Dagens happy-reklam

fhloston

Aktiv medlem
Dagens happy-reklam
Om man vill ha tyg över hela sitsen då? Eller menar de att paddingen på cykeloverallen är utbytbar?

Screenshot_20201209-132124.png

Jag har länk om admin vill ha.

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Dagens happy-reklam
Du måste ha hängt mycket i visa din flanell- och symaskinstråden för att få den där ;)

Men seriöst, reklamen har åtminstone för mig blivit bra mycket sunkigare sedan nya forumet kom igång.

fhloston

Aktiv medlem
Dagens happy-reklam
Du måste ha hängt mycket i visa din flanell- och symaskinstråden för att få den där ;)

Men seriöst, reklamen har åtminstone för mig blivit bra mycket sunkigare sedan nya forumet kom igång.

Hehe, kanske det. Vet inte hur reklamen på Happy väljs ut, men på Youtube tror jag att de kör med "shaming". Jag har flera gånger kontrollerat mina reklaminställningar i Google och jag har inte intressebaserad reklam. Youtube bombar mig med datingreklam, och jag har svårt att se varför, förutom shaming då. Bomba med konstig reklam tills användaren ändrar till intressebaserad 🤔

Manurhin2

Aktiv medlem
Dagens happy-reklam
Ser väldigt luftiga ut. Säkert sköna en varm sommardag.
Undrar lite över omgivningens reaktioner när man cyklar utan småbyxorna på sig. Förstår att modellen på bilden har småbyxorna på sig för "barnvänligheten", men i verkligheten så kör man utan.
Återstår att se!
Passar väl egentligen bättre på damer också även om det inte är pk att tycka så.
Kör, ser fram emot RR 🚴‍♂️

Fundadores

Aktiv medlem
Dagens happy-reklam

Manurhin2

Aktiv medlem
Dagens happy-reklam
Hittade vart man bockar ur "personliga" annonser i telefonen idag när jag letade fix för att apparna kraschar, hoppas slippa Bikesterannonser fortsättningsvis, Bikester, tjohooo.

fhloston

Aktiv medlem
Dagens happy-reklam
Hittade vart man bockar ur "personliga" annonser i telefonen idag när jag letade fix för att apparna kraschar, hoppas slippa Bikesterannonser fortsättningsvis, Bikester, tjohooo.

I förra veckan tänkte jag att jag skulle testa att slå på "personliga" annonser eftersom jag tröttnat på halvrelevant skräp.
Det visade sig att jag faktiskt redan hade tillåtit personliga profiler i Google. Någon dubbelnegation jag hade missat...

Det befäster min åsikt att träffsäkerheten på annonseringen måste vara extremt dålig, jag får väldigt sällan annonser jag är intresserade av. Det fungerar mer som något slags surfhistorik, men jag vet redan att jag har googlat efter den där prylen, jag blir bara irriterad på företaget som sedan bombar mig med reklam för dessa saker.

Betalar företagen verkligen för detta? Gör de någon som helst uppföljning? Eller är det bara jag som får kass träffsäkerhet?

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Dagens happy-reklam
Annonserna via Googles nätverk är "fillers" som fyller ej såld annonsplats. Bikester har köpt utrymme direkt här så att du ser den har inget med ev tidigare besök hos dem att göra.

Givetvis har annonsörerna som spårar dina besök koll på statistiken, re-targeting-annonsering som det kallas för är klart mer lönsam än slumpmässig. Fast snart har väl alla webbläsare avaktiverat tredjepartskakor som standard, då slipper vi det!

Manurhin2

Aktiv medlem
Dagens happy-reklam
Annonserna via Googles nätverk är "fillers" som fyller ej såld annonsplats. Bikester har köpt utrymme direkt här så att du ser den har inget med ev tidigare besök hos dem att göra.

Givetvis har annonsörerna som spårar dina besök koll på statistiken, re-targeting-annonsering som det kallas för är klart mer lönsam än slumpmässig. Fast snart har väl alla webbläsare avaktiverat tredjepartskakor som standard, då slipper vi det!
Självklart är det lönsamt eller att någon anser att det kommer bli lönsamt.
Folk är nog inte så genuint elaka att dom spenderar miljarder i onödan🙂

Fundadores

Aktiv medlem
Dagens happy-reklam
Självklart är det lönsamt eller att någon anser att det kommer bli lönsamt.
Folk är nog inte så genuint elaka att dom spenderar miljarder i onödan🙂

Uber kapade väl sina digitala annonser med 80% och såg ingen som helst skillnad i effekt. Så det handlar nog mer om brådmogna marknadschefer som vill verka dugliga under två år innan de går vidare till nästa jobb än genomtänka marknadsstrategier som bygger långsiktigt värde. Men det är bara min personliga åsikt...

perzzon

Aktiv medlem
Dagens happy-reklam
Uber kapade väl sina digitala annonser med 80% och såg ingen som helst skillnad i effekt. Så det handlar nog mer om brådmogna marknadschefer som vill verka dugliga under två år innan de går vidare till nästa jobb än genomtänka marknadsstrategier som bygger långsiktigt värde. Men det är bara min personliga åsikt...
Finns ett väldigt intressant freakonomics avsnitt om det tror jag.
Edit: Kan varit #440 och 441

Spacekitty

Aktiv medlem
Dagens happy-reklam
I tråden om SRAM GX Eagle AXS får jag den suspekta reklamen, är det en växelspak? I alla andra trådar blir det reklam för Collector kreditkort eller Polars nya klocka.

E5303BB7-79F0-4D20-8068-804EE25A205D.png

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer