Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var finns denna gudomliga väg?Fint på lunchrundan idag
Visa bilaga 520836
Var finns denna gudomliga väg?
Kul å höra! Trist att må kass. Bra att du tar tag i det. Inte alla som gör. ?Femte dagen på LCHF och nu börjar jag känna mig normalare än jag gjort på evigheter. Om det beror på kosten eller nån slags slump som fått mina märkliga besvär att börja gå över låter jag vara osagt, men samtidigt är det helt fantastiskt att aldrig vara hungrig. Idag kände jag mig dessutom hyfsat stark i benen. Inte riktigt samma nivå som när man är laddad med kolisar, men inte långt ifrån.
Det absolut mest positiva är dock att det är som nån slags propp i skallen har släppt. Jag är gladare, mindre trött och kommer på mig själv med att ha lust att göra saker jag inte orkat på månader. Eller år.
Precis som @Berk säger så är det på Bogesundslandet. Man svänger in från Bogesundsvägen och sen kan man köra grusväg ända bort till Askrike Camping. (Vägen är dock bäst dom 5 första km in från Bogesundsvägen)Var finns denna gudomliga väg?
Vad kul att höra, grattis! Har kört keto (strikt lchf) med periodisk fasta nu i typ 2 månader och känner igen mig i det du skriver. 15 kilo lättare, humöret är jämnt, sover bättre och är alert. Synd att man inte kan dricka öl bara :) hoppas det håller i sig för dig!Femte dagen på LCHF och nu börjar jag känna mig normalare än jag gjort på evigheter. Om det beror på kosten eller nån slags slump som fått mina märkliga besvär att börja gå över låter jag vara osagt, men samtidigt är det helt fantastiskt att aldrig vara hungrig. Idag kände jag mig dessutom hyfsat stark i benen. Inte riktigt samma nivå som när man är laddad med kolisar, men inte långt ifrån.
Det absolut mest positiva är dock att det är som nån slags propp i skallen har släppt. Jag är gladare, mindre trött och kommer på mig själv med att ha lust att göra saker jag inte orkat på månader. Eller år.
Visa bilaga 520890
Jag har kört LCHF förr och det funkade strålande, men jag lyckades inte hålla det mer än ett halvår eller nåt sånt för att det blev knöligt med mathållningen till vardags. Tror det ska gå bättre denna gång.Vad kul att höra, grattis! Har kört keto (strikt lchf) med periodisk fasta nu i typ 2 månader och känner igen mig i det du skriver. 15 kilo lättare, humöret är jämnt, sover bättre och är alert. Synd att man inte kan dricka öl bara :) hoppas det håller i sig för dig!
Det där tror jag är det bästa sättet att få det hållbart över tid. Vi kör en 4-månadersperiod nu för att tappa vikt, vilket funkar superbra. Dock så vill jag nog inte köra på såhär hårt resten av livet. Det som förvånar mig mest är precis som du skriver, man är inte hungrig längre och håller sig mätt. Egentligen är det väl lite konstigt att äta 3-4 stora måltider per dygn, kroppen får ju jobba med matsmältning hela tiden.Jag har kört LCHF förr och det funkade strålande, men jag lyckades inte hålla det mer än ett halvår eller nåt sånt för att det blev knöligt med mathållningen till vardags. Tror det ska gå bättre denna gång.
Nu kör jag inte strikt, utan tillåter små mängder kolhydrater i till exempel nån skiva "fröbröd" och en liten gnutta bönpasta eller liknande här och där. Men det är uppskattningsvis 1/5 så mycket kolhydrater som jag skulle ätit normalt, och jag äter massor av fett så jag håller mig mätt i måååååånga timmar.
första 2022 sparken man sett "in the wild"Testar min nya raket i blötan ??
Vackert som tusan!Lite mycket mörker här nu.
Visa bilaga 521489
Det ser lite kladdigt ut.Snabb runda ut i lervällingen nu på morgonen Visa bilaga 521512