absolut ingenting. Har aldrig "halkat av" eller liknande och gillar att kunna kliva av när som helst i knepiga klättringar och krux:-) Bara vetskapen om det gör att jag cyklar mer avslappnat och kan fokusera på just att cykla.
Edit: Jag kan tänka mig att det är jäkligt knepigt att hela tiden byta mellan olika system som kräver olika reflexer när det väl behövs.
Makten sa:Raggamuffin sa:Önskar jag aldrig provade plattisar, för nu är jag väldigt villrådig och byter mellan spd, mallet och platta hela tiden. Inget är bättre och alla saknar nåt :/
Det är bara en enda sak jag saknar, och det är att slippa känslan av att "tappa cykeln" när jag försöker våga mig på att droppa. Å andra sidan innebär det att jag gör något fel, så det är nog bättre att öva vidare med plattisar. I övrigt saknar jag absolut ingenting. Har aldrig "halkat av" eller liknande och gillar att kunna kliva av när som helst i knepiga klättringar och krux:-) Bara vetskapen om det gör att jag cyklar mer avslappnat och kan fokusera på just att cykla.
Edit: Jag kan tänka mig att det är jäkligt knepigt att hela tiden byta mellan olika system som kräver olika reflexer när det väl behövs.
Sambal Oelek sa:Ganska gött med SPD i klättringar kan jag tycka, jämnare kraftdistribution längs med pedalvarvet. Sedan tror jag det är stor fördel på långlopp, ska man vara snabbast är det bra att sitta fast i pedalen. Ska själv byta till SPD inför snapphaneturen.
liveforthis sa:Dagens runda. Bara älskar hösten
Raggamuffin sa:liveforthis sa:Dagens runda. Bara älskar hösten
Hur långt upp måste man för att ha höst i augusti? :)
I Göteborg var det sensommar, 18 grader varmt och fuktigt. Verkligen inte höstkänsla. Komplett med hagelskur på kvällen.liveforthis sa:Raggamuffin sa:liveforthis sa:Dagens runda. Bara älskar hösten
Hur långt upp måste man för att ha höst i augusti? :)
Haha de va höst känsla iaf idag i Varbergmed blött och lerigt och fuktigt i luften.