Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

IMG_0492.jpeg
Lite lerig cykel efter en heldag i Gustavsbergsbacken i Östersund igår. Dock förvånansvärt ”torrt” på stigarna. Rötter och stenar hade riktigt bra grepp, leran kom mest från blöthål som vara svåra att undvika.

Bara två grabbarna dök upp till dagens till, kanske pga vädret. Det regnade dock inte under turen, men stigarna var riktigt blöt och hala. Grabbarna hittade några nya linjer, som här uppför jobbiga branten i mitten av Corona.

2024-10-13-12-41-32-795.jpg

Så nu slängt på nobby nic/racing Ralph till nästa runda 🤘🏻

Hmm, skulle tänka att det blev precis tid att byta bort från Schwalbes SpeedGrip som inte greppar på blöta häll. Son frågade om vi kunde byta hans framdäck till (Butcher med) T9 gummi inför dagens tur. Han var helt nöjd, förutom kanske med höga vikten.

Hmm, skulle tänka att det blev precis tid att byta bort från Schwalbes SpeedGrip som inte greppar på blöta häll. Son frågade om vi kunde byta hans framdäck till (Butcher med) T9 gummi inför dagens tur. Han var helt nöjd, förutom kanske med höga vikten.
Ja för xc så tycker jag det räcker med speedgrip men så har vi väldigt lite hällar här mest lera/jord och rötter. T9 kör jag på enduro hojen när det går enbart nerför.

I dag fick jag en present av min fine vän @ulffo: Avsomnade klubben Kungsbacka Cyklistens (sic) officiella tröja från 1980-talet. 100 procent polyakryl, Made in Belgium, storlek 3 och tajt så in i helvete.
IMG_6279.jpeg

- Senap och ketchup?
- Ja tack!

I dag fick jag en present av min fine vän @ulffo: Avsomnade klubben Kungsbacka Cyklistens (sic) officiella tröja från 1980-talet. 100 procent polyakryl, Made in Belgium, storlek 3 och tajt så in i helvete.
Visa bilaga 732188

- Senap och ketchup?
- Ja tack!
En blandning av Cloetta kexchoklad och ett känt tobaksvarumärke…..

Tillbaka
Topp