Dagens fynd på Blocket

TommyE

Ny medlem
Dagens fynd på Blocket
Många verkar ha roligt åt bensinmackshojarna och annat som säljs till överpris på Blocket men ibland dyker det upp intressanta tillfällen även där och det kanske är av intresse för den som jagar cykel inför sommaren.

objekt nummer 1: Serotta Legend Ti ramset

Grym Serottaram i sober lackering till rätt bra pris. En Legend Ti brukar, om man tar med frakt, moms och tull kosta mer på eBay US än vad denna säljare vill ha. Nypriset ligger på 3395$ + amerikansk moms för en olackerad ram och kolfibergaffeln går på 385$.

<http://www.blocket.se/view/4802708.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=0>

objekt nummer 2: Crescent Gram komplett cykel

En klassisk "svensk" (ramen är dock tillverkad i USA men det ser jag inte direkt som en nackdel) MTB. Den ser ut att vara väldigt välskött och eftersom priset är diskutabelt enligt säljaren finns det kanske tillfälle att få en väldigt fin XC maskin för runt 10-10,5 tkr snåret. Ramen saknar dock fäste för skivbroms och jag har inte hunnit testa hur bra A2Z adaptern funkar ihop med min gamla Gram.

<http://www.blocket.se/view/4677515.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=0>

Senast redigerad av en moderator:
Dagens fynd på Blocket
Här ett ev. fynd, om man bor i Falun och letar efter en Gary Fisher mtb att börja med, 600kr:
<http://www.blocket.se/view/4941618.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&city=0>

/Leo

Dagens fynd på Blocket
Luzac skrev:
-------------------------------------------------------
> vilken tur att titan inte korrigerar!

Menar du "korroderar"? Jag associerar till korrugerad plåt i detta försök till korrigerat inlägg.

Dagens fynd på Blocket
Marmite skrev:
-------------------------------------------------------
> Johan, läs den första annonen :)
> "Titan varken rostar eller korrigerar– varar för
> evigt."

Annonsören i fråga kanske har svårt för folk som hela tiden korrigerar henne/honom och därför menar hon att Relationen mellan ramen och ägaren varar för evigt då Titan in korrigerar ägaren när denne gör fel.

Eller så menar annonsören något helt annat...

:)

Dagens fynd på Blocket
Intressant skapelse. Visste inte att Crescent gjorde/beställde titanramar så tidigt, om det nu är titan. Fina grejer på och den har ett sådant där styre som många vill ha just nu (history repeating...). 10 tkr är mycket men det är inte hutlöst med tanke på att den verkar vara i väldigt fint skick, har en (med tanke på hur gammal den är) mycket sällsynt ram plus att en ny vanlig pendlarjonne (med tung stålram istället för en smäcker i titan och billighetsprylar istället för Campagnolo) från Crescent, Monark eller Skeppshult inte ligger så många tusenlappar under den där.

Dagens fynd på Blocket
TommyE:

När jag visade min nya titanram för min granne så blev han inte så imponerad som jag hoppats, han sa att han hade en titancykel från 70-talet hemma i garaget och om jag inte minns helt galet så var det en Crescent. Någon jubileumsmodell han fått tag på via en släkting/kompis som hade cykelaffär.
Kan ju vara en likadan som den i annonsen.

Nästa gång jag träffar honom ska jag fråga lite mer.

Dagens fynd på Blocket
Crescents titanram var gjord av ren titan, alltså inte blandat med aluminium och vanadium som dagens ramar. Lika vridstyv som en gummisnodd och sprack på löpande band. Men ovanlig förstås. Fast det är ju utomjordingar också.

Dagens fynd på Blocket
Dagens fynd på Blocket
Tur för mig att alla kul byggen verkar säljas i göteborg. Den såg kanon ut som vardagscykel

IMG_9849.png

Tillbaka
Topp