Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så jävla läcker den blev!Jag skulle bara byta bromsar på min gamla Cafe-räser, men det blev omlackering +Annat när jag ändå va igång
Numera lite mer av en glidare.Visa bilaga 417682Visa bilaga 417683Visa bilaga 417680Visa bilaga 417679Visa bilaga 417678Visa bilaga 417677Visa bilaga 417681
Sjukt snyggt bygge, kaxeJag skulle bara byta bromsar på min gamla Cafe-räser, men det blev omlackering +Annat när jag ändå va igång
Numera lite mer av en glidare.Visa bilaga 417682Visa bilaga 417683Visa bilaga 417680Visa bilaga 417679Visa bilaga 417678Visa bilaga 417677Visa bilaga 417681
sjukt snyggt bygge, kaxe! ?Jag skulle bara byta bromsar på min gamla Cafe-räser, men det blev omlackering +Annat när jag ändå va igång
Snyggt bygge!Jag skulle bara byta bromsar på min gamla Cafe-räser, men det blev omlackering +Annat när jag ändå va igång
Tack!Sjukt snyggt bygge, kaxe
sjukt snyggt bygge, kaxe! ?
Letar själv efter liknande kulör/ nyans till ett GT bygge utan framgång. Vet du möjligen vad den heter? Lackat själv eller inlämnat?
tack!Snyggt bygge!
Vad är det för styre?
Tack! Grymt jobbat!Tack!
jag har lackat själv, det är Hagmans koppar på röd grundfärg, med createx röd candy ovanpå, avslutat med ett par lager 2k klarlack.
Rätt lik en jag hade från 2000/2001. Veven var inte shimano på den annars stämmer det nogHallå
Går det att åldersbestämma en gammal Oden? Köpte mig en rackare som ska få fungera som transportmedel ToR till jobbet..
Vet inte när de fick dämpad framgaffel o mekanisk skivbroms fram. Min har ingetdera...Rätt lik en jag hade från 2000/2001. Veven var inte shimano på den annars stämmer det nog
Min hade svart stål gaffel stelVet inte när de fick dämpad framgaffel o mekanisk skivbroms fram. Min har ingetdera...
Snyggaste cykel jag har sett på länge...Jag skulle bara byta bromsar på min gamla Cafe-räser, men det blev omlackering +Annat när jag ändå va igång
Hade en likadan när det begav sig. Ångrar mig så in bomben att jag sålde den.Hej
Får väl bjuda på en bild på en av Crescents sista stål racer med beteckningen 2320. Detta exemplar lär ha gått som tävlingshoj i samband med junior SM ca 96 enligt tidigare ägare. Ramen är dock den oficiella från -97 Columbus Genius rör och Dura Ace grupp. Någon
kanske vet mer om denna?
Visa bilaga 435854
Lite mer info här
och här
Fet!!Veckans Retro Hardtail från de i mitt tycke Crescents "Guldår"Visa bilaga 440610
Crescent Rimfaxe
Med Rock shox Judy och XT/LX komponenter.
Det som inte är orginal är sadel och hjulen
Den fanns att köpa på Cykelbjörk sveavägen för 3200:- 1984, tror jag det var ser ut att vara helt orginal, saknar bara en pump. Nytt fett i hjullager och vevparti och ett par nya tuber, sen har du en otroligt fin söndagsracer. Kör Canyon Inflite som träningsredskap, och att cykla på vintage crescent är annat, man får planera inbromsningar, bromsarna är den stora skillnaden, om du planerar att använda den mycket och cykla fort så kan ett par mer moderna bromsar spara dig problem. Modellen får nog ses som en träningsracer med kvalitets komponenter, utrustningen i klass med dagens Ultegra, dvs tävlingsbar. Modellen kunde oxå ha svart sadel och svarta kabelhöljen med vit styrlinda.Helt färsk här på Happy.
Får börja lite smått! Så jag delar med mig av ett riktigt fint exemplar av en Crescent racer som jag ej vet så mycket om.
Hjälp mig gärna (har kollat cykelhobby)
Årtal: ? 1985 ->
Ram: Mangaloy 2001, manganese alloy tubing, TANGE.
Växlar: 12 st, Shimano EX600. Bak RD-6207. Fram FD-6207.
Hjul: Rigida pro.
Bromsar: Shimano 600
Styre: Sakae custom England, road champion.
Styrstam: SR
Sadel: Selle royal made for crescent.
Vevparti: Shimano 600.
(ram nr inristat under vevpartiet, kan det va tränings modell?)
GVisa bilaga 457391Visa bilaga 457394o/happy natt
Den fanns att köpa på Cykelbjörk sveavägen för 3200:- 1984, tror jag det var ser ut att vara helt orginal, saknar bara en pump. Nytt fett i hjullager och vevparti och ett par nya tuber, sen har du en otroligt fin söndagsracer. Kör Canyon Inflite som träningsredskap, och att cykla på vintage crescent är annat, man får planera inbromsningar, bromsarna är den stora skillnaden, om du planerar att använda den mycket och cykla fort så kan ett par mer moderna bromsar spara dig problem. Modellen får nog ses som en träningsracer med kvalitets komponenter, utrustningen i klass med dagens Ultegra, dvs tävlingsbar. Modellen kunde oxå ha svart sadel och svarta kabelhöljen med vit styrlinda.
Köpt på auktion?
Auktion alla dagar i veckan, svårt med pris i detta skick, kan vara någon som bara måste ha den av nostalgisk skäl. Kan tänka mig att priset ligger mellan 5 -10.Tack för svar. cykeln är sjukt fin faktiskt (mint c), inte ett enda märke. Love it!
Dock säger ryggen nej och på väggen kan den ju inte hänga säger bossen (Love her too), trots att den den ser för j_vla bra ut där på den kala väggen. Den får nog dessvärre lämna mig (cykeln alltså).
Frågan är hur man ska prissätta en sådan skönhet, ej sett något liknande =)