Den stora tråden om dämpningsegenskaper hos MTB-däck
Jag tror inte det är däcket som läcker, om du inte ser nån gucka på sidoväggarna. Sen finns i och för sig olika varianter; är du säker på att ditt är "TR"?
Du kan prova att släppa ut luften och klämma ner kanttrådarna i botten av fälgen, sen penslar du på gucka runtom mellan däck och fälg och poppar igen. Läckte det där så borde det bli tätare. Verkar ha funkat för mig i alla fall.
Edit: Tejpen är annars alltid en misstänkt bov, särskilt med CC där man kan behöva lite mer våld än vanligt vid montering. Själv kör jag numera TR-fälgband från Specialized (med tejp under för hängslen och livrem). Inte såna med inbyggd ventil, utan nåt slags gummerad väv som ser ut som ett vanligt fälgband ungefär. Dock är de inte särskilt tunna och gör det lite svårare att kränga däck.
Så kan det givetvis vara. Tar med mig det till nästa gång jag upplever samma sak. Har tidigare använt den metoden när jag satt däck tubeless utan CC så vet inte varför jag inte tänkte på det nu.
Tejpen var det första jag bytte ut, svart gorilla vävtejp är min go to fälgtejp.