Dämpare goes electronic!!!

Hm, lever vi inte i 2000 talet? varför är boxen så stor?
Till o med jag kan göra den mindre :/

Med den storleken skulle jag vilja ha återkoppling till luftventilen och ev en inbyggd piggyback där jag kan reglera om jag vill ha en hård eller mjuk dämpning. Inte bara tre olika lägen av retur

Dirty_rider skrev:
-------------------------------------------------------
> Hm, lever vi inte i 2000 talet? varför är boxen
> så stor?
> Till o med jag kan göra den mindre :/

Glöm inte den extra kabeln och batteriet som bara är där för dämparen

Den vettigaste lösningen på det här området som jag sett hittills är Cannondales lefty SAM eller vad den hette, där de gjort om hela dämpningen från grunden.

Fox lösning är ju helt värdo, Srams marginellt bättre men det är ju fortfarande bara lågfartskompen som styrs elektriskt, känns som ne kompromiss. Varför inte styra hela dämpningen om det nu ska styras, så att kompression för alla kolvhastigheter kan optimeras, och samma sak med returen. Vad jag minns var det så Cannondales prototypgaffel funkade

rickards skrev:
> Mäh, sånt där jockel får mig bara att gilla
> min helstela singlespeed ännu mer.
> /farbror Rickard

+1 fast jag inte har nån helstel ss....

erik h skrev:
> Jösses... nu saknas bara kombon med elcykel så
> är alla cyklingens core values bortblåsta.

Äh, värdet ligger väl i att ha så roligt som möjligt, eller i mollos fall att lida maximalt på längsta möjliga sträcka, då spelar det väl ingen roll om nån har en kärnreaktor i varje nav.

Sen att det verkar vara en osmutt lösning är en annan sak.

Jomen precis, jag har inget emot att folk upplever cykel genom att kolla film heller.

Men den här typen av prylar har inte mycket att göra i min egen skogscykelupplevelse.

Fast el-motocross i skogen. Det är nog också kul.

Tillbaka
Topp