Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det är betydligt värre att happyride auto redigerar. Speciellt som de har extremt suspekta ägare.Visa bilaga 738334
Däremot tycker jag det känns helt ok om det är Happyrides egna taggar och inte fula fiskar i forumet som försöker köra någon form av dold affiliate satsning med sina egna privata taggar.
Kan ju vara najs med lite transparens men då de inte har någon "rättelseknapp" och inte svarar på PM med rättelser så får man ju fundera på om de har resurser att kommunicera ens när man säger "Hallå", än mindre vad de själva sysslar med.Jag tycker det är betydligt värre att happyride auto redigerar. Speciellt som de har extremt suspekta ägare.
Allt går. Det handlar bara om vilken trovärdighet man vill ha som företagsgrupp och där har de valt väg. I alla fall om man vill döma efter cykelkraft.Kan ju vara najs med lite transparens men då de inte har någon "rättelseknapp" och inte svarar på PM med rättelser så får man ju fundera på om de har resurser att kommunicera ens när man säger "Hallå", än mindre vad de själva sysslar med.
Misstänker att det kan vara tight om stålar precis som för många andra webbpublikationer. Ska vi ha helskärmspopups över hela forumet eller duger de att de modifierar lite länkar i fyndtråden?
Vill man inte ha taggen så går det ju fint att markera texten som visas och copy-paste:a istället för att klicka på knappen. Går säkert fint att dra fram något skript som tar bort allt kopplat till "tag=" i alla Amazon-länkar också.
Kan ju vara som så att bonuscheckar som nyttjas inte återbetalas vid retur...Så, nu har bonuscheckarna från inköpet av en White Interceptor trillat in på XXL-kontot. Runt 5000kr, med förfallodatum i februari 2025. Viss risk att jag inte hittar vettiga saker att konsumera tills dess (om jag inte okynnesköper den där rabatterade fatbiken..), men som backupplan kan man väl köpa lite vad som helst och sen nyttja sin 365-dagars returrätt, tills man hittar nåt man faktiskt vill köpa?
Nån som ser några problem med planen (förutom risken att XXL konkar under tiden)?
Skidor? Xxl har ju rätt bra utbud på alpint i butik...Så, nu har bonuscheckarna från inköpet av en White Interceptor trillat in på XXL-kontot. Runt 5000kr, med förfallodatum i februari 2025. Viss risk att jag inte hittar vettiga saker att konsumera tills dess (om jag inte okynnesköper den där rabatterade fatbiken..), men som backupplan kan man väl köpa lite vad som helst och sen nyttja sin 365-dagars returrätt, tills man hittar nåt man faktiskt vill köpa?
Nån som ser några problem med planen (förutom risken att XXL konkar under tiden)?
mtbclassicparts.com
Den är legitInte sett den här sidan förut.
Verkar legit utifrån det lilla som finns skrivet på Trustpilot, Reddit mm. Men hur kollar man upp sånt noggrannare?![]()
FOX Forks, Shocks and parts. All parts. All models.
Save up to 50% on Forks, dampers and parts from FOX, Marzocchi & Co. that are otherwise out of stock. Only at the official FOX partner.mtbclassicparts.com
Är inte det mer eller mindre standardpris?
SLX-bromsar. 157EUR
Brukar väl ligga på lite över 200 euroÄr inte det mer eller mindre standardpris?
Bike-Discount har varit oslagbara i pris på standard Shimanoprylar till mtb senaste året (igen). I somras sålde de den uppsättningen för 199€.Är inte det mer eller mindre standardpris?
Jag högg på erbjudandet för nästa års bygge. Såg att de tog slut nu. Hoppas bike24 har koll på lagersaldot så jag får mina bromsar.Bike-Discount har varit oslagbara i pris på standard Shimanoprylar till mtb senaste året (igen). I somras sålde de den uppsättningen för 199€.
Det är tom billigare att köpa både fram + bakhjul än bara bakhjulet.Med tanke på dagens hjulpriser är detta rätt prisvärt för enkla hjul:
www.9velo.com
![]()
9Velo Gravel Disc GV 2.0 Series 24H/24H
"Favorite Gravel GV series now comes with T18 hub."*Notice: High Demand. 2-3 weeks to process the order before shipping out.Microspline Road freehub body for GRX 1x groupset's Microspline cassette is available.www.9velo.com
Trots att hjulen har en angiven maxbelastning på 120 kg har de endast 24 tunna CX-Ray/hjulHar hört att dessa ska vara bra hjul.
Missförstår jag eller är det totalt fucked up?
Tror ni den kan konverteras till flatbar relativt billigt för att få en elcykel med kortare reach?Elgravel Specialized Turbo Creo SL Comp E5 i XXL för 20128.49 kr och fri frakt
Visa bilaga 742263![]()
Specialized Turbo Creo SL Comp E5 elcykel racer Svart | Techinn Elcyklar
Få Specialized Turbo Creo SL Comp E5 i Svart för 0 kr. Perfekt för elektronik och datorer med snabb leverans. Köp Elcyklar på Techinn!www.tradeinn.com
Inte så många storlekar kvar till det priset?Tror ni den kan konverteras till flatbar relativt billigt för att få en elcykel med kortare reach?
Lordgun säljer Merida Scultura 6000 med 105 DI2 för 28900kr inkl frakt.
Hur har du tänkt att använda den (vilka underlag) och hur mkt väger du? För så här står det enl länkenNågon som har synpunkter/input?
Är du säker på att den har en endurance-geometri som funkar för dig?Jag letar Endurance-geometri och tycker sällan att man ser ngt under 30000 med elektroniska växlar.
Jag hade kollat på Cube Attain:Lordgun säljer Merida Scultura 6000 med 105 DI2 för 28900kr inkl frakt. Jag letar Endurance-geometri och tycker sällan att man ser ngt under 30000 med elektroniska växlar. Någon som har synpunkter/input? Det är pressfit-jag har ingen erfarenhet (men har läst en del negativt) av det men ser att det är rätt vanligt. Borde jag leta vidare?
Merida Scultura 6000 CF3 LordGun online bike store
Merida Scultura 6000 CF3 from $ 2,450.88. Buy Road bikes from Merida Bikes at LordGun: competitive prices, fast 24/48 hour shipping.www.lordgun.com
Sant. Alla endurance cyklar från merida har 'endurance' i namnet.Åtminstone för mig tyder det på att Merida själva inte ser Scultura som en endurance-cykel
BikeDiscount säljer även Radon R1 med Tiagra eller 105 till priser som ser väldigt bra ut. Är det så bra som det ser ut? Drivlina och bromsar verkar vara full Shimano. Hur bra är ram, hjul och övriga komponenter? Kan någon hjälpa mig att tolka geometrin också? Är den endurance eller race?Jag hade kollat på Cube Attain:
Finns även en del billigare alternativ men kol-ram
BikeDiscount säljer även Radon R1 med Tiagra eller 105 till priser som ser väldigt bra ut. Är det så bra som det ser ut? Drivlina och bromsar verkar vara full Shimano. Hur bra är ram, hjul och övriga komponenter? Kan någon hjälpa mig att tolka geometrin också? Är den endurance eller race?
De ser ut att ha bra priser på Bianchi-hojar också.
Tack för bra input som vanligt @HåkanCHur har du tänkt att använda den (vilka underlag) och hur mkt väger du? För så här står det enl länken
"700x30C max", max 30mm breda däck kan vara i underkant, beroende på var du har tänkt att cykla och inte minst beroende på din vikt.
Däcken "Continental Grand Sport Race, 700x28C" skall inte vara dåliga, men det finns bättre och fälgarna är lite omodernt smala "17mm inner width", men det spelar mindre roll med max 30mm däck.
Är du säker på att den har en endurance-geometri som funkar för dig?
Scultura-serien brukar ffa vara tävlingscyklar och när jag kollar på hemsidan står det bla
"Är du en tävlingscyklist, håller dig längst fram på snabba gruppträningar, eller föredrar du en kuperad profil? SCULTURA 6000 med Shimano 105 Di2 kan vara den perfekta cykeln för dig."
och
"tävlingsbeprövad geometri (identisk med REACTO)"
Kollar man sittställningen i geometritabellen är även den tävlingsinriktad
med låg stack i förhållande till reach.
Även flera av de andra måtten i geotabellen är mer tävlings än enduranceinriktade
tex kedjestag, BB-dropp, sitt o styrvinkel, m fl
Åtminstone för mig tyder det på att Merida själva inte ser Scultura som en endurance-cykel
Tidningen Tour testade Radon R1 med Tiagra under 2024BikeDiscount säljer även Radon R1 med Tiagra eller 105 till priser som ser väldigt bra ut. Är det så bra som det ser ut? Drivlina och bromsar verkar vara full Shimano. Hur bra är ram, hjul och övriga komponenter?
Ser ju riktigt fin ut, missat Cube, tackJag hade kollat på Cube Attain:
Finns även en del billigare alternativ men kol-ram
Kan bekräfta att så är fallet (gäller XXLs bonuscheckar). Det gick bra att byta ett bonuscheckköpt plagg mot ett likadant i annan storlek dock.Kan ju vara som så att bonuscheckar som nyttjas inte återbetalas vid retur.
+1Endurance med 105 di2 för 29000kr, känns svårslaget?
Rose kör 10% rea
En av mina käpphästar, och jag har många, är att den roterande vikten har större betydelse än totalvikten. Den roterande vikten beror ju till allra största delen på både däck och fälg,Aluhjul, vad kan man uppgradera till om
Man söker kolfiber med endurancefokus? Väger 70kg, har aldrig kört sönder ett hjul. Vill ha ngt lätt.
Bygger du dina hjul själv så går det väl lika bra att bygga med navdynamo som med ngt annat nav?Egentligen dynamo men kanske hoppar det.
Tack Håkan. Bra poäng om roterande vikt. Min stora sorg här i livet är att jag aldrig kommer bli hjulbyggare+1
En av mina käpphästar, och jag har många, är att den roterande vikten har större betydelse än totalvikten. Den roterande vikten beror ju till allra största delen på både däck och fälg,
så glöm inte riktigt lätta däck.
Bygger du dina hjul själv så går det väl lika bra att bygga med navdynamo som med ngt annat nav?
Även om du väljer att betala ngn annan för att bygga dina hjul borde du kunna välja vilka delar hen skall bygga hjulen av.
Det finns mer detaljerad geometri iRadon R1 RIVAL AXS i alla storlekar från 53 till 63 för 1680€ + 70€ frakt
alu ram, gaffel i karbon
Rival AXS 2x12sp, ca 9kg
upp till 28 mm däck
Visa bilaga 750527
bikable.se
Om man inte ens är säker på vilken produkt man skall köpa har jag svårt att se att 100kr ner från tidigare pris skulle skapa något större köpbehov ;)Garmin Varia RTL 516 för 1699kr på bikable. Bästa priset på länge? Köpläge? Borde man köpa ngt annat? Kör Garmin på allt annat.
![]()
Garmin Varia RTL516 Radar Baklampa
Garmin Radar baklykta Varia RTL516 Se och bli sedd med Garmin Varia Baklyktaradar, som ger dig en unik och stor överblick när du cyklar på vägen. Den smartabikable.se
Garmin Varia RTL 516 för 1699kr på bikable. Bästa priset på länge? Köpläge? Borde man köpa ngt annat? Kör Garmin på allt annat.
![]()
Garmin Varia RTL516 Radar Baklampa
Garmin Radar baklykta Varia RTL516 Se och bli sedd med Garmin Varia Baklyktaradar, som ger dig en unik och stor överblick när du cyklar på vägen. Den smartabikable.se
Blinkande Varia RTL 515 är superior, både i batteritid och synlighet. Svårare att få tag på men den där bikeinn har den.Om man inte ens är säker på vilken produkt man skall köpa har jag svårt att se att 100kr ner från tidigare pris skulle skapa något större köpbehov ;)
Den verkar ha kostat sub 1500 stabilt i dec för övrigt.
Jag vet vad jag vill ha men det är återkommande så här på happyride att man får bra input på frågor. Tack för din pris återkopplingOm man inte ens är säker på vilken produkt man skall köpa har jag svårt att se att 100kr ner från tidigare pris skulle skapa något större köpbehov ;)
Den verkar ha kostat sub 1500 stabilt i dec för övrigt.