Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Yeah yeah... :D I found it a little entertaining to break almost all of them...yes I'm childish in some ways... Bike lying down, yes that hurt a little but hey.. ;)Ine need some rules…
Bike uprigght
From the drive side
Crank forward and parallel to the ground
Tires lined up with brand in top
Dropper post extended
In the lowest gear
Only kidding. However points will be deducted for violating above rules!
100% Brixter glovesVisa bilaga 674242Very nice out in the forest today, a lot of ice and also easily rolled grippy snow ? A little cold on the brake index fingers, may try ski gloves next time?![]()
Hm, interesting, thanks! I've been thinking about going the route of motorcycle gloves as I find the bike ones...not that good. I'd like the dexterity of the type of gloves in that link, been thinking of Hestra winter pro but then it looks like a clumsy work glove.100% Brixter gloves
Great until about -7C (ish) for me (once I get a little warmed up and as long as I stay in the woods (on open road it is an all different bargain)
100% Brixter gloves
Great until about -7C (ish)
Jag kör väldigt tunna löparhandskar eller finger vantar som ett inre lager och sedan en rejälare vante över.Hm, interesting, thanks! I've been thinking about going the route of motorcycle gloves as I find the bike ones...not that good. I'd like the dexterity of the type of gloves in that link, been thinking of Hestra winter pro but then it looks like a clumsy work glove.
![]()
Hestra Winter Pro, arbetshandskar | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
No, I go for keeping the temperature in the woods, the transport on asphalt was...unpleasant. Today I use a pair of old pearl izumi shell gloves with merino liners, they usually keep me warm but at -10 they didn't keep my hands limber enough even when active at techy trails.
Mm, liners + handskar har funkat bäst för mig hittills. Vill ha smidiga handskar så att det går att modulera bromsar etc, gillar inte när det inte är bra kontakt med händerna.Jag kör väldigt tunna löparhandskar eller finger vantar som ett inre lager och sedan en rejälare vante över.
Tyvärr verkar det som polar plug projektet gått i graven. Kanske något som en annan vill ta vid. Inte direkt komplicerat.
No not the gnarliest of looks if that's important :D But I bought the cheapish Hestra work gloves I posted above, they did the trick today, puh. -10 and even my indexfingers were kind of toasty. Not that cumbersome and clumsy in my size, I'll look some more at those 100% Brisker gloves when the spring comes thou. They remind me of the Fox gloves I wear otherwise.I have used those in the past on my fat bike (I don't have it anymore since I no longer go to Darlana during the winter) and I have moved them to my kickbike (fat tires and two Siberian husky as drivetrain)
They are fine (other than look really not gnarly ;)), with plenty of room for the fingers and brakes, but they are "almost" too hot unless it is below -15C)
If you don't mind the look. they are a good option
Note that since they come with their own bar end plugs (that you need to use), you cannot use grips with integrated bar ends and need to use double clamps grips like those ones
Not “gnarly” is in fact the understatement of the century and we are barely a 1/4 inNo not the gnarliest of looks if that's important :D But I bought the cheapish Hestra work gloves I posted above, they did the trick today, puh. -10 and even my indexfingers were kind of toasty. Not that cumbersome and clumsy in my size, I'll look some more at those 100% Brisker gloves when the spring comes thou. They remind me of the Fox gloves I wear otherwise.
Very very true :)Not “gnarly” is in fact the understatement of the century and we are barely a 1/4 in
REALY great pictureDet är skillnad på lampa och lampa ;)Visa bilaga 677713
Nöjd med handskydden, gör de någon nytta?Bild efter gårdagens tur, kändes som man simmade fram bitvis i skogmaskin spåren. Tycker det börjar räcka med regn nu.Visa bilaga 716267
Faktist nöjd med funktionen mot kvistar o dylikt som brukar ha tendes att bromsa eller piska på fingrarna? Tänkte nog montera bort de först för de var monterade vid köp men gav de en chans och tror de få sitta kvar tillsvidare.Nöjd med handskydden, gör de någon nytta?
Hur upplever du sq-lab sadeln?Bild efter gårdagens tur, kändes som man simmade fram bitvis i skogmaskin spåren. Tycker det börjar räcka med regn nu.
Väldigt nöjd med sqlab överlag efter att ha sökt den rätta sadeln i åratal så har jag nu 3st sqlab denna 60x, en 611 på en mtb samt en 612 på graveln. Denna kör jag också med på fatbiken vintertid. Var lite skeptisk först när jag köpte 611an men efter en tid med justerande så klarade jag 2-3t utan bekymmer. 60x är mjukare och bättre när man sitter mer, använder den också på fatbiken. Lite breda kanske enligt deras mått så ta en modell smalare en rekomenderat speciellt om du har stoppning i byxan.Hur upplever du sq-lab sadeln?
Tack, gott att veta. Funderar på ett par av de anledningarna samt om de kan skydda fingrarna mot vinterkyla. Det blir nog ett par inom kort :)Faktist nöjd med funktionen mot kvistar o dylikt som brukar ha tendes att bromsa eller piska på fingrarna? Tänkte nog montera bort de först för de var monterade vid köp men gav de en chans och tror de få sitta kvar tillsvidare.
Tack! Har själv sq-labs handtag och inner-barends på min cykel och är väldigt nöjd med dem. Kanske får bli en sadel också, om man bara kan klura ut vilken bredd man behöver.Väldigt nöjd med sqlab överlag efter att ha sökt den rätta sadeln i åratal så har jag nu 3st sqlab denna 60x, en 611 på en mtb samt en 612 på graveln. Denna kör jag också med på fatbiken vintertid. Var lite skeptisk först när jag köpte 611an men efter en tid med justerande så klarade jag 2-3t utan bekymmer. 60x är mjukare och bättre när man sitter mer, använder den också på fatbiken. Lite breda kanske enligt deras mått så ta en modell smalare en rekomenderat speciellt om du har stoppning i byxan.
Mät bredd mellan sittben finns anvisningar på sqlabs hemsida eller googla hur du gör. Tyckte själv det var klara anvisningar och lätt att hitta rätt modell sedan så såg jag flera som rekomenderade en modell smalare på nätet?Tack! Har själv sq-labs handtag och inner-barends på min cykel och är väldigt nöjd med dem. Kanske får bli en sadel också, om man bara kan klura ut vilken bredd man behöver.
Orbea wild ute i den vilda naturen ?
Visa bilaga 718196
Min fru snodde Treken av mig så det var bara att beställa något nytt?Jaså du bytte bort treken som du var så nöjd med ?.
Riktigt schysst hoj , wilden är grym !