Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

IMG_3048.webp

Ca två år efter att jag insåg att kedjan (och därmed även kassetten) var helslut bytte jag idag kedja, kassett, trissor och drev.

IMG_9989.webp

Fick feeling och drog åt ekrarna lite med på känn, kort efter visade det sig att jag tack vare detta nu även får lära mig hur man riktar hjul.

Bytte vevparti på gruscykeln och skulle mest kolla att växeljusteringen blev OK, men det var en så vacker kväll att det var svårt att sluta trampa 😄. Blev 6mil, kryssandes mellan traktorsläpen som gick i skytteltrafik från tröskorna på fälten.

IMG_4686.webp

Tyvärr har det blåst ner en massa skog över en del favoriter i Pila men ett fint åk hanns ändå med när vi kom ner.

Ja, (för) många trädfäll kring Pila (men noll i La Thuile). Kunde ikväll konstatera att det är ännu fler per km på hemmastigen. I Sverige är det dock enklare att köra rund trädfäll än i alperna.

2025-07-29-21-58-56-812.webp

Ja, (för) många trädfäll kring Pila (men noll i La Thuile). Kunde ikväll konstatera att det är ännu fler per km på hemmastigen. I Sverige är det dock enklare att köra rund trädfäll än i alperna.

Visa bilaga 783336
Vi hittade ett rätt stort plockepinn i La Thuile idag, men det var bredvid och inte på stigen.

Vi körde nåt antagligen svart som inte fanns på våra kartor och skylten sa bara ” ! ”. Väldigt bra.

Vi körde nåt antagligen svart som inte fanns på våra kartor och skylten sa bara ” ! ”. Väldigt bra.

Jag är nyfiken på var det är. I La Thuile körde vi två nya flowtrails som bara hade några hundrade meter byggt, sen var det dåligt stig eller äng. Det hade varit trevligt med en varning (skyltning är inte La Thuiles starkaste sida).

PS: antar att stigen in var Ponteilles, som nuförtiden är stängd, jag är också nyfiken på den

Jag är nyfiken på var det är. I La Thuile körde vi två nya flowtrails som bara hade några hundrade meter byggt, sen var det dåligt stig eller äng. Det hade varit trevligt med en varning (skyltning är inte La Thuiles starkaste sida).

PS: antar att stigen in var Ponteilles, som nuförtiden är stängd, jag är också nyfiken på den
Vi började på C, sen vek vi av ner åt vänster. Såg aldrig något namn eller bokstav. Men sen körde vi J och så långt i sidled var det inte.

Ponteilles var där jag krossade växeln. Stod inget om att den var stängd?

from Jul 29, 2025
IMG_0946.webp

Bilagor

• IMG_0946.webp
    IMG_0946.webp
    199.4 KB · Besök: 30
Vi började på C, sen vek vi av ner åt vänster. Såg aldrig något namn eller bokstav. Men sen körde vi J och så långt i sidled var det inte.

Det är Lupin, som officiellt inte finns längre. Jag ser många namn när jag zoomar i på Trailforks, men ingen streck. Jag minns positiva feedback på TF. Bra att veta att den fortfarande är körbar.

Ponteilles var där jag krossade växeln. Stod inget om att den var stängd?

Ponteilles står som stängd på TF och på ett skylt precis vid början av stigen.

Jag ser nu att både är med på officiella ledkartan (som då är outdated):

Tillbaka
Topp