Dagens Happy-spotting

Dagens Happy-spotting
Efter lite forskningar i "Våra fixie"-tråden tror jag minsann att det var neodym (som jag mötte vid Stora mossen i söndags ca kl 13. Dom blå fälgarna går inte att missa...

Dagens Happy-spotting
tillmann skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter lite forskningar i "Våra fixie"-tråden
> tror jag minsann att det var neodym (som jag
> mötte vid Stora mossen i söndags ca kl 13. Dom
> blå fälgarna går inte att missa...

Låter mycket möjligt. Är ganska säker på att Neodym bor i Brommaplan. Vad jag vet är det inte så många fler i Västerort än Neodym och jag som cyklar fixed. Och som du säger, deep-v fälgarna är svåra att missa =D

Dagens Happy-spotting
Spottade någon utanför mitt fönster fem i tio ikväll. Såg ett starkt ljus nerifrån och någon som liknade Johnny komma förbi och vinka mot mig. Eller så var det en alien.

Dagens Happy-spotting
tillmann skrev:
> Efter lite forskningar i "Våra fixie"-tråden
> tror jag minsann att det var neodym (som jag
> mötte vid Stora mossen i söndags ca kl 13. Dom
> blå fälgarna går inte att missa...

Visst var det jag alltid!

Dagens Happy-spotting
Spottade Ostkakan på Tranebergsbron ikväll vid 19.30 ca. Jag var på väg hem med uppförsbacke och motvind, han var på väg hem med medvind och nerförsbacke. Osten var välförsedd med belysning på huvud, cykel och kropp men lyckades inte se mig ändå :( Jag var för trött för att hinna reagera, hinna vinka och ropa, tänkte bara "spottråden" och stånkade vidare.

Edit: svatfle

Senast redigerad av en moderator:
Dagens Happy-spotting
bruce skrev:
> Spottade Ostkakan på Tranebergsbron ikväll vid 19.30 ca. Jag var på väg hem med uppförsbacke
> och motvind, han var på väg hem med medvind och nerförsbacke. Osten var välförsedd med
> belysning på huvud, cykel och kropp men lyckades inte se mig ändå :( Jag var för trött för att
> hinna reagera, hinna vinka och ropa, tänkte bara "spottråden" och stånkade vidare.

Kroppsbelysning hade jag inte, men dock både pannlampa och styrljus. Eftersom våra vägar ofta möts har jag försökt spana in alla jag möter för att se om det är dig jag möter, men tydligen var jag lika okoncentrerad som vanligt. Kanske är syrebrist på grund av den höga höjden där på Tranebergsbron som gör'et?

Dagens Happy-spotting
Såg Guy från Hofvet elegant glidandes Gävlegatan ned på en racer ned mot Cykloteket idag (läs igår el nåt). Inspirerande. Han såg både lätt och snabb ut. Min första Happy spotting.

Dagens Happy-spotting
Men å andra sidan. Guy är kanske inte happyit. Likaledes skulle han kunna fungera som manlig förebild till många valpar här. Det är viktigt med manliga förebilder. Superapan är en annan.

Dagens Happy-spotting
Stötte på kakan vid ingången till Cykel City i Gbg nu i fredags. Konstigt, lite svårt att känna igen cykelfolk utan hjälm, men vi växlade några ord iaf.

Dagens Happy-spotting
stort tack! menjagvetintejag... Vill dock bli spottad mer. Får ta och damma av en cykel snart!

Pesch skrev:
> Men å andra sidan. Guy är kanske inte happyit.
> Likaledes skulle han kunna fungera som manlig
> förebild till många valpar här. Det är viktigt
> med manliga förebilder. Superapan är en annan.

Dagens Happy-spotting
Stumpy skrev:
> Kille i Happytröja åkte
> eftermiddags-/kvällståget från Åre till Sthlm
> förra lördagen (26/2).
> Tackar för platsbytet!

Om det var vagn 14 så var det jag!

Dagens Happy-spotting
SuperApe skrev:
> I går spottades Bruse av undertecknad. Han strök
> sig mot ett nypyutsat lok vid centralens
> T-station.

Såg nog vad du gned dig mot i trängseln i vagnen! Fyyyyyy dig!

(det finns inga lok i tunnelbanan, inte ens nyputsade)

Dagens Happy-spotting
Aha, du såg det. Det förklarar din svartsjuka blick när jag for iväg.

bruse skrev:

> Såg nog vad du gned dig mot i trängseln i
> vagnen! Fyyyyyy dig!
>
> (det finns massor av lok i hela tunnelbanan, mest
> nyputsade)

Dagens Happy-spotting
Såg en 26" Inbred utanför friskis och svettis vid folkparken i Malmö i torsdags kväll. Old skool varianten med track fork ends, v bromsar och deras korta 26" gaffel. Ngn här?

Dagens Happy-spotting
Var det en trio härifrån på MTB som låg på rulle från vaxholm efter 274:an i höjd med rydbo kl 11.45 och jagade någon stackars landsvägscyklist?

Det såg ut att röra på sig i alla fall.

Dagens Happy-spotting
En kille på cannondale mtb som jag drog fram till en hyfsad dubbdäckstid i eftermiddags mellan Helenelund och Hagalund. Vi växlade några ord om hinder på vägen.

Dagens Happy-spotting
Pesch skrev:
> Såg Guy från Hofvet elegant glidandes
> Gävlegatan ned på en racer ned mot Cykloteket
> idag (läs igår el nåt). Inspirerande. Han såg
> både lätt och snabb ut. Min första Happy
> spotting.

Om du såg Guy måste han ha varit jävligt nära ;)

Dagens Happy-spotting
Bra draghjälp från en på en blå-svart Trek med tempostyre (?!) sista kilometrarna till Huddinge Sjukhus i morse - det var kul! Jag var den på oranga Kleinen med bak stänkskärmen som rasslade mot dubbdäcken jämt...

/Toni

Dagens Happy-spotting
Spottade vad jag tror var Ruben och hans röda fixie och någon polare till honom med en annan fixie med ett riktigt gubbcykelhandtag i hammarby sjöstad runt 1430 tiden idag. Dom hade sådana dära moderna nerdragna mössor på sig men det måste ha varit Rubens röda.

Dagens Happy-spotting
Spottade den här happyprofilen på centralen i dag vid 17.15.
Du tycker själv att min signatur klär den här bilden väl.
Mr13032.jpg ht=725

Dagens Happy-spotting
Träffade på en äkta "Kiwi" i Änggården i Gbg i förra veckan. Jag och två polare var på en liten tur och han hängde på för en liten mini-guidning.

Och nu ser jag att det finns någon som skriver med Kiwi-nick i några trådar.

Coincidence? Skulle inte tro det? ; )

MVH Fredrik

(Som var ute på premiärtur på min nya ram).

Dagens Happy-spotting
...Var ute och affischerade för nya klubben (Linköping, 55:an, torsdag 6:e mars 20-01) och tyckte att Leloys fixxy behövde prydas... Hoppas att färgen inte följde med tejpen! (spokescard/flyers är på G)

Bilagor

• DSC00720.JPG
    DSC00720.JPG
    87.2 KB · Besök: 37
Dagens Happy-spotting
grolsch skrev:
> ...Var ute och affischerade för nya klubben
> (Linköping, 55:an, torsdag 6:e mars 20-01) och
> tyckte att Leloys fixxy behövde prydas... Hoppas
> att färgen inte följde med tejpen!
> (spokescard/flyers är på G)

heh, ingen fara med färgen. tack för pyntet.

Tillbaka
Topp