Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Idag är det riktigt mysväder här i Luleå så jag och Tinka passade på att inviga hundkorgen ifrån Lidl. Den funkade fint ?

zyDiw8M0.jpg

Bild från igår. Sonen hade en aktivitet nära pumptracken, så han föreslog att tar med MTBs. Det fanns en träning, så vi behövde vänta tjugo minuter. Sonen sag hur alla körde på bakhjulet genom dubbla rollers, så han provade också (på sin (för) stora cykel) när vi hade tracken för oss själva. Gick bra tills han ramlade bakåt. Gjorde riktigt ont, men idag är det redan mycket bättre.

2024-05-22-23-05-45-679.jpg

Bild från igår. Sonen hade en aktivitet nära pumptracken, så han föreslog att tar med MTBs. Det fanns en träning, så vi behövde vänta tjugo minuter. Sonen sag hur alla körde på bakhjulet genom dubbla rollers, så han provade också (på sin (för) stora cykel) när vi hade tracken för oss själva. Gick bra tills han ramlade bakåt. Gjorde riktigt ont, men idag är det redan mycket bättre.

Visa bilaga 701362
Jag minns kvar hur jag ramlade bakåt när jag övade på wheelies och var dum att göra det i kontaktpedaller. Det hände också i en mörk skog, så en förbigående kunde inte se min smärtsamma överraskning, men kunde säkert höra skrammel och smärtskrik, och också hur min framstrålkastare lyste himlen och sedan snurrade bort. Ouch

Blev en snabb runda efter några vab dagar. Fick invigt nya hjulen/däck kombon med Singlespeed dessutom. ??

Edit. Bilden gick ej ladda upp (för stor bild...?)

Vänta, är det riktigt ord (och begrepp) i svenskan? Jag trodde att det användes bara i viss skräckfilm med dalaborna iklädda i belarusiska вышиванки.
Ättestupa (även ättestörta eller ättestapul) är en tradition eller legend som säger att åldringar under nordisk forntid har kastat sig, eller blivit kastade, mot sin död utför ett brant stup, eller ättestupa. Enligt myten gjordes detta då den äldre blivit oförmögen att försörja sig själv eller bidra till arbetet på gården. Många platser i Sverige och Norden sägs ha tjänat som ättestupor, men det anses inte längre troligt att de faktiskt har använts.

Premiärtur för ramväskan, Revelate Ripio. Denna hobbyn blir bara nördigare och nördigare.

Älskar dock att bara kunna dra ut på en sprintig 15km-runda på kvällskvisten och få med sig handduk och lite torkad frukt och grejer och bara kunna stanna på vägen hem för att bada och andas lite, kunna koppla ner och av.

IMG_3849.jpeg

Tillbaka
Topp