Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

20250615_130033.webp

Senast ändrad:
Idag testade jag detta igen. Nej, den experimentella styrvinkeln fungerar inte på hardtail heller ☹.

Visa bilaga 754076

Och än en gång till hade jag möjligheten att prova en experimentell vinkel på cykel, men denna gång blev den mellan vevarmarna.
Min åsikt: inget att önska sig, den vanliga 180° funkar mycket bättre. Dags att byta ut vevarmar, tur att jag har ett par (kortare) liggandes i reserv. Tur också att haveriet skedde under lugnt uppförstrampande och inte vid en hård landning.

IMG_20250615_161628372.webp

Man verkar ha fördummat Flottsbros enklare stigar (doubles blev till tables, dropp till ingenting), men samtidigt ha försvårat svårare stigar: tidigare hade det funnits en kortare kanon här. Jag vågade alltså inte ta an det nya gappet.
Jaha har den här kanonen blivit större? kanske var därför det kändes lite läskigare än förr 😅

Jag tycker grön sak har blivit betydligt svårare, med en massa nya rollers som man nog kan dubbla. Gjorde inte det igår, eller jo delvis, men behöver nog känna in farten lite mer osv för att ta alla.
Grävet känns rätt menlöst nu, hela vägen till hoppet nedanför droppet som inte finns. Nästan som att grävet blivit grön och grön sak blivit blå. Hoppas de bygger ett nytt drop.

Och än en gång till hade jag möjligheten att prova en experimentell vinkel på cykel, men denna gång blev den mellan vevarmarna.
Min åsikt: inget att önska sig, den vanliga 180° funkar mycket bättre. Dags att byta ut vevarmar, tur att jag har ett par (kortare) liggandes i reserv. Tur också att haveriet skedde under lugnt uppförstrampande och inte vid en hård landning.

Visa bilaga 774721
Du saknar inte en skruv uppe på länkaget? Det ser lite ut som det i alla fall..

IMG_20250616_065254.webp

Jag tycker grön sak har blivit betydligt svårare, med en massa nya rollers som man nog kan dubbla.
För en nybörjare som tar sig på Grön sak känns dem där nya stora rollers som en rolig utmaning att långsamt rulla igenom. För en mycket erfaren cyklist blir dem till en skoj utmaning att dubbelhoppa, vilket kan locka en tillbaka till på pappret grön stig.
För mig som är i mitten kompetensmässigt blev det värre: jag cyklar för snabbt och riskerar krascha i uppförssluttningen, men samtidigt cyklar jag för långsamt för att våga dubbelhoppa dem rollers. Då tvingas jag att bromsa in före första roller och försöka hålla mig nära till marken.

Grävet känns rätt menlöst nu, hela vägen till hoppet nedanför droppet som inte finns. Nästan som att grävet blivit grön och grön sak blivit blå. Hoppas de bygger ett nytt drop.
Ja, precis mina tankar ☹. Den enda utmaningen som Grävet har kvar på sig är att den är smalare än Grön sak.

Jag tycker om dock hur man har byggt om/renoverat U-turns och berms på dem båda lederna. Det var på tiden, de gamla har blivit helt utslitna.

En bonusbild från igår i Isaberg. Sonen provade på sin dirt en bit av XC-spåret, som är en snäll grusslinga, tog en svart avstickare och såg plötsligt en gap. Bra att han inte försökte att bromsa (på bilden tredje gången).

2025-06-17-12-19-28-736.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp