Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

C40CCF9B-D7C4-474D-8274-55D38528FB36.jpeg

Gränsen är inte stängd!

Har mått apa idag på grund av utmattningssyndrom som kommer och går. Bästa botemedlet är förstås att cykla och bästa avslutningen på cykelturen är att bada. Nu mår jag ungefär en miljon gånger bättre än innan. ☺

Visa bilaga 422892
Så jävla sant och gött att du mår bättre efter! Har själv samma problem...

Korrekt observerat. Är fortfarande ganska ny på västkuststigarna så det kändes mer exotiskt än vad det är :)
Jag har faktiskt aldrig cyklat just där, bara sett från motorvägen och tänkt ”prärie”. Men det får det bli ändring på! Går det att lösa en bra liten loop med stigarna man ser på Trailforks?

Igår kväll hittade jag en ny favoritstig: Ole Bromserud i Haga bike park, Delsjön är ju bannemej lika snabb, mjuk och flowig som en lekande delfin. @Westman visade hur man också beter sig lika kvickt och smidigt som ett snabbt vattendjur på stigen och jag såg mest hans ryggtavla bli mindre, mindre och mindre :)
Verkligen episkt bra förhållanden nu, ja ni kan grejen sedan nya t-shirtsarna kom "Work less, Ride more" ?? ?‍♂️
DSC02510.JPG

Sitter en likadan skylt på en av mina rundor jag brukar köra. Har dock aldrig hunnit stanna och fotat haha
Åkte först förbi, men vände för att kolla in den eftersom jag i ögonvrån såg något om djur och jag ville kolla att jag inte ställde till med ofog för bonden med att cykla igenom gården. Fick mig att småle lite, samtidigt gillar jag att han kan påminna folk om att sakta ner genom att bjuda på sig själv. Sånt är sällsynt idag tycker jag. Alla är alltid så arga och förutsätter att motparten är en idiot. Skylten återställde min tro på mänskligheten lite grand.

IMG_20200610_225823_842.jpg

Testade nya spåren på Väsjöbacken med Schreddan. För 10 år sedan fanns sthlms två roligaste DH-spår här men det ena försvann när skogen skövlsdes och det andra har växt igen. Men med nya spår känns det som om Väsjöbacken kan få lite cykelliv igen!

Såg många knäckte träd bredvid stigen i Paradiset idag, senare också spår av en fyrhjuling. Tänkte: vad gör en fyrhjulingen på en smal stig i en naturreservat? Snart såg jag varför: en 120000 kvm stor skogsbrand.

2020-06-11-10-37-04.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp