Dagens fynd (bara tips, ingen diskussion) – Läs första inlägget först!

Köpte min 830 ny för 3400:- i våras, är nöjd och tycker 2500:- för en beggad verkar mycket bra.
Ja, det var nog ok. Men inte intressant just nu.

Finns lite mer att titta på på r2 om man vill se lite högre siffror framför %. Inget i min prisklass dock. Det är nog 130, 530 och explorer v1 som jag får fundera på.

530 för låga 2k är kanske inte så dumt.

Ja just det. Det var väldigt tydligt i mitt huvud att jag menade just cykelgps.

Beggad har tittar jag efter ibland men tycker 2500 är lite mycket. Egentligen är det väl bara puls, GPS logg och "pappa när är vi halvvägs" som behövs. Det senare verkar iofs besvärligt på garmin i skogen.

Edit. Med tanke på nypris på bikeshop så kanske 2500 är ett bra pris.
Jag köpte 530 bundle med pulsband samt kadens- och hastighetssensor för 2800 nyligen, så jag tycker ABSOLUT att du kan ha is i magen. Med begagnad skulle jag dubbelkolla när den är köpt, en gammal dator med dåligt batteri för 2500 är ju inte kul. Är den köpt i juni 2023 eller något är det väl bättre.

Jag köpte 530 bundle med pulsband samt kadens- och hastighetssensor för 2800 nyligen, så jag tycker ABSOLUT att du kan ha is i magen. Med begagnad skulle jag dubbelkolla när den är köpt, en gammal dator med dåligt batteri för 2500 är ju inte kul. Är den köpt i juni 2023 eller något är det väl bättre.
Det är större skillnad på 530 och 830 än jag trodde. 530 går att hitta för 2200 tror jag. Tror det var web hallen

YT Izzo Core 2 för 1999 eur + frakt
Finns i L, XL, XXL. 2 färger att välja mellan: Wasabi green och Black magic.
1700740573195.png

Finns en hel del vettiga deals på bike-discount nu, kan inte se att det skrivits om det här. T.ex. bra priser på 12-delade kassetter, både GX Eagle och SLX. Även X01 AXS-kit till något mindre orimligt pris än normalt.

Annars har Merlin Cycles OK pris på 12-delade SLX kassetter (770kr) :

Tjena! Det ryktas om att det säljs billiga dubbdäck vid norra fästet på Skanstullsbron. Nån som såg nåt vid dagens passering? 40% rabatt enl uppg.

Stalle

Tjena! Det ryktas om att det säljs billiga dubbdäck vid norra fästet på Skanstullsbron. Nån som såg nåt vid dagens passering? 40% rabatt enl uppg.

Stalle
Inte vid dagens men nu när jag läser ditt inlägg har jag för mig jag såg något cykelrelaterat där igår. Inte mycket till hjälp dock

Edit: kanske hos Bonne Mécanique?

Och 29" är samma som 28" och båda är mindre än 27"!
Varför inte helt strunta i tum?
Livet med cyklar, särskilt hjul blir enklare ju förr vi lägger tummåtten bakom oss.

Garmin Edge 1040 Solar för 4.490SEK
Kan det stämma? I så fall är det samma pris som för Edge 1040 utan solar!

Transition Spur NX för 2800€:

Transition Smuggler AL NX för 3050€:

Bonne Mecanique har visst öppnat filial där. Alltså... dagens dubbdäckstips är då följaktligen: 40% på dubbdäck på Bonne Mecanique - Skanstull (och vem vet... kanske i Skrapan åxå).

Stalle

Några downcountry*-ramar** till bra pris nånstans?

* aka halvbrötig stigcykling, ~130mm slag, Spur/Izzo/Spräcktral 125/..
** ram/ramkit inkl dämpare

Några downcountry*-ramar** till bra pris nånstans?

* aka halvbrötig stigcykling, ~130mm slag, Spur/Izzo/Spräcktral 125/..
** ram/ramkit inkl dämpare

trailstore.se har Spur GX i M/L för halva priset. Velotek har olika Spur i XL för liknande pris. Alla kompletta cykel, men jag skulle tänka att man vinner på det när man säljer komponenterna man inte behöver.

trailstore.se har Spur GX i M/L för halva priset. Velotek har olika Spur i XL för liknande pris. Alla kompletta cykel, men jag skulle tänka att man vinner på det när man säljer komponenterna man inte behöver.
Lite tveksam på det ändå.. plus att det nog fortfarande är lite mycket pengar. Jag tänkte typ ~10-20000kr :-) (Izzon säljs ju för ~24kkr som hel cykel med hyffsad spec .. sen är ju Spuren givetvis allmänt dyrare) Men tack för tips iaf, uppskattas!

Garmin Edge 1040 Solar för 4.490SEK
Kan det stämma? I så fall är det samma pris som för Edge 1040 utan solar!
Dagens ros till dig Håkan, jag slog till. Kunde inte motstå ?

Det tror jag inte. Prissättning är inte alltid logisk.

Skistart.com har den också för 4490:-

1040 utan solar kostar 4490:- på många butiker.
Skistart och Outdoorexperten är väl same same så det är inte så konstigt. Verkar ju orimlig prissättning men bara att köpa och få en eller ångra köpet om man får en "icke-solar" (om det inte annulleras)

Lite tveksam på det ändå.. plus att det nog fortfarande är lite mycket pengar. Jag tänkte typ ~10-20000kr :-) (Izzon säljs ju för ~24kkr som hel cykel med hyffsad spec .. sen är ju Spuren givetvis allmänt dyrare) Men tack för tips iaf, uppskattas!

Jag håller med dig, men jag tycker att man kan inte förvänta sig lägre priser hos Transition. Billigaste Izzo har riktigt bra pris. Jag skulle ville har lite bättre komponenter, då måste man sälja många grejer.

Team Sportia på Backaplan i Göteborg har konkursutförsäljning med 50% på hela sortimentet. Var förbi i dag och dom har mycket cykelgrejer. Hela cyklar, pedaler, slangar, lås, växelkomponenter, kläder (mest dam) m m.

Tillbaka
Topp