Därför genar jag/väljer annan väg i skogen

Så... varför genar/väljer du (ibland) ett annat stigaleternativ?

• Jag väljer alternativ stig för att få bättre flow

• Jag väljer alternativ stig för att det går snabbast från punkt A till B

• Jag väljer alternativ stig för att undvika blöthål så att min cykel inte blir smutsig

• Jag väljer alternativ stig för att originalstigen är för svår

• Jag väljer alternativ stig för att originalstigen är för lätt

• Jag väljer alternativ stig för att jag är lat

• Jag väljer alternativ stig pga annat

• Jag väljer aldrig en alternativ stig

Resultatet är endast synligt efter enkät.
Jaha... en liten sammanfattning är väl på plats.

1). Enkäter är inte helt lätt... men betydligt bättre än några medelålders vita män som sitter och killgissar.

2). "det är Strava-nissarna som genar sönder stigarna". Det torde vara klart att så är inte fallet. Gött att få det utrett eftersom det svingas med det, uppenbarligen felaktiga, argumentet åt höger och vänster.

3). Det finns många som ogillar att smutsa ner sin cykel. Tydligen. Lite fundersam kring det blir man ju för man har ju gett sig ut bland lera, grus, sand, kottar osv osv. Är man inte lite på fel plats då?

4). Många genar för att få "flow". Lite som ovan... är man ute i skogen och cyklar så är det ju inte precis flow som kommer serveras. Har man inte valt fel sport? Prova rodel.

Så vare med det!

Tack för medverkan!

Stalle

4). Många genar för att få "flow". Lite som ovan... är man ute i skogen och cyklar så är det ju inte precis flow som kommer serveras. Har man inte valt fel sport? Prova rodel.

Hoppas att resultaten från den här undersökning inte används av kommuner för att grusa på fina skogsstigar ...

Trodde det var kommunen som beställt enkäten, lagt ner miljoners på cykelvägar runt Hellas ändå envisas vissa skäggubbar att ta alternativa spår genom skogen.

1). Enkäter är inte helt lätt... men betydligt bättre än några medelålders vita män som sitter och killgissar.

2). "det är Strava-nissarna som genar sönder stigarna". Det torde vara klart att så är inte fallet. Gött att få det utrett eftersom det svingas med det, uppenbarligen felaktiga, argumentet åt höger och vänster.

3). Det finns många som ogillar att smutsa ner sin cykel. Tydligen. Lite fundersam kring det blir man ju för man har ju gett sig ut bland lera, grus, sand, kottar osv osv. Är man inte lite på fel plats då?

Så vare med det!

Tack för medverkan!

Stalle
Ett annat sätt att tolka #3 är att man inte vill tappa fart i ett surhål utan behålla någon sorts flow.
#4 går att tolka som man vill behålla fart för att uppnå sitt flow

Det hela kokar då ner till att det är fart alla vill ha för att få bra strava tider.

Så vare med det ;)

Ett annat sätt att tolka #3 är att man inte vill tappa fart i ett surhål utan behålla någon sorts flow.
#4 går att tolka som man vill behålla fart för att uppnå sitt flow

Det hela kokar då ner till att det är fart alla vill ha för att få bra strava tider.

Så vare med det ;)
Där satt den! Åt helvete med Strava! ?

Om inget passar är det svårt att välja. Det kan ett problem för frågeställaren (om hen vill ha svar av alla).

Och om man anser att uttrycken gena, annan väg och alternativa stigar är lite luddigt, så är man autist (den negativa aspekten)?

Inte är man autist för att man tycker att tokhults mest nybakade doktorand har dåliga alternativ...Men tycker man detta är jobbigt så kanske det betyder nåt

Kanske dags för en enkät för att ta reda på om förtydliganden är jobbiga (för doktorander eller ickedoktorander) eller inte?

Så vare med det!

Tack för medverkan!

Stalle
Jag vet många cyklister som är strava-hetsare.
Jag vet inte fullt lika många som hänger på Happy.

Överlappet där emellan är exakt 0 cyklister. Känner att det saknas lite underlag i din undersökning för att den ska låtsas vara nån slags sanning.

Jag vet många cyklister som är strava-hetsare.
Jag vet inte fullt lika många som hänger på Happy.

Överlappet där emellan är exakt 0 cyklister. Känner att det saknas lite underlag i din undersökning för att den ska låtsas vara nån slags sanning.
Faktaförnekelse.
Du har alltså en alternativ kunskap som du har införskaffat, utan att ens göra en halvdålig enkät, som helt omkullkastar min superenkät.
Evidentiellt...
Om jag gjorde några fel så gör du alla.

Stalle

Alla som svarat alternativ 3 borde tvingas köra mera lera, witchride och ev ggn tills glädjen att köra genom surhålen sitter som gjuten.
Tror sträng barndom och aga efter ha hoppat i pölar måste vara orsaken

Grus, sand och kottar fastnar inte på cykeln. Lera däremot.

Säker på att det inte är du som valt fel sport? Fanns inget flow att hitta i skogen så skulle jag nog inte cykla i skogen.

Spolar man inte av cykeln om man bor i lägenhet?
Åas så är andelen kladdiga tryathlon hojjar från husägare i majoritet, så lite stöd i din tes har du
Man spolar av cykeln om det behövs. Vilket det inte gör om man cyklar förbi surhålen, när detta är möjligt.
I övrigt är det därtill otrevligt att bli blöt i röven (se tiotalet andra trådar om stänkskärmar för resonemang).

När man tror att alla intressanta trådar redan startats på Happy, så kommer den här! Komplett med web-formulär.

Nåja, vi får väl hoppas på nästa veckas trådstarter.

är det på hemmaplan och surhål uppstår på stigar jag underhåller, tenderar jag att reka för en alternativ torr väg strax intill.

man kan bättra oddsen för att den används genom att slänga i en stock i surhålet.

Faktaförnekelse.
Du har alltså en alternativ kunskap som du har införskaffat, utan att ens göra en halvdålig enkät, som helt omkullkastar min superenkät.
Evidentiellt...
Om jag gjorde några fel så gör du alla.

Stalle
Superenkäten har ju en poäng.
Den tar reda på hur folk på Happy hade bettet sig, om dom faktiskt hade cyklat.

Så ja, den är mycket bättre på att kartlägga genvägar vid internetcykling.

Min alternativfakta berör bara utomhuscykling, men det vet jag inte om någon faktiskt sysslar med längre.

Gillar cyklister att bli blöta i röven (på väg resp genväg)? Var är superenkäten!?

Säker på att det inte är du som valt fel sport? Fanns inget flow att hitta i skogen så skulle jag nog inte cykla i skogen.
Kanske har vi bara olika definitioner av ordet flow, men jag har många ställen där jag tycker det är roligt att cykla i skogen även om det inte är ”flowiga” stigar. Stök, rötter osv är i min värld sällan förknippat med flow.

Om man inte gillar att skita ned sig eller cykeln, tror jag det är större sannolikhet att man kör landsväg istället för stigar. Har dock svårt att uttala mig om ev. skillnader i barndom och uppväxt, eller om det är vanligare att lvg-cyklister bor i lgh eller inte. Någon borde göra en undersökning.

Om man inte gillar att skita ned sig eller cykeln, tror jag det är större sannolikhet att man kör landsväg istället för stigar. Har dock svårt att uttala mig om ev. skillnader i barndom och uppväxt, eller om det är vanligare att lvg-cyklister bor i lgh eller inte. Någon borde göra en undersökning.
Varför skulle någon vettig person "gilla" att skita ner sig.
Det är ett nödvändigt ont ibland, men man är glad när man kan ha kul men ändå slippa.

Jag försöker alltid köra genom skiten för att undvika stigbreddning. Men det här är väl enda gången jag genar. Om det finns en alternativ stig som är torr. Och då ska det vara en stig som bildats under lång tid, inte ett enstaka spår som någon cyklat. Då kan jag ta den. Men det är inte så mycket för att hålla cykeln torr, mer att inte köra upp det blöta ännu mer. Om det inte finns alternativ brukar jag gå av och gå. Sen kan man ju missa ett ordinarie spår för att det blir för svårt och så hamnar man lite offpist.
Men det är mer olycksfall i arbetet och inte ett aktivt val.

Det har hänt att jag klivit av cykeln och lett den över/genom surhål genom att hoppa på stenar. Inte för att hålla cykeln ren (den är inte ren), utan för att göra minsta möjliga skada.

IMG_9129.png

Nja, jag cyklar stig kring Stockholm året runt och varken jag eller cykeln blir skitar ned. För få surhål och för många häller, dessutom riktigt låg hastighet. Landvägscykling vid eller efter regn däremot ...

Kanske har vi bara olika definitioner av ordet flow, men jag har många ställen där jag tycker det är roligt att cykla i skogen även om det inte är ”flowiga” stigar. Stök, rötter osv är i min värld sällan förknippat med flow.
Nädå, jag menar bara att om man aldrig lyckas hitta nåt flow i skogen så kanske man inte ska tro att det gäller även alla andra. "Stök-flow" är ju bland det bästa som finns. ? Händer dock inte varje tur.

Edit: Och att om man väljer en alternativ linje för att hitta bättre flow så måste det inte innebära att sagda linje är lätt eller slät.

Efter att ha begrundat alla insikter och synpunkter skulle jag svara men det funkar inte. Dessutom saknas alternativet "jag förstår ej frågan"

1000002140.jpg

Ett par gånger tog jag genväg eftersom det stod en älg hundra meter fram och jag inte ville diskutera dess och min linjeval.

Tror tråden skulle må bra av lite bilder ..
Tyvärr hinner jag aldrig ta några bilder av mina Alternativa spår eftersom jag har en stravatid att passa .
Edit: om nu inre A-linjen på tävlingar står just för Alternativ ?? Då kan jag nog leta upp nån bild .
Edit2: i Visa ditt Hellashucktråden måste det väl bara finnas Alternativspårbilder...

Varför skulle någon vettig person "gilla" att skita ner sig.
Det är ett nödvändigt ont ibland, men man är glad när man kan ha kul men ändå slippa.
+1. Det är ju rätt skönt att slippa spola av sig själv och cykeln när man kom mer hem.
Ibland är det inget att välja på om utan det får bli skitigt, men jag har ju aldrig funnit något nöje i att lägga tid på "sanering" av kläder och cykel när jag kommer hem.

Tillbaka
Topp