Dagens finmek-tråden

Valhalla_

Aktiv medlem
Dagens finmek-tråden
...och efter allt detta meck, och när jag äntligen ska montera ihop dämparen för att testa, så upptäcker jag att det inte är tätt. Meh.. jag har ju lyckats klämma hål på bladdern...!

J**la s**¤#%&# 1!!!

Är det @Preacher som är the go to guy kanske? Eller var köper man annars en bladder? Den ser ju inte så dyr ut men vad vet jag..

Eller är det bara att kasta hela helvetet nu? Vore ju just min tur... :ROFLMAO:

Senast ändrad:

Valhalla_

Aktiv medlem
Dagens finmek-tråden
Meh.. jag har ju lyckats klämma hål på bladdern...!

J**la s**¤#%&
Fick hem nya fina bladdern. Skitglad och tänkte, ungarna får vänta 5 min när jag bara snabbmekar dit den. "Jag ska bara". Det tog mer än 5 min och de höll på och tjoade och körde vagnjäveln fram och tillbaka och körde ner saker. Man fick ju inte en lugn stund. Och tror ni inte att jag i all stress lyckades fucka upp den satans bladderhelvetet igen! Ibland blir man så less på sig själv. Att man aldrig lär sig. Nu får jag beställa ännu en ny, och nästa gång ska jag göra detta lugnt, stilla och metodiskt...

Edit:
Hittade denna på bänken........och den är hel.
Vad i helvete, jag monterade ju den gamla igen, hahahah! I'm losing it tror jag :ROFLMAO: :ROFLMAO:
IMG_20200924_181205336.jpg

Senast ändrad:

Putte.w

Aktiv medlem
Dagens finmek-tråden
Fick hem nya fina bladdern. Skitglad och tänkte, ungarna får vänta 5 min när jag bara snabbmekar dit den. "Jag ska bara". Det tog mer än 5 min och de höll på och tjoade och körde vagnjäveln fram och tillbaka och körde ner saker. Man fick ju inte en lugn stund. Och tror ni inte att jag i all stress lyckades fucka upp den satans bladderhelvetet igen! Ibland blir man så less på sig själv. Att man aldrig lär sig. Nu får jag beställa ännu en ny, och nästa gång ska jag göra detta lugnt, stilla och metodiskt...
kanske lika bra att beställa 2 st :)

Valhalla_

Aktiv medlem
Dagens finmek-tråden
Vise block måste man ju ha. :giggle:

IMG_20201006_203840983.jpg

Kan konstatera att ska man köpa bågfilsblad så ska man alla gånger köpa dyra märkesblad. Tog bara 1-2 minuter att såga igenom en 20x30 mm alu profil. Det hade aldrig gått med de billiga skitbladen man oftast av snålhet köper. Men sånt vet man ju egentligen , bara att förnuftet ibland stannar utanför butiken..

Valhalla_

Aktiv medlem
Dagens finmek-tråden
Köpte mig en angi sensor som jag tånkte fästa på min bell super dh, men insåg att mitt bakpå inte är något bra ställe då remmen från gogglesen hamnar där.

Såg då ett lufthål av rimlig storlek. Pillade loss plastbiten och började testa och fila lite för att få den att passa perfekt.
IMG_20201017_222628039.jpg

Men formen kändes lite "off". Jag ville ha lite mer "factory look", inte "look, you have something stuck in your helmet".
IMG_20201017_224459110.jpg

Så fram åkte 2k spackel och lite färg:
IMG_20201017_230146772.jpg

Efter lite slip och lack såg det mer rätt ut. Detta bör funka. :giggle:
IMG_20201018_081015756.jpg

Senast ändrad:

Valhalla_

Aktiv medlem
Dagens finmek-tråden
Ibland visar det sig att man har nytta av bra-att-ha-lådan. En vanlig crown race får sätta livet till och bli en 45 till 36 graders adapterring. Varför kan inte alla bara köra med samma standard??

IMG_20201026_200512945.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer