Köpte en sån här pjäs för några veckor sedan och den har fullständigt drivit mig till vansinne.
• Fruktansvärt långsam att starta upp, ibland tar det löjligt lång tid. Det går inte heller att lösa genom att starta den en stund innan turen, eftersom om jag inte väljer "Start ride" ganska omgående riskerar enheten att starta om sig och fryst fast, vilket orsakar nästa punkt nedan:
• Fastnar på uppstartsläge, Wahoo-logon syns men inget händer. Hjälper inte att starta om enheten. Löser sig när man kommit hem och stoppat i laddsladden. Detta förstör hela rundan pga att enheten inte går att använda tills jag kommit hem igen. Fantastiskt!
• Kraschar helt random mitt under turen och startar om sig själv. Har hänt båda de två senaste turerna.
• Average speed är ibland helt off? Jag ligger och pressar i hög hastighet så svetten rinner men den rör sig knappt uppåt, om jag däremot skulle cykla en kort backe eller stanna vid ett rödljus, så droppar den som en sten. När jag mätte mot Strava i telefonen skilde det 1,5km/h på en 5-milsrunda, där Bolten visade det lägre.
Jag har fabriksåterställt den, och uppdaterat till senaste firmware men det hjälper inte. Tror ni att jag har fått ett måndagsexemplar eller är detta vardagsmat? Den är ju annars helt fantastisk (när den väl funkar). Funderar helt ärligt på att bara returnera den och gå med något annat, men kanske är värt ett försök till?