Lördag morgon. Jag vill så väldigt gärna iväg på en minicykelsemester, min vän startar idag o jag kan följa med över helgen. Men jag har ingen lämplig cykel. Jag har fler cyklar än någon människa behöver, 7 st. Bara inte en som passar ändamålet, är hel och har pakethållare. Gah!
Jag kan åka o köpa skärmar+montera pakethållare på en, eller byta styre reglage bromsar o montera pakethållare på en annan, eller lag punka byta däck o montera pakethållare på den tredje. Den tredje lät enklast.
Men den hade ju inte så mycket fästen för pakethållare.
O där nere krockade stagen med skivbromsen.
Men det finns ju såna här:
Som det ju inte går att hänga någon väska på.
Det här är ett hiskeligt fult föremål som jag tror kommer från en barncykel.
1+1=3!
Lite slang runt rören på cykeln, o några slangklämmor.
Packning på. Ser mer ut än det är, har tryckt ner liggunderlag i en väska o en del kläder i väskan ska jag ha på mig från början.
Nu hoppas jag att den som skrev texten på den röda klisterlappen på den sadelstolpsmonterade pakethållaren var samma amerikan som skrev mina andra klisterlappar, där det står att jag inte får använda min cykel om jag inte kan cykla, inte använda gps:en i micron, inte använda ångtvätten under vatten och inte använda kniven på mina vänner. Det står max 9 kg, min packning blev drygt 12 kg. Å andra sidan har den ju ett visst extra stöd där slangklämmorna sitter.
En annan sak som vore fint var om det jävla regnet la av nu, enligt yr.no har det inte regnat i göteborg på hela dagen. Pffft!