bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Spelar det nån roll varför folk rakar benen?
> Måste man förklara och försvara alla sina
> handlingar på happy? Skadar det nån om folk vill
> raka sina ben? Stör det nån? Måste göra precis
> som alla andra? Är de gay att raka benen? Är det
> fel att vara gay?
> Helt allvarligt.
> /J
Håller med.
Vill man så vill man. Att villa vara med i en grupp och hålla sig med gruppens attribut är väl inget fel. För tråskaparen som liksom jag cyklar ensam i skogen känns det inte lika nödvändigt.
Om sår och hårsäckar hit och dit så, på min arbetsplats jobbar 100 karlar som går barbenta utomhus hela sommaren, de flesta slår sig rejält blodiga någon gång och ingen har bekymmer med sin ofta kraftiga behåring, det kan också vara tufft att få bort olja och smuts men ingen, vad jag vet rakar benen.
Den manligaste vore väl den i det gänget som rakade benen.
Sen växlar idealen med vad som är snyggt, i min ungdom var ju hårigast snyggast och manligast. Män skulle se ut som gorillor, det var snyggt det.
Personligen tycker jag det så moderna ordet repekt är lie suspekt. Om man inte rakar sig visar man inte sina medtävlare respekt. Fattar inte. Men, jag vill raka benen för att det är min grej, vår grej, det fattar jag.
Ibland när jag ska på snackmöte i Stockholm orkar jag inte ha slips och så, och det är inte av bristande respekt för kollegorna.
Själv är jag för lat för att raka benen och det tar tid från cyklingen. Eller hur var det, själv är jag för lat, menar jag. varför sitter jag här när jag ska utv och tvätta cykeln, jag rakar cykeln.
Men jag har till slut ett mycket viktigt budskak till er alla. DET ÄR GILLETTE SOM GÄLLER. Bäst är dubbelblad Excel. Och dom ska vara gamla, rakblad yngre än tre veckor är det omanligaste som finns.
Och man rakar ansiktet med tvål och borste.
När Einstein var riktigt gammal frågade en journalist honom om vilket som han, Einstein, tyckte var sitt största upptäckt; och Einsten svarade, jo att det går lika bra att raka sig med vanligt tvål.
Jag skulle inte skriva i den här tråden, och nu vet jag inte vad jag skrivit eller vad jag mnenar.
Jo tvätta cykeln var det, XT. Kassetten är bra för att den är så lätt att spola igenom bakifrån med slangen. Nej, förlåt det var en annan tråd.
En gång var det en annan cyklist som inte hejade, men hur visste han att jag hade orakade ben då jag hade benvärmare?
Jag är en mycket gammaldax herre, dummare än Einstein som envisas med Tabac raktvål i skål. Och så är dan förastörd om jag inte får grapefrukjuice till frukost. En gång var den slut på ICA och jag sa till, det skulle dom fixa, och nästa dag var hyllan full med Grapejuice!? Men var får man tag på Tabac nuförtiden, hela dan blir förstörd.
Bästa hårbortagningen är väl förresten silvertape.
Var var jag? Var är jag? Oj nej
Edit jag hade stavat fel ju,