Den Stora Saida-tråden

Den Stora Saida-tråden
På hatthyllan eller i din hemliga snacks-låda!
Låg bara ett djur utan puls på hatthyllan.
IMG_4475.jpeg

Någon snackslåda har jag inte, varken publik eller hemlig!

Den Stora Saida-tråden
Var har jag lagt mitt pulsband?
Låg i skomöbeln i hallen förut, men flyttades med argumentet "men här skall inte mitt pulsband ligga".
Eftersom det låg där det inte skulle ligga och du saknar det först nu har du inte skött din träning. Vid nyår hade du en släng av julmatsångest och började packa en träningsväska och la pulsbandet där. Sen rullade allt igång och du hade ingen ångest. Alla tankar på nyårslöften blåste bort och så även väskan med pulsbandet. Din fru är helt
oskyldig. Hon vet att du inte tränar i onödan.

Den Stora Saida-tråden
Eftersom det låg där det inte skulle ligga och du saknar det först nu har du inte skött din träning. Vid nyår hade du en släng av julmatsångest och började packa en träningsväska och la pulsbandet där. Sen rullade allt igång och du hade ingen ångest. Alla tankar på nyårslöften blåste bort och så även väskan med pulsbandet. Din fru är helt
oskyldig. Hon vet att du inte tränar i onödan.
Dålig Saida, för bandet låg löst i skomöbeln! Någonstans har det lagts i alla fall.

Den Stora Saida-tråden
Dålig Saida, för bandet låg löst i skomöbeln! Någonstans har det lagts i alla fall.
Funkade batteriet? Annars ligger det i eller vid batterilådan i väntan på att du köper rätt batteri. Vad menar du med dålig Saida? Jag visste ju att du inte tränar och att din fru är oskyldig. Det är svårt att hålla reda på småprylar, det är inget riktigt sieri.

Den Stora Saida-tråden
Funkade batteriet? Annars ligger det i eller vid batterilådan i väntan på att du köper rätt batteri. Vad menar du med dålig Saida? Jag visste ju att du inte tränar och att din fru är oskyldig. Det är svårt att hålla reda på småprylar, det är inget riktigt sieri.
Reagerade på ”väskan med pulsbandet”.
Ja, batteriet lär vara slut. Kört på effektmätare i några år nu, men tänkte jag skulle komplettera med pulsband nu när jag skall prova ett träningsprogram.

Den Stora Saida-tråden
Reagerade på ”väskan med pulsbandet”.
Ja, batteriet lär vara slut. Kört på effektmätare i några år nu, men tänkte jag skulle komplettera med pulsband nu när jag skall prova ett träningsprogram.
Det finns en koppling till behovet av underhåll. Du har lagt det på en förberedande plats inför åtgärd. Kanske en jackficka på en ärm. Eller i en datorväska du ofta har med dig.

Den Stora Saida-tråden
Nu så letar jag efter en liten sadelväska som jag hade på en cykel förut.
När jag letade efter väskan i garaget , så hittade jag det tidigare efterlysta pulsbandet.
Hade lagt pulsbandet i en låda där jag har en massa pannlampor, så pulsbandet maskerade sig som en pannlampa.
Kan då sadelväskan gömma sig bland en massa väskliknande saker?

Den Stora Saida-tråden
Nu så letar jag efter en liten sadelväska som jag hade på en cykel förut.
När jag letade efter väskan i garaget , så hittade jag det tidigare efterlysta pulsbandet.
Hade lagt pulsbandet i en låda där jag har en massa pannlampor, så pulsbandet maskerade sig som en pannlampa.
Kan då sadelväskan gömma sig bland en massa väskliknande saker?
Mkt tydligt mönster, efterlys en tredje sak så dyker väskan upp.

Den Stora Saida-tråden
Fråga frun, oavett vad hon säger så har hon flyttat det...
Precis! Jag placerade tillfälligt en Bolt på bänken under micron, men när jag skulle ha den igen efter kanske tre månader hade ”någon” röjt ytan och den var borta! Vände uppochner på hela huset (nästan), och när den inte fanns någonstans fick jag krypa till korset och be frun om hjälp. Men då inträffade det högst oförklarliga, hon hade inte rört den och hon hade ingen aning om var den kunde vara! All logik talade för att åtminstone ett av de påståendena var falskt, men av taktiska (självbevarelsedrift) skäl fick det bero.
4-5 månader senare hittar jag datorn av en slump (tillsammans med lite andra prylar jag inte visste jag saknade) på golvet i min garderob. Vi har bestämt att hela incidenten är ett av livets mysterier alternativt naturens under, och gått vidare.

Den Stora Saida-tråden
Inte där men jag backade bandet och funderade på vart jag använde den sist
och voilà polletten trillade ner , självklart ju ,
i kartongen( som måste sparas för garantin om man ska skicka tillbaka) till den senaste gaffeln som är samma som nu ska kapas ner till rätt längd när man testat lite ….?????
Tack
IMG_1021.jpeg

Så här ser den ut utan förpackning

Den Stora Saida-tråden
Inte där men jag backade bandet och funderade på vart jag använde den sist
och voilà polletten trillade ner , självklart ju ,
i kartongen( som måste sparas för garantin om man ska skicka tillbaka) till den senaste gaffeln som är samma som nu ska kapas ner till rätt längd när man testat lite ….?????
TackVisa bilaga 642140
Så här ser den ut utan förpackning
Hallå! Gå och göm den där igen och berätta istället vart min tuggummipåse tagit vägen mellan stormarknaden och hemmet, jä..r vad man är snurrig "ibland"?

Den Stora Saida-tråden
Hallå! Gå och göm den där igen och berätta istället vart min tuggummipåse tagit vägen mellan stormarknaden och hemmet, jä..r vad man är snurrig "ibland"?
Tuggade du tuggummi när du kom hem? Om ja, den ligger mellan bilens säten. Om nej, den gömde sig bakom kanten på kassabandet och kom aldrig med hem.

Senast ändrad:
Den Stora Saida-tråden
Jaha.

Min mellanstora avbitare är inte på verktygstavlan. Skummat över hela huset, två gånger. Minns inte senast jag använde den.

Tillbaka
Topp