Dämpning, Scott spark 900 Expert (960?) -21
Hej,
Har en Scott spark 900 Expert -21 som jag bytt typ allt på.. (läst överallt att det är dyrt och dumt att byta saker.. men jag är väl dum helt enkelt..:) )
Tänker att en vacker dag kan jag plocka igen dessa saker och sälja iväg cykeln med originalspec. :)
Nu sitter det på:
GX-Vev med Absolute black oval 34t drev
GX Bakväxel
GX-Shifter
GX-Kedja
Kolfiberstyre
Esi-Grips
Shimano MT7100 bromsar
Shimano RT-66 skivor
80mm 7 gr styrstam vinklad neråt
Sunrace Kasett 11-50.
Vittoria Mezcal 29x2.35, Tubeless
Mavic Crossmax, 25mm id hjul.
Specilized power 143mm sadel
Tycker dock cykeln kan upplevas "svampig" när man cyklar XC-med den, vilket jag oftast gör, därav lite XC-fieringar också....
Skulle det göra stor skillnad att byta dämpare på den?
Nu sitter det "Rockshox judy silver TK Solo Air 130mm travel 15 x 110mm" fram och en X-Fusion bak? (120mm travel tror jag?)
Lättaste och smartaste vore väl att ha skaffat en hardtail innan jag ens köpte denna men , haha..
Har en Scott spark 900 Expert -21 som jag bytt typ allt på.. (läst överallt att det är dyrt och dumt att byta saker.. men jag är väl dum helt enkelt..:) )
Tänker att en vacker dag kan jag plocka igen dessa saker och sälja iväg cykeln med originalspec. :)
Nu sitter det på:
GX-Vev med Absolute black oval 34t drev
GX Bakväxel
GX-Shifter
GX-Kedja
Kolfiberstyre
Esi-Grips
Shimano MT7100 bromsar
Shimano RT-66 skivor
80mm 7 gr styrstam vinklad neråt
Sunrace Kasett 11-50.
Vittoria Mezcal 29x2.35, Tubeless
Mavic Crossmax, 25mm id hjul.
Specilized power 143mm sadel
Tycker dock cykeln kan upplevas "svampig" när man cyklar XC-med den, vilket jag oftast gör, därav lite XC-fieringar också....
Skulle det göra stor skillnad att byta dämpare på den?
Nu sitter det "Rockshox judy silver TK Solo Air 130mm travel 15 x 110mm" fram och en X-Fusion bak? (120mm travel tror jag?)
Lättaste och smartaste vore väl att ha skaffat en hardtail innan jag ens köpte denna men , haha..