Delsjön, Gbg

Delsjön, Gbg
Lånar tråden lite. Blir förmodligen premiärtur med nya hardtailen i helgen. Är helt nybörjare när det gäller mtb, bara kört lite landsväg tidigare. Verkar finnas gott om stigar man inte får cykla på i Delsjön. Någon som har tips på en nybörjartur på 1-2h för att lära känna hojen? Delsjön eller Änggårdsbergen funkar.

Delsjön, Gbg
Tack emmer! Hade en uppfattning att det var många vägar/stigar som det råder cykelförbud på. Man vill ju inte bli utskälld av någon rabiat motionär. :) Det finns inte någon längre sammanhängande cykelstig?

Delsjön, Gbg
Vill man cykla stig är det inget du behöver fundera på. All stig är ok och det är väl egentligen bara femman man ska undvika men att korsa eller så är lugnt. De utmärkta gångvägarna är så få att det inte är något praktiskt problem.

Delsjön, Gbg
crowaxx sa:
Tack emmer! Hade en uppfattning att det var många vägar/stigar som det råder cykelförbud på. Man vill ju inte bli utskälld av någon rabiat motionär. :) Det finns inte någon längre sammanhängande cykelstig?
Det går att fläta samman timtals med stig men det finns inget uppmärkt utan kräver lite planering eller lokalsinne. Spana på Trailforks så hittar du nästan allt.

Delsjön, Gbg
Tack för svar Rattnalle. Så mycket har jag lyckats lista ut. Mitt lokalsinne är rätt medelmåttigt så tänkte jag skulle slippa ta upp mobilen gång på gång första passet iaf. :)

Delsjön, Gbg
Det är ett myller av stigar och det är nog mest troligt att du behöver mobilen för att hitta ut när du väl har cyklat dig trött och vill hem till soffan.

Tillbaka
Topp