Putte--
Aktiv medlem
Decathlon/B'twin, En glad överraskning!
För några veckor sedan vart jag sugen (bara sådär) att börja cykla cross country mtb. Det var mycket att fördjupa sig i som t ex. full suss vs. Hardtail, växlar, reglage, bromsar, dämpare, tillverkare mm..
Efter många timmars googlande satt jag till slut på blocket och kollade beggat runt 10.000 då det var där jag kände att gränsen för en nybörjare som mig går. Jag fann en del bra cyklar för runt den prisklassen men då jag lutade mer och mer år "full sus" så började det kännas hopplöst. Till en dag jag gick in på Decathlon(ny fransk sportkedja i sthlm), där de säljer sitt eget märke RockRider som tillverkas av det franska företaget B'twin. jag fann en "full sus" för 9999:- men kunde få den för 8999:- då de bara hade få kvar!
Nu tänker ni kanske vad detta är för skit, och det gjorde jag med tills jag började granska cykeln!
Framväxel- Sram X7
Bakväxel- Shimano SLX
Reglage- Shimano SLX
Kasset- Shimano SLX kassett 11x34, 9-speed
Bromsar- Bromsar Tektro Auriga Comp hydraulisk skiva 160 mm
Vevparti- Shimano Deore
Framgaffel-Rock Shox Recon Silver Solo Air 120mm lockout
Bakdämp- Shock X-Fusion E1 120mm.
Däck/Hjul- Hutchinson Toro 2,15 HARDSKIN (570 gr/Lättmetallfälgar Rockrider Comp av Rigida dubbel vägg. JT D041/D142 aluminium nav med tätade lager. Rostfria ekrar 2 mm
Totalvikt- 13.7 kg inkl. tillvalda Flat pedals(dubbade)
Jag har redan satt den på ett ordentligt prov i skogen och denna cykel klarar allt!
Det kommer bilder senare på denna skönhet!
MVH/ Patrik!
Efter många timmars googlande satt jag till slut på blocket och kollade beggat runt 10.000 då det var där jag kände att gränsen för en nybörjare som mig går. Jag fann en del bra cyklar för runt den prisklassen men då jag lutade mer och mer år "full sus" så började det kännas hopplöst. Till en dag jag gick in på Decathlon(ny fransk sportkedja i sthlm), där de säljer sitt eget märke RockRider som tillverkas av det franska företaget B'twin. jag fann en "full sus" för 9999:- men kunde få den för 8999:- då de bara hade få kvar!
Nu tänker ni kanske vad detta är för skit, och det gjorde jag med tills jag började granska cykeln!
Framväxel- Sram X7
Bakväxel- Shimano SLX
Reglage- Shimano SLX
Kasset- Shimano SLX kassett 11x34, 9-speed
Bromsar- Bromsar Tektro Auriga Comp hydraulisk skiva 160 mm
Vevparti- Shimano Deore
Framgaffel-Rock Shox Recon Silver Solo Air 120mm lockout
Bakdämp- Shock X-Fusion E1 120mm.
Däck/Hjul- Hutchinson Toro 2,15 HARDSKIN (570 gr/Lättmetallfälgar Rockrider Comp av Rigida dubbel vägg. JT D041/D142 aluminium nav med tätade lager. Rostfria ekrar 2 mm
Totalvikt- 13.7 kg inkl. tillvalda Flat pedals(dubbade)
Jag har redan satt den på ett ordentligt prov i skogen och denna cykel klarar allt!
Det kommer bilder senare på denna skönhet!
MVH/ Patrik!