Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

2,3 på 25mm låter ju klokt men alla kommer ju tror att det är en tidsmaskin från 2019 som kommer farande?. Men det var ju bättre förr vet vi alla!

Men mest är jag avundsjuk, hjulen jag byggde förra vintern bara rullar utan ett problem så jag har inga hjul att bygga denna vintern…
Det är ju en 27,5:a så det är ändå en tidsmaskin ?

Hjulbygge är sjukt tillfredställande, nästan så man önskar att ngn fälg går sönder ?

Tången brukar du köra med den eller är det för att du har straightpull? Har aldrig använt tång när jag byggt j bend

Hjulbygge är sjukt tillfredställande, nästan så man önskar att ngn fälg går sönder ?

Tången brukar du köra med den eller är det för att du har straightpull? Har aldrig använt tång när jag byggt j bend
Unnade mig den nu eftersom jag skulle bygga 4 SP-hjul med runda ekrar. Förra paret jag byggde hade platta ekrar så då körde jag med Sapims lilla ring för att hålla dem istället. Med klassiska ekrar har jag inte provat med tång men med 1,5mm-ekrar skulle jag nog nog gärna ha den till hands då med om de börjar tvinna sig.

Hann med lite cykling innan julbord med jobbet i kväll ?.
IMG_20231209_120745_150.jpg

IMG_20231216_141744.jpg

Ute och luftade benen, kände på nya hjulsetet en sväng. Har nog inte hojat FS / annat än väg på typ två månader. Dunkelt och kramsnö-remsa-vingel-före, så blev mest att veva grusväg/transporter i en timme, men jäkligt skönt att röra på kroppen och flåsa lite!

Tillbaka
Topp