Dagens ungar!=)

Fredde75

Ny medlem
Dagens ungar!=)
Här är en av mina små tjejer som älskar att hoja.
Enda nackdelen med det,är att den här tjejen har inga spärrar!=)

Hon satt och såg lite hoj filmer med mig,och sedan så fort hon är ute och cyklar ska hon hoppa från alla små kanter hon hittar.=)
dsc027455qx.jpg

Kollar in pappas hoj lite.
aad3zb.jpg

/Fredde

Senast redigerad av en moderator:
Dagens ungar!=)
Henrik VXT skrev:
-------------------------------------------------------
> Soft, det kan nog bli nåt av henne. Allt handlar
> om en vettig uppfostran...
>
> ------------------------------
> VXT:

Japp,det finns ju ganska lite freeride tjejer!=)

/Fredde

Dagens ungar!=)
NoOne skrev:
> Skulle också ha den uppsynen om någon hindrar mig
> från att droppa en fett trottoarkant. Fotografen
> får väll hålla sig till lite in action motiv?

Jag får ta lite action shots nästa gång!=)

/Fredde

Dagens ungar!=)
Stödhjul och hopp är ingen bra kombo...fast de kanske sitter kvar av en anledning. Känner en mamma som inte vågade ta av tjejens stödhjul just av den anledningen som du nämner. Det finns inga spärrar.

Dagens ungar!=)
evelina* skrev:
> Stödhjul och hopp är ingen bra kombo...fast de
> kanske sitter kvar av en anledning. Känner en
> mamma som inte vågade ta av tjejens stödhjul just
> av den anledningen som du nämner. Det finns inga
> spärrar.
>
> /evelina*

Nästa sommar eller på slutet av den här,så åker stödhjulen av!
Hon är bara 3 år oxå.

/Fredde

Dagens ungar!=)
Bra! Att hin var så liten trodde jag inte när jag såg den första bilden. Då förstår jag. Har fått uppfattnignen att amn inte har den ultimata balansen när man är tre.

Dagens ungar!=)
Ser på den nedre bilden att du satt henne i arbete med att rengöra pappas cykel. Det är bra, barn har flinka fingrar som kommer åt, men kvalitén kan bli lidande (eller hur det var?). :)

Hon är väldigt lik min brorsdotter faktiskt. Måste jobba ihop lite mer pengar så jag kan köpa en cykel till henne, kanske en sån här? :)

Dagens ungar!=)
Mina tvillingrabbar på 5 är oxå helt inne på hojning o den ena berätta för mig häromdan att han varit ute i skogen och byggt ett gupp som han med kompis hojat i. Cooolt tyckte ja o fråga hur högt det var - lika högt som Mammas nattduksbord blev svaret. Ett bra svar tycker jag. Men nu bor vi ju inte ihop deras Mamma o jag och jag har för mig att hon köpte ett nytt nattduksbord när vi separerade så jag började fundera lite på hur högt det där guppet kunde vara egentligen... jag undrar fortfarande men ska ta reda på det när jag hämtar dom hos henne. Återkommer med resultatet av mätningen...

Här ses han lära lite renlighet av sin Far:

08XC-cykeltvatt.jpg

Dagens ungar!=)
NoOne: Klockrent! Men jag tycker han ser slug ut. Försöker list ut hur någonting fungerar på hojen tror jag nog... Eller så bedömer han helt enkelt dugligheten hos antingen fadern eller hojen...

Dagens ungar!=)
Bläää lera! är soundtracket till den bilden om jag inte missminner mig. Men det kan nog ha förekommit några "nej, neeej, jag fixar det här själv..." "NEJ! IIIINTE spruta på Pappa!!!" oxå...

Dagens ungar!=)
"Det är märkligt. När man var liten fick man inte leka i leran. När man var tonåring var svett äckligt. Nu betalar man för att få leka sig svettig i leran."

Läste det i en antik Åkaskidor för många år sedan.

NoOne

Dagens ungar!=)
Fredde75 skrev:
> Här är en av mina små tjejer som älskar att hoja.
> Enda nackdelen med det,är att den här tjejen har
> inga spärrar!=)
>
> Hon satt och såg lite hoj filmer med mig,och sedan
> så fort hon är ute och cyklar ska hon hoppa från
> alla små kanter hon hittar.=)
>

Det där med de saknade spärrarna är väl både en för- och nackdel vad gäller de små liven. Vår granntjej på 3 år provade att hoppa utför altantrappan (4 steg) med trehjulingen. Gick bra ända till landningen..... Inga bestående skador dock, så hon provar snart igen!

Dagens ungar!=)
Hur får man ungen att ta av stödhjulen?
- Jag kan inte, törs inte, vill inte, det går för fort (snigelfart), läskigt och vete f#n allt.
Alla tips emotages, mina är slut. 6 år - lilla tonåren sägs det.

Dagens ungar!=)
Gör det bara. Förklara varför det är farligt med stödhjul (man tror att man har balans fast så inte är fallet, man lär sig att det tar emot, trotoarkanter och liknande är rena dödsfällan). Tycker ungen att det är kul att cykla så går det tillslut.

Men jag kanske inte ska säga något, var feg som få när jag var liten och har inte ens egna barn.
/evelina*

Dagens ungar!=)
Min erfarenhet med 3 grabbar är att man inte skall använda stödhjul alls. När de är mogna nog kan de cykla ganska direkt - ungefär som de kan gå. Stödhjulen inger ett slags falsk säkerhet bara.

Dagens ungar!=)
bensu skrev:
> Hur får man ungen att ta av stödhjulen?
> - Jag kan inte, törs inte, vill inte, det går för
> fort (snigelfart), läskigt och vete f#n allt.
> Alla tips emotages, mina är slut. 6 år - lilla
> tonåren sägs det.

Jag tog ett gammalt kvastskaft som passade bakom sadelröret ner till kedjestagen. Jag spetsade till det en aning så det satte sig lite emellan där längst ner nånstans lite löst. Sen puttade jag iväg henne och hjälpte bara till när det verkligen behövdes och efter en halvtimme körde hon själv med minimala problem förutom att det gick "lite" för fort. Pinnen "ska" alltså inte sitta stumt utan bara användas när det verkligen behövs. Annars är man där och korrigerar i onödan.

:)

(Hoppas nån förstod.)

Dagens ungar!=)
Ta av stödhjulen och håll i cykeln lätt där bak. Släpp lite utan att de vet av det och ta emot genast då de vinglar till. när det börjar bli stadigt så släpp en längre bit men gå med bakom, stanna och låt de cykla frammåt en bit, vips så kan de cykla själva utan hjul. Tog endast ett par gånger med broderns pojke när jag gorde så... Och han ville inte alls ha bort hjulen men alla reservstödhjul var slut!

Lycka till!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp