Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Läs och skriv inte i tråden då.Jag är förvånad över hur detta kan röna något som helst intresse. ÄNNU större hjul, really?? Vilket problem är det man försöker lösa?
Min ointresse-meter är maxad.
Det sägs att 27.5/26 mullet blir det nya park… det finns hjul för alla :) alltså det börjar bli gott om gubbar med “Jibb” hojar i bikeparks.Jag är förvånad över hur detta kan röna något som helst intresse. ÄNNU större hjul, really?? Vilket problem är det man försöker lösa?
å ändå skriver du här?Jag är förvånad över hur detta kan röna något som helst intresse. ÄNNU större hjul, really?? Vilket problem är det man försöker lösa?
Man blir så klart orolig nu när vi lärt oss att bara få 29'' återstår 2027 och sen är det slutå ändå skriver du här?
Vi har ju konstaterad att 32” kommer att användas mest sannolikt enbart i bikepacking, touring, gravel och delvis i XC.Man blir så klart orolig nu när vi lärt oss att bara få 29'' återstår 2027 och sen är det slut
Tyckte jag läste nåt annat ovan men jag börjar få dåligt synVi har ju konstaterad att 32” kommer att användas mest sannolikt enbart i bikepacking, touring, gravel och delvis i XC.
Ja?å ändå skriver du här?
Jag förstår vad du menar. Men samtidigt har ju cyklarna blivit bättre och roligare. Imho.Ja?
Edit: Du kan se det som ett ifrågasättande av den ständiga uppgraderingshysterin så fort nån "nytt" kommer ut på marknaden. Som om det skulle bli roligare/bättre/snabbare/enklare om man bara bytte till det där senaste. Jag tycker att det är märkligt att det finns så många som verkar tro det och hela tiden vilja "uppgradera" till i stort sett ingen nytta utom större hål i plånboken.
Nu ska jag ut och cykla på min MTB helt utan fjädring. Den är nog minst 5 år gammal. Kommer bli skitskoj!
Ibland blir de bättre ibland gör det ingen skillnad. Om de blir roligare är en ren smaksak.Jag förstår vad du menar. Men samtidigt har ju cyklarna blivit bättre och roligare. Imho.
Förr eller senare når vi säkert peak-bicycle, men att bara anta att vi är där nu blir lite historielöst. Kom ihåg att skivbromsar (på Mtb dårå) ansågs vara en gimmick när de kom (av rätt många). Sen kan det alltid finnas en glädje i äldre cyklar och den cykelupplevelse de ger. Men det är en annan sak.
Om de blir roligare är en ren smaksak.
Hur menar du? Vad gör ingen skillnad?Ibland blir de bättre ibland gör det ingen skillnad. Om de blir roligare är en ren smaksak.
Det handlar inte bara om tävlingar. Smaker utvecklas och ändras. Rekommenderar ej att krossa sina fina minnen genom att cykla på en Enduro äldre än 2016ish och en XC hoj äldre än 2020Men det är viktigaste sak när man inte bryr sig om tider och tävlingar.
11-42. Blir det brantare går det snabbare att putta. ;)11-46 är peak. I alla fall post 3x....
Och inte att glömma: 27 tum som är större än både 28 tum och 29 tum!Kommer den också få flera olika beteckningar i tum, liksom 622 mm kallas både 28 tum och 29 tum?
Det handlar inte bara om tävlingar. Smaker utvecklas och ändras. Rekommenderar ej att krossa sina fina minnen genom att cykla på en Enduro äldre än 2016ish och en XC hoj äldre än 2020
Och inte att glömma: 27 tum som är större än både 28 tum och 29 tum!
Visst är det härligt med föråldrade enheter.
Så nästan alla nymodigheter evil-cycle-corp har lurat på oss sedan 2010 är bra ändå? Men en kugg på kassetten är onödig? :-)Vi kan ta antalet växlar visst är det bra så länge de behövs. Men efter 11 adderar det mest extra vikt. Boost vet jag inte om det behövs. Jag tycker att det är ganska bra med skivbromsar, dropper, singelklinga fram och lite flackare vinkel. Men bara för att industrin bestämmer att det ska vara nytt gör det inte bättre.
Det kan också bli precis tvärtom, att cykeln är så kapabel att det blir tråkigare. Det är därför jag cyklar helstelt som komplement till FS. Svårare = roligare i just det fallet.Hur menar du? Vad gör ingen skillnad?
Varje ny cykel, eller växelgrupp, är självklart inte ”bättre” än förra årets modell. Men utvecklingen över tid går i den riktningen. Roligare är kanske ett dåligt ordval, kapablare kanske är ett bättre? Vilket gör att många upplever cyklingen roligare.
Jo, du har rätt. Jag skriver ju själv med jämna mellanrum (när folk rekommenderar Occams till cv-motionärer) att less is more, och att jag inte vill ha en kapablare cykel själv när jag byter. För då kommer jag inte ha några utmaningar kvar på hemmastigarna.Det kan också bli precis tvärtom, att cykeln är så kapabel att det blir tråkigare. Det är därför jag cyklar helstelt som komplement till FS. Svårare = roligare i just det fallet.
Större hjul har en låååång lista med nackdelar som jag inte riktigt kan se att fördelarna nånsin kan väga upp. Det tror jag också att man kommer inse ganska snart. Redan 29" är ganska bängligt och hindrar exempelvis korta kedjestag (som är roligare trots eller för att det är mindre kapabelt).