den stora GNÄLL tråden

den stora GNÄLL tråden
GoranS sa:
Jeppe_E sa:
GoranS sa:
DH sa:
Jag vill gnälla på alla lobotomerade puckon som ALDRIG använder blinkers. Vad fan säger det om den tid vi lever i?

Om inte Happy kan ge vettig vägledning om den frågeställningen - kommer jag gnälla om det oxå!

Bara att acceptera. Har varit så i en massa år. Kommer inte att förbättras. Människor är dumma i huvudet!

Nåja, min dotter som är 17 år och övningskör, brukar fråga mig varför jag inte blinkar/blinkar så sent.

Så då kan jag svara; För att jag är dum i huvudet.

Tack för förtydligandet!

Känn dig inte utpekad. Uttalandet var generellt om alla människor - oavsett om de blinkar eller ej.

Fan då.. Jag som kände mig lite speciell nu... ALDRIG får man vara glad.

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:
GoranS sa:
Jeppe_E sa:
GoranS sa:
DH sa:
Jag vill gnälla på alla lobotomerade puckon som ALDRIG använder blinkers. Vad fan säger det om den tid vi lever i?

Om inte Happy kan ge vettig vägledning om den frågeställningen - kommer jag gnälla om det oxå!

Bara att acceptera. Har varit så i en massa år. Kommer inte att förbättras. Människor är dumma i huvudet!

Nåja, min dotter som är 17 år och övningskör, brukar fråga mig varför jag inte blinkar/blinkar så sent.

Så då kan jag svara; För att jag är dum i huvudet.

Tack för förtydligandet!

Känn dig inte utpekad. Uttalandet var generellt om alla människor - oavsett om de blinkar eller ej.

Fan då.. Jag som kände mig lite speciell nu... ALDRIG får man vara glad.

Ytterligare ett bevis på min tes om alla människors dumhet. ;-)

den stora GNÄLL tråden
Jag börjar förstå varför 112 blir otllbehörigt nedringt av icke brådskande ärenden. Finns ju ingen annan myndighet som SVARAR ÖHT LÄNGRE! En dags väntan för att beställa en "telefontid" av just nu stängd telefonsvarare, i syfte att senare bli uppringd på den då avtalalde tiden och sen och tillslut kanske kunna boka en "besökstid"..

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:
Långsam sa:
Någon vänlig tipsade om loctite till vevpartiet och jag kan meddela att det har jag testat av olika sort utan gott resultat. Nu har jag fått tag på ett superlim som kunde lyfta 1000kg med en droppe. .

Det var jag! Men jag sa inte att du skulle använda superlim, så kom inte här och gnäll på mig!

Eftersom vevpartiet verkar vara bångstyrigt, så rekommenderar jag vinkelslip och inköp av en ny cykel......err.. vevparti ;)

Har funderat på båda. Det ena är billigare än det andra. Frågan är bara vilket som är billigast.

den stora GNÄLL tråden
Att folk har mage att gnälla om förkylningar i tråden. Hade det varit en mancold inklusive ryggskott och rethosta hade jsg köpt det men inte en vanlig gråsosse-förkylning.

Jag har fanimej både fotsvamp, hemorrojder och bruten handled. Va i helvete har jag gjort för att förtjäna det här!

den stora GNÄLL tråden
ratatosk sa:
Gnisttrampare sa:
När ska man hinna cykla då när jobb barn och fru tar tid från det viktiga?
.

Vågar du säga det där till dem? Fast om du gör det, då kanske du får mer tid till cykling sen, o ingen som klagar på hur många cyklar du har o var du förvarar dem .

Klart!!!

Så nu sitterjag här med två ungar och ännu mindre tid för cykling. Tack så jävla mycket för det rådet...!

den stora GNÄLL tråden
den stora GNÄLL tråden
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Peth sa:
Gnäll, gnäll, gnäll ...

Tycker det är lite tjatigt gnäll från din sida. Kan du inte variera dig lite mer?

Kan du inte gnälla bättre?

Hörrududu din gnällspik. Tycker faktiskt det är lite oförskämt att uttrycka kritik mot min gnällningskonster. Var faktiskt Sörmländsk H40-distriktsmästare i gnällning 2014, så det så! Och då är min släkttavla ändå kliniskt fri från gnällbältesinslag!

den stora GNÄLL tråden
den stora GNÄLL tråden
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Peth sa:
Gnäll, gnäll, gnäll ...

Tycker det är lite tjatigt gnäll från din sida. Kan du inte variera dig lite mer?

Hörrududu din gnällspik. Tycker faktiskt det är lite oförskämt att uttrycka kritik mot min gnällningskonster. Var faktiskt Sörmländsk H40-distriktsmästare i gnällning 2014, så det så! Och då är min släkttavla ändå kliniskt fri från gnällbältesinslag!

Sörmland, fy fan.

den stora GNÄLL tråden
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Peth sa:
Gnäll, gnäll, gnäll ...

Jaha?

Du var kanske bra - oki, meeeen Kim var bättre! Kim är bäst på allt - även att gnälla!

Bilagor

• Kim_jong_Un_Mt_Pae_3273585k.jpg
    Kim_jong_Un_Mt_Pae_3273585k.jpg
    135.8 KB · Besök: 23
den stora GNÄLL tråden
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Peth sa:
Gnäll, gnäll, gnäll ...

Jaha?

Du var kanske bra - oki, meeeen Kim var bättre! Kim är bäst på allt - även att gnälla!

Kardashian? Visst ser hon ut att ha gått upp lite i vikt?

den stora GNÄLL tråden
Peth sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Peth sa:
Gnäll, gnäll, gnäll ...

Jaha?

Kardashian? Visst ser hon ut att ha gått upp lite i vikt?

Bara lite. Pyttelite.

den stora GNÄLL tråden
Peth sa:

Nädu! Jag har fler saker att gnälla över! Min ordinarie hjälm är over the hill och så jävla skitsvårt att hitta en ny lvg hjälmjävel med insktsnät och utan förbannad muppskärm. Och hittar man någon är den slut i normala storlekar. Beställer man på nätet så krossar DHL den.

Nä fy fan - får fortsätta med stinkande gamla äckliga skithjälmfan då. Usch!

den stora GNÄLL tråden
Ett inlägg som borde varit här https://happyride.se/forum/read.php/1/3042653/3043141#msg-3043141, men som blev för gnälligt så jag tar det här istället:

Hela amerikanska systemet verkar ju vara upplagt för att få den där typen av situationer när de förefaller ge ut patent och varumärkesskydd rätt lättvindigt. När det sedan visar sig att någon inkräktar på patentet/skyddet drar det stora företagets juristarmé ut och begraver det mindre företaget genom att se till att dess kostnader för jurister knäcker det företaget. Känns som ett bra sätt att bevara dinosaurier och hindra nya mindre företag. Dinosaurierna kan sedan upprätthålla någon slags terrorbalans genom att de sitter på så många patent/skydd att det vore självmord att ge sig på en annan dinosaurie fullt ut.

den stora GNÄLL tråden
Nu tänker jag gnälla lite på stegen, som jag stod på. Den hade inte alls samma uppfattning som jag. Drop 2,5 meter till platt. Liten fraktur på bäckenbenet. <GNÄLL>
image.jpeg

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:
Nu tänker jag gnälla lite på stegen, som jag stod på. Den hade inte alls samma uppfattning som jag. Drop 2,5 meter till platt. Liten fraktur på bäckenbenet. <GNÄLL>

Men va fan!?
Var inte detta ändå jävligt onödigt gjort?

Tänk att folk alltid ska hålla på att bråka med sina stegar :-O

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:

Ska också gnälla lite. Det där inlägget kvalar inte in här. Ska du gnälla på en stege får det vara en bild på en stege, inte någon klantig jävla gubbe.

den stora GNÄLL tråden
Arsozath sa:
Jeppe_E sa:

Ska också gnälla lite. Det där inlägget kvalar inte in här. Ska du gnälla på en stege får det vara en bild på en stege, inte någon klantig jävla gubbe.

Det var för roligt skrivet, nu har jag kaffe i knät... Gnäll, gnäll, gnäll.

den stora GNÄLL tråden
NLC sa:
Arsozath sa:

Nu hade det passat med en bild på en klantig jävla gubbe. Så jag klipper in en åt dig.

KlantigGubbe.jpeg

den stora GNÄLL tråden
Arsozath sa:
NLC sa:
Arsozath sa:

Nu hade det passat med en bild på en klantig jävla gubbe. Så jag klipper in en åt dig.

Klantig gubbe? Men vårdpersonalen då, de är väl klantiga om de sätter en bh på huvudet, och försöker stabilisera bäckenbenet med en stödkrage?

Ja, det var bättre förr, både stenarna och Jeppes bäcken. Jag hoppas det blir som förr!

den stora GNÄLL tråden
Jeppe_E sa:

Typiskt, här tänkte man gnälla lite på att man har ont i ben/skinka och inte kunnat cykla på ett antal veckor och så kommer du och dräper till med bäckenfraktur så att man bara skulle framstå som smågnällig om man gnällde på lite ont i ben/skinka.

den stora GNÄLL tråden
GoranS sa:
Jeppe_E sa:

Typiskt, här tänkte man gnälla lite på att man har ont i ben/skinka och inte kunnat cykla på ett antal veckor och så kommer du och dräper till med bäckenfraktur så att man bara skulle framstå som smågnällig om man gnällde på lite ont i ben/skinka.

Fast det var ju stegen han gnällde på, så ditt gnäll om din gnälliga kropp framstår som superduper gnälligt.

den stora GNÄLL tråden
Alltså vad är det för jävla kompilator som inte kan skapa filer med rätt permissions?

Fatal error: Failed to write a usable compiled template to the file "./cache/tpl-happyride-list-dc2f50004aa0f3404584e4d406aa2584.php". The file was created successfully, but it could not be read by the webserver afterwards. This is probably caused by the filepermissions on your cache directory. in /home/httpd/happymtb/happyride/forum/include/templates.php on line 804

den stora GNÄLL tråden
GoranS sa:
Sambal Oelek sa:
Jaha, nu kommer SRam med 12-delat! Då blir det till att börja spara till nya grejjer :)

Suck! Som primtalsälskare hade jag önskat mig 13. Aldrig får man vara glad. :-(

Men du har ju redan 11-delat att leka med, gnällgubbe!

Jag vill gnälla på att jag inte har vett att lägga mig på kvällarna, och därför blir trött och orkeslös under dagarna och kvällarna.

den stora GNÄLL tråden
geologen sa:
GoranS sa:
Sambal Oelek sa:
Jaha, nu kommer SRam med 12-delat! Då blir det till att börja spara till nya grejjer :)

Suck! Som primtalsälskare hade jag önskat mig 13. Aldrig får man vara glad. :-(

Men du har ju redan 11-delat att leka med, gnällgubbe!

Jag vill gnälla på att jag inte har vett att lägga mig på kvällarna, och därför blir trött och orkeslös under dagarna och kvällarna.

Det har jag inte alls. Jag är kvar i den gamla tiodelade världen. Hade tänkt att jag skulle uppdatera till 11-delat någon gång, men när det nu finns 12-delat så känns det som jag måste vänta till 13-delat kommer. Att uppdatera från till något annat än det senaste känns fel och att uppgradera till icke-primtal känns också avigt. Världen är verkligen grym.

den stora GNÄLL tråden
Men den fundamentala regeln i cykelsammanhang är ju N+1, så då blir 12 13.

När jag ändå har ordet vill jag gnälla på att det inte redan är april.

den stora GNÄLL tråden
fhloston sa:
Klantig gubbe? Men vårdpersonalen då, de är väl klantiga om de sätter en bh på huvudet, och försöker stabilisera bäckenbenet med en stödkrage?

Ja, det var bättre förr, både stenarna och Jeppes bäcken. Jag hoppas det blir som förr!

Hur ser du???? Det där är ju en Darth Vader hjälm från Bell. Gnäll om - gnäll rätt

Och kom inte och gnäll på vårdpersonalen, som består av idel vackra tjejer som passar upp och tvättar av mig.

Däremot vill jag gnälla på YT, som nu äntligen skickat iväg min Jeffsy. Va fan ska jag med den nu till? Sen kommer Postnord och kör förbi med den utanför, nä... Ingen hemma och lägger en avi i lådan. Hur fan ska jag kunna hämta cykelen nu? Nej då går den i retur till YT......

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp