BuTTuS
Aktiv medlem
Den Stora Saida-tråden
På hatthyllan eller i din hemliga snacks-låda!Var har jag lagt mitt pulsband?
Låg i skomöbeln i hallen förut, men flyttades med argumentet "men här skall inte mitt pulsband ligga".
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
På hatthyllan eller i din hemliga snacks-låda!Var har jag lagt mitt pulsband?
Låg i skomöbeln i hallen förut, men flyttades med argumentet "men här skall inte mitt pulsband ligga".
Låg bara ett djur utan puls på hatthyllan.På hatthyllan eller i din hemliga snacks-låda!
På en krok i badrummet!Var har jag lagt mitt pulsband?
Nä, inte det heller.På en krok i badrummet!
Fråga frun, oavett vad hon säger så har hon flyttat det...Var har jag lagt mitt pulsband?
Hon är engagerad men lever fortfarande i förnekelse.Fråga frun, oavett vad hon säger så har hon flyttat det...
Eftersom det låg där det inte skulle ligga och du saknar det först nu har du inte skött din träning. Vid nyår hade du en släng av julmatsångest och började packa en träningsväska och la pulsbandet där. Sen rullade allt igång och du hade ingen ångest. Alla tankar på nyårslöften blåste bort och så även väskan med pulsbandet. Din fru är heltVar har jag lagt mitt pulsband?
Det är så dom gör?Hon är engagerad men lever fortfarande i förnekelse.
Dålig Saida, för bandet låg löst i skomöbeln! Någonstans har det lagts i alla fall.Eftersom det låg där det inte skulle ligga och du saknar det först nu har du inte skött din träning. Vid nyår hade du en släng av julmatsångest och började packa en träningsväska och la pulsbandet där. Sen rullade allt igång och du hade ingen ångest. Alla tankar på nyårslöften blåste bort och så även väskan med pulsbandet. Din fru är helt
oskyldig. Hon vet att du inte tränar i onödan.
Funkade batteriet? Annars ligger det i eller vid batterilådan i väntan på att du köper rätt batteri. Vad menar du med dålig Saida? Jag visste ju att du inte tränar och att din fru är oskyldig. Det är svårt att hålla reda på småprylar, det är inget riktigt sieri.Dålig Saida, för bandet låg löst i skomöbeln! Någonstans har det lagts i alla fall.
Reagerade på ”väskan med pulsbandet”.Funkade batteriet? Annars ligger det i eller vid batterilådan i väntan på att du köper rätt batteri. Vad menar du med dålig Saida? Jag visste ju att du inte tränar och att din fru är oskyldig. Det är svårt att hålla reda på småprylar, det är inget riktigt sieri.
Det finns en koppling till behovet av underhåll. Du har lagt det på en förberedande plats inför åtgärd. Kanske en jackficka på en ärm. Eller i en datorväska du ofta har med dig.Reagerade på ”väskan med pulsbandet”.
Ja, batteriet lär vara slut. Kört på effektmätare i några år nu, men tänkte jag skulle komplettera med pulsband nu när jag skall prova ett träningsprogram.
Där verkar det vara tomt. Har några lådor att kika i, men jag är fundersam.Har du kollat om du råkat spänna väskan runt bröstkorgen?
Kikade genom korgen där jag har diverse ramväskor och kollade även inuti väskorna.Inuti en annan cykelrelaterad väska?
Mkt tydligt mönster, efterlys en tredje sak så dyker väskan upp.Nu så letar jag efter en liten sadelväska som jag hade på en cykel förut.
När jag letade efter väskan i garaget , så hittade jag det tidigare efterlysta pulsbandet.
Hade lagt pulsbandet i en låda där jag har en massa pannlampor, så pulsbandet maskerade sig som en pannlampa.
Kan då sadelväskan gömma sig bland en massa väskliknande saker?
Kan efterlysa ditt elstöd. Det kanske hjälper mitt väskletande?Mkt tydligt mönster, efterlys en tredje sak så dyker väskan upp.
Är det verkligen premium med elstöd?Kan efterlysa ditt elstöd. Det kanske hjälper mitt väskletande?
Finns verktyg i väskan också, så det kan vara värt att hitta väskan ändå tycker jag.Är det verkligen premium med elstöd?
Tycker både sadelväska och stöd är fult, hoppas du inte hittar den?
Är väl någon insekt som tagit den.Var står min burk med krypolja? Nån måste ha gömt den.
Precis! Jag placerade tillfälligt en Bolt på bänken under micron, men när jag skulle ha den igen efter kanske tre månader hade ”någon” röjt ytan och den var borta! Vände uppochner på hela huset (nästan), och när den inte fanns någonstans fick jag krypa till korset och be frun om hjälp. Men då inträffade det högst oförklarliga, hon hade inte rört den och hon hade ingen aning om var den kunde vara! All logik talade för att åtminstone ett av de påståendena var falskt, men av taktiska (självbevarelsedrift) skäl fick det bero.Fråga frun, oavett vad hon säger så har hon flyttat det...
Ligger? Du har inte hängt upp dom?Ska kapa ett gaffelrör,
vart ligger båda mina rörkapar!?
Om jag hade gjort det så hade jag säkert hittat dem ?Ligger? Du har inte hängt upp dom?
Garderoben i hallen.Om jag hade gjort det så hade jag säkert hittat dem ?
Jag har blivit ”vräkt ” från mitt ”cykelrum ”
( barnen behöver tydligen varsitt rum numer)
så grejerna ligger på flera ”bra ställen” frågan är bara vilket?
Går å kollar och håller tummarna ?Garderoben i hallen.
Hallå! Gå och göm den där igen och berätta istället vart min tuggummipåse tagit vägen mellan stormarknaden och hemmet, jä..r vad man är snurrig "ibland"?Inte där men jag backade bandet och funderade på vart jag använde den sist
och voilà polletten trillade ner , självklart ju ,
i kartongen( som måste sparas för garantin om man ska skicka tillbaka) till den senaste gaffeln som är samma som nu ska kapas ner till rätt längd när man testat lite ….?????
TackVisa bilaga 642140
Så här ser den ut utan förpackning
Tuggade du tuggummi när du kom hem? Om ja, den ligger mellan bilens säten. Om nej, den gömde sig bakom kanten på kassabandet och kom aldrig med hem.Hallå! Gå och göm den där igen och berätta istället vart min tuggummipåse tagit vägen mellan stormarknaden och hemmet, jä..r vad man är snurrig "ibland"?
Tack för att du tagit en halvtimme av din tid till detta?Tuggade du tuggummi när du kom hem? Om ja,den ligger mellan bilens säten. Om nej, den gömde sig bakom kanten på kassabandet och kom aldrig med hem.
Kollat fickorna i arbetsbyxorna? Där brukar man ha en avbitare liggande.Jaha.
Min mellanstora avbitare är inte på verktygstavlan. Skummat över hela huset, två gånger. Minns inte senast jag använde den.
Ja. Där låg den stora.. :pKollat fickorna i arbetsbyxorna? Där brukar man ha en avbitare liggande.
Frun hittade den faktiskt i bilen för inte så länge senTuggade du tuggummi när du kom hem? Om ja, den ligger mellan bilens säten. Om nej, den gömde sig bakom kanten på kassabandet och kom aldrig med hem.
Sannolikt tråkjobb och bråttom. Leta bland elprylar eller tråd tex för trädgård.Jaha.
Min mellanstora avbitare är inte på verktygstavlan. Skummat över hela huset, två gånger. Minns inte senast jag använde den.
Tycker jag har letat genom de avdelningarna. Och alla dumma platser man lägger den på när man är klar.Sannolikt tråkjobb och bråttom. Leta bland elprylar eller tråd tex för trädgård.
Kämpa vidare och framförallt sluta tänka på det så brukar man få tillbaka minnet vart man lagt saken …Tycker jag har letat genom de avdelningarna. Och alla dumma platser man lägger den på när man är klar.