Där någonstans, jag hade turen gällande min cykel att den var nedsatt i pris och med lite ”bättre”(inte för jag känner någon skillnad) komponenter gällande växlar, bromsar etc.
När jag pratade med 2 säljare på Bikester så får man räkna med runt 17-18 000kr om man vill ha bockstyre och hydrauliska bromsar.
Varför jag ville ha hydrauliska är egentligen mest för min egen säkerhet under vintern då de ej kan frysa/låsa sig som mekaniska samt att underhållet är mindre.
Cykeln du länkade tipsade bikester om däremot fanns inte min storlek (cykelbrist i världen) samt att jag personligen ville provcykla den cykel jag ska köpa och då föll det på Allroad Ultegra och nu efter ca 5-6 mil är jag supernöjd, skön hoj att åka på även med ovan rumpa (väntar fortfarande på bibs leverans...).
Förutom cykeln behövde jag införskaffa mig lampa fram/bak, hjälm, bibs, jacka, handskar och ringklocka så tror det vart ytterligare 2,5-3 000 utöver cykeln.
Men kan verkligen rekommendera TCM, de har massor av cyklar och enligt mig pålitliga säljare som inte bara vill packa på en massa tillbehör.
Lycka till!