Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Mörkt på torsdagens efter veckans jobbtur.
20241031_164359.jpg

Hemmastigen har fått ett nytt träd liggande strax efter droppet. Kombinerat med lövhalkan gör det omöjligt att bromsa i tid om man närmar sig hoppet med vanlig fart.
Jag fick nöja mig med att cykla på andra leder i närheten. Det gick inte illa trots hala löv!

IMG_20241101_120012816.jpg

The dwarves delved too greedily and too deep
Här är jag kl 2 på morgonen, djup i en gaffels returenhet, försöker byta ut så många gummiringar och övriga slitdelar som möjligt. Tillverkarens servicekit inkluderar en massa delar (alla gummiringar av olika diametrar till vänster på bilden) men få instruktioner vart varje ska gå.

Så det gäller att hitta en skruv, skruva den loss, hitta en gummiring, byta den ut, och försöka inte förstöra någonting i processen. Och sedan upprepa övningen på kompressionsenhet och på luftfjädern.

1730538455224.jpeg

Senast ändrad:
Här är jag kl 2 på morgonen, djup i en gaffels returenhet, försöker byta ut så många gummiringar och övriga slitdelar som möjligt. Tillverkarens servicekit inkluderar en massa delar (alla gummiringar av olika diametrar till vänster på bilden) men få instruktioner vart varje ska gå.

Så det gäller att hitta en skruv, skruva den loss, hitta en gummiring, byta den ut, och försöka inte förstöra någonting i processen. Och sedan upprepa övningen på kompressionsenhet och på luftfjädern.

Visa bilaga 736155
Vad är det där för gaffel? Mezzer?

Tilbake i Slettestrand. Vi er enige at det er her det er best mtb i Danmark. Her må man følge med hele tiden og det er teknisk sykling hele tiden. Og veldig moro helt til jeg fikk akslen ut av ledd. Men dro den tilbake og syklet til bilen. Nå; voltaren, Tuborg och mat.

IMG_2022.jpeg

Tillbaka
Topp