Efter egen undersökning och snabbt scrollande i tråden: Vill man ha en ny cykel med bockstyre som är snabb men ändå funkar på alla underlag, har hydrauliska skivbromsar och är redo för stänkskärmar osv, då verkar 15 000 kr alltså vara nivån man får lägga sig på? TCM i Tyresö verkar lovande för mig också.
Bikester med denna tidigare länkade verkar vara det billigare undantaget till ovanstående:
Serious Valparola X Disc Hydro silver - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Serious Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.
www.bikester.se
Där någonstans, jag hade turen gällande min cykel att den var nedsatt i pris och med lite ”bättre”(inte för jag känner någon skillnad) komponenter gällande växlar, bromsar etc.
När jag pratade med 2 säljare på Bikester så får man räkna med runt 17-18 000kr om man vill ha bockstyre och hydrauliska bromsar.
Varför jag ville ha hydrauliska är egentligen mest för min egen säkerhet under vintern då de ej kan frysa/låsa sig som mekaniska samt att underhållet är mindre.
Cykeln du länkade tipsade bikester om däremot fanns inte min storlek (cykelbrist i världen) samt att jag personligen ville provcykla den cykel jag ska köpa och då föll det på Allroad Ultegra och nu efter ca 5-6 mil är jag supernöjd, skön hoj att åka på även med ovan rumpa (väntar fortfarande på bibs leverans...).
Förutom cykeln behövde jag införskaffa mig lampa fram/bak, hjälm, bibs, jacka, handskar och ringklocka så tror det vart ytterligare 2,5-3 000 utöver cykeln.
Men kan verkligen rekommendera TCM, de har massor av cyklar och enligt mig pålitliga säljare som inte bara vill packa på en massa tillbehör.
Lycka till!