Danny Hart 2011

Danny Hart 2011
Ett fantastiskt raceåk även om det var ett tag sen. Även sam hills åk 5 år tidigare(?) på samma bana är en klassiker som man kan titta på och bara njuta av.

Danny Hart 2011
Bengt-re sa:
Har ingen kört bättre på 5 år då?

Fotbolls VM 94 var väl också bra iofs, men det känns också daterat...

Om du inte inser vikten av Harts åk 2011 ska du kanske undvika att kommentera i tråden. Det finns säkert en tråd om däckval på Cykelvasan eller liknande som du kan agera förståsigpåare i.

Danny Hart 2011
Stream sa:
Bengt-re sa:

Om du inte inser vikten av Harts åk 2011 ska du kanske undvika att kommentera i tråden. Det finns säkert en tråd om däckval på Cykelvasan eller liknande som du kan agera förståsigpåare i.

Eftersom en del här är gamla gubbar, så kan ni yngre förklara just vikten av detta åk. Vad var det som gjorde detta åket så speciellt? Förändrades sporten, reglerna eller ANNAT pga detta åk?

Danny Hart 2011
Han är ju fortfarande bra har bara inte fått till det o komma först ständigt topp 5 iaf. Hoppas som fan på att han får till det nån gång denna säsongen...en favvoåkare helt klart.

Danny Hart 2011
Till för nåt år sen hade han sig själv o skylla tycker jag, det skulle alltid showas lite vilket han tappa lite tid på. Nu har han lite lite osis o tappar tid, men visst är det så "många som inte får till det" men han förtjänar det verkligen tycker jag...typ så. Den där du referera till har jag ingen aning om vem det är :)

Danny Hart 2011
I rent allmänna termer så är det där med tur & otur en märklig pryl.
Ju bättre en åkare är ju mer "tur" verkar denne ha.
(nu menar jag inte detta som ngn diss)

Själv har jag otur jävligt ofta, men så är jag ju erkänt tämligen kass också ;)

Danny Hart 2011
jompa sa:
Till för nåt år sen hade han sig själv o skylla tycker jag, det skulle alltid showas lite vilket han tappa lite tid på. Nu har han lite lite osis o tappar tid, men visst är det så "många som inte får till det" men han förtjänar det verkligen tycker jag...typ så. Den där du referera till har jag ingen aning om vem det är :)

Så kan det väl vara, men jämför med typ Gwin eller någon annan som vinner konsekvent och dessutom tar hem grejer utan kedja.

Beerten är topp 5 i EWS på damsidan ;)

Danny Hart 2011
Jeppe_E sa:
Stream sa:
Bengt-re sa:

Eftersom en del här är gamla gubbar, så kan ni yngre förklara just vikten av detta åk. Vad var det som gjorde detta åket så speciellt? Förändrades sporten, reglerna eller ANNAT pga detta åk?

Vet inte om jag direkt räknas som yngre, men :)

Lite som Forsbergs straff i Lillehammer 94. Den förändrade inte sporten, reglerna eller ANNAT. Den var inte ens direkt matchavgörande, det var Salos räddning (som för övrigt också var sjukt snygg). Ändå är det Forsbergs straff alla kommer ihåg. Den var iskall och självklar, lite som Harts åk 2011. Fantastiska sportögonblick som fastnar många år, därför är det speciellt!

Så tycker jag i alla fall ;)

Tillbaka
Topp