Makten
Aktiv medlem
Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)
Ja, men en aning kolhydrater då och då. Lågkolhydratkost verkar hjälpa mot de värsta nattbesvären (som jag tror ger lågt blodsocker, men inte beror på det) men det allmänna måendet var nog delvis en slump att det blev bättre.Kör du samma (och tidigare lyckosamma) kost?
Lågt kortisol kan orsaka lågt blodsocker, knasig sköldkörtelfunktion (känner rätt ofta tryck precis där den sitter), yrsel, lågt blodtryck, dålig blodcirkulation, autoimmuna inflammationer och en mängd andra saker, som är ta mig tusan exakt vad jag upplever. Jag fattar bara inte varför, för även om det uppenbarligen påverkas av stress så stressar jag verkligen inte. Kanske är jag helt enkelt extremt stresskänslig efter att ha lidit av utmattningssyndrom länge. Eller så har det aldrig varit utmattningssyndrom utan nåt helt annat med liknande symptom.
Hur som helst; eftersom jag i perioder mår rätt vettigt så borde det rimligen inte vara nåt kroniskt elände som bara blir värre och värre. Det skulle kunna vara det sabla covid-vaccinet som triggat igång nån autoimmun process (det händer tydligen), som i sin tur ger en negativ loop där tillståndet ger fortsatt inflammation och därmed fortsatt elände. Fan vet. Är mest förvånad över och less på hur det kan te sig så totalt slumpmässigt utan att jag ändrar på något.