Det där med att vaxa benen....

jthuress skrev:
-------------------------------------------------------
> Alltså...jag blir INTE övertygad alls om att
> vaxa benen. Som JPG skrev så är det mest
> fjolliheter. Att det skulle vara så oerhört
> lättare att tvätta benen om man blev skitig
> efter en lerig tur. Men kom igen nu..... Testat
> med tvål och vatten ?!
>

Har du provat? Jäkla skillnad på försöka få loss tuvor med jord ur håret och bara spola av.
Har du provat att vurpa på lvg i 60 knyck med rakade respektive orakade ben?
Har du provat att få massage med lurviga resp. rakade ben?
osv.

Ett tips från coachen, skaffa dig egen erfarenhet först.

Fredrik Larsson skrev:
> Vaxa upp till och med bikinilinjen är alltså the
> shit? Korrekt uppfattat?

Jepp, annars blir det helt fel när du ligger i bikinin på stranden och bara vaxat till knähöjd...

Mvh

-M-

BFS skrev:

>
> Och i svartvita världen måste man vara dödligt
> konsekvent. Går man mot röd gubbe kan man lika
> gärna mörda, annars är man en hycklare...
> Nåja, vanliga rationella människor har ofta
> problem att se charmen med extrajobb som inte ger
> nåt utbyte tillbaka. Jag ser helt enkelt inga bra
> anledningar till att raka/vaxa benen. Och som den
> kökssaxklippta och håriga "cyklist" jag är,
> anser jag att all fåfänga inte är något
> positivt.

Ja, du förstod precis min poäng.

Att hånfullt förkasta någon annans kroppåtgärd som fåfänga är att kasta sten i glashus. Det är tyvärr inget ovanligt eftersom alldeles för många sätter sin aegna preferenser som rätt och andras som avviker som fel alternativt mindre praktiska. Jag försökte därför belysa att alla är fåfänga på sitt sätt och att på fullt allvar tro att allt man gör är praktiskt och ger något slags mätbart utbyte är ett bevis på at man inte tänker särskilt långt och reflekterar över sitt eget beteende innan man pekar på andra.

manlighet är en religion
sport en annan
stil en tredje

(jag bryr mig inte mycket om den första, lite lite mer om den andra men lever gärna mitt liv helt efter den tredje, och det är mest därför jag cyklar, lvg då)

shitman.jpg ht=374

rekrej skrev:
> Jag rakar... mellan skinkorna ...

Funkar det bra? Jag trodde det var en no-no efter att ha läst följande text saxad från ett internet nära dig :

"Don't Shave That Hair!!!
I have recently made a mistake in my life, and I offer my story to you, that you may learn from my error. It all started, as many things do, with me having trouble shitting.

No, I was not constipated; this was not a regularity problem but a matter of technique. It seems my ass-hair had grown to such a length that tiny grogans were constantly getting tied up in the matted jungle between my asscheeks. It led to much frustration, with me KNOWING that I still had something to drop, but unable to shake the tenacious turd loose from its butthair dwelling. Eventually I would have to do two things: either reach down with some paper and try to pinch off the lingering loaf (which required careful precision to avoid smearing the creature all over my rear, especially since I had no way of seeing what I was doing) or just go for broke, start wiping, and hope that I could remove all the leftover fecal matter before the toilet paper reached its Can't-Be-Flushed threshold.

I was contemplating this problem, when I had what seemed at the time to be a bright idea. "Hey! This is my butt and my butt-hair, right? So why don't I just eliminate all the hair, and then my grogans will flow out like beer from a keg!" I said to myself. It is a statement that will go down in history with a lot of other regretted statements. "How many Indians could there be?" said by General Custer. "Looks like a good day for a drive!" by JFK. "There! America On-Line now has complete Usenet access!" by some idiot system tech. Such was my anal shaving idea.

I performed the operation that night, with a cheap disposable razor and a towel to sit on. Starting from the bottom, and shaving from the crack to the cheeks, I began the arduous process of ridding my ass of hair. Occassionally, I would have to clean the razor of accumulated hair and miscellaneous slime, which I did by wiping it on the towel. Slowly, my twin mounds and the between-ravine began to resemble the hairless cheeks of a newborn baby. Finally, I wiped the razor one last time, and surveyed my work. The towel was covered with a pile of hair. My ass was smooth as ivory. I smiled, satisfied, thinking my troubles were over.

Little did I know.

I now have a great respect for anal-hair. Like everything in this world God created, it has its mighty purpose in existence. It was only after I had removed it that I started to learn how much I had been taking it for granted. For one, it provides friction. I learned this the next day, when I walked out into the sun heading for class. After climbing two flights of stairs and starting to sweat, I started to notice something unpleasant. The sweat was accumulating in my crack, and was causing the unpleasant sensation of my two asscheeks sliding past each other with every step. I thought about going to the bathroom and wiping it off, but had to get to class. Eventually, I thought, it would dry.

Unfortunately, it did dry, but only after mingling with the microscopic shit- molecules lingering around my brown starfish. When I stood up after class, my cheeks were stuck together with a slimy sticky shit/sweat combination. As I made my way back to my dorm, it started to itch. God-DAMN, did it itch! Felt like a swarm of ants was making its way up and down my crack. Fighting to keep from jamming my hand down there and scratching away, I rushed back to the dorm.

Unfortunately again, this exertion caused me to sweat, and when I finally reached my room, my cheeks were sliding back and forth against each other like a pair of horny cane-toads. I quickly dropped my pants, and attempted to dry my ass off by sticking it in front of a fan and spreading my cheeks. As I pulled the two mounds of flesh apart, a horrible stench burst free and filled the room. Every dog within a 4 block radius started to howl. I had it worst of all, as the ripe aroma of festering shit/sweat went into the fan and blew back into my face. I fought to keep from heaving. And as I sat there, fighting vomit, my ass cheeks spread and dripping, with the concentrated aroma of my body odor mixed with the tangy smell of my own shit blowing right into my face, I had only one thought: "It will be like this until the hair grows back. Weeks."

Later on, trying to deal as best I could, wiping my ass at every opportunity, I discovered another wonderful use for ass-hair - ventilation. I attempted to launch a fart, only to have it get stuck between my asscheeks. Apparently, with no hair, the two pink twins can get vacuum sealed together, and the result was a frustrating fart that slid up and down between my cheeks like a lost gerbil.

As if that wasn't enough, I am now enduring further torture. As anyone who has ever shaved anything knows, when hair is first growing in, it comes in as stubble. Imagine your ass having the texture of a brillo pad. Well, that is what I am dealing with now. It is a hellish torture, and there are many times when I just look out the window and contemplate why I shouldn't just jump out and get it all over with in one fleshy splat, rather than endure this constant agony.

Friends, DON'T SHAVE YOUR ASS-HAIR!"

/Johan

Spelar det nån roll varför folk rakar benen? Måste man förklara och försvara alla sina handlingar på happy? Skadar det nån om folk vill raka sina ben? Stör det nån? Måste göra precis som alla andra? Är de gay att raka benen? Är det fel att vara gay?
Helt allvarligt.
/J

glitch skrev:
> Har du provat? Jäkla skillnad på försöka få
> loss tuvor med jord ur håret och bara spola av.

Tror inte jag behöver testa med nyrakade ben. Jag har inga som helst problem idag att tvätta mig själv.

> Har du provat att vurpa på lvg i 60 knyck med
> rakade respektive orakade ben?

Tror det gör ont oavsett om dina ben är nyrakade, håriga, korta, långa, skeva eller vad fasen som helst... Blir nog inte mkt bättre bara för att de är nyvaxade. Du glider knappast på asfalten för det...

> Har du provat att få massage med lurviga resp.
> rakade ben?

Jag har fått en del massage med mina lurviga ben. No problemas.

> osv.
>
> Ett tips från coachen, skaffa dig egen erfarenhet
> först.

Ähh....nej. Mitt sunda förnuft säger mig en hel del ändå....

bigmollo skrev:
> Spelar det nån roll varför folk rakar benen?
> Måste man förklara och försvara alla sina
> handlingar på happy? Skadar det nån om folk vill
> raka sina ben? Stör det nån? Måste göra precis
> som alla andra? Är de gay att raka benen? Är det
> fel att vara gay?
> Helt allvarligt.
> /J

Nej, ni får gärna göra det. Var bara nyfiken varför ni gör det iom det är helt knäppt i min värld.

jthuress skrev:
> Tror det gör ont oavsett om dina ben är nyrakade, håriga, korta, långa, skeva eller vad
> fasen som helst... Blir nog inte mkt bättre bara för att de är nyvaxade. Du glider knappast på
> asfalten för det...

Tror gör vi i kyrkan.
Vi som vet, vet;
1. Du river inte upp hårsäckar mm mot asfalten med rakade ben.
2. Eftervården blir lättare med rakade ben.
Vurpar jag en gång per sommar är den tid det tar att ta bort håret innan, lätt uppvägd i läketid/mindre smärta.

jag rakade benen förra året en gång. det var lent o skönt men jag gör inte om det förrens jag behöver. Då hade jag en väldig bestående värk i ena benet/muskel som gjorde att den skulle smörjas in med en salva ett antal gånger per dag, insåg att håret var ivägen för den tjocka salvan o rakade, mkt lättare då.. dessutom kör jag freeride. DÅ var det mer praktiskt. Men inte när det skulle växa ut igen.

Jag har lite svårt att förstå dessa konversationer och håller med bigmollo.
Gör va du vill, stör sig folk så e det deras problem o inte ditt.

BTW så är shaved ass storyn lika rolig varje gång =D

MickeS skrev:
> 1. Du river inte upp hårsäckar mm mot asfalten
> med rakade ben.

Kan vara som så att du faktiskt har rätt där. Jag reserverar mig på den punkten. Men jag kommer ändå inte att raka benen... :-D

Fråga från en som aldrig vaxat:
Man får alltså inte stubb som vid rakning? Vore ju skitjobbigt att bli alldeles sträv så man nöter sönder kläderna inifrån :)

Hur länge håller en vaxning?

/Johan

skaparn skrev:
>
> Ja, du förstod precis min poäng.
>
> Att hånfullt förkasta någon annans
> kroppåtgärd som fåfänga är att kasta sten i
> glashus. Det är tyvärr inget ovanligt eftersom
> alldeles för många sätter sin aegna preferenser
> som rätt och andras som avviker som fel
> alternativt mindre praktiska. Jag försökte
> därför belysa att alla är fåfänga på sitt
> sätt och att på fullt allvar tro att allt man
> gör är praktiskt och ger något slags mätbart
> utbyte är ett bevis på at man inte tänker
> särskilt långt och reflekterar över sitt eget
> beteende innan man pekar på andra.

Såklart väljer jag en snyggare (i mina ögon) sak om jag får välja på två likvärdiga saker. Men köper sällan nåt snyggt om det inte funkar tillfredsställande. Sån är jag. Om folk rakar kroppshår är ju upp till dem som gör det. Vem bryr sig, egentligen? Och vilket påstående är dummast, att rakade ben är gayigt eller att riktiga cyklister rakar?

bigmollo skrev:
> Spelar det nån roll varför folk rakar benen?
> Måste man förklara och försvara alla sina
> handlingar på happy? Skadar det nån om folk vill
> raka sina ben? Stör det nån? Måste göra precis
> som alla andra? Är de gay att raka benen? Är det
> fel att vara gay?
> Helt allvarligt.
> /J

Fan mollo, med detdär inlägget kan man ju tro att du tog illa åt dig av tråden?!

Jag förundras även som mårten lite över dethär att man gör det för sporten...., annars har ajg inte så månag svar på frågorna i första inlägget.

Raka??? Ni måste väl ändå mena vaxa? Eller står ni där varje dag med rakhyveln och finputsar stubbet som vuxit ut under natten? En snygg yta kräver underhåll, som ni säkert vet. ;o)

Senast redigerad av en moderator:
Vi som har så dålig hårväxt på benen att den knappt syns och skavs av av lånbrallorna dvs konstant dlevis rakad om benen??? :)

Nej jag rakar mig inte med en frottéhandduk :)

fredrikw skrev:
> är det inte lite väl fåfängt att inte raka
> benen?

Jo.

[Happy rakning 20/5 18:00] Franssons

Huvudargumentet för att raka benen är och kommar alltid att vara grupptillhörighet och fåfänga.
Så enkelt är det. Jag vågar lätt stå för det... inga problem. Alla andra argument är fina och bra men bara efterkonsturerade stödargument för att dölja att man egentligen är fåfäng.
//F - Racersvetto? Javisst!

Det är väl inte konstigare att svettocyklister rakar benen än att tjejer gör det? Hur många utav de som ifrågasätter cyklister benrakning ifrågasätter sina tjejers/fruars/systrars dito? Gruppbeteende och identifikation med gruppen liksom.

För övrigt är det väl inte konstigare att raka benen, armhålorna eller könet än att raka sig i ansiktet? Ni borde prova ni som inte gjort allt ovanstående, det är en rätt fräsig känsla. Vissa av er kommer gilla det, vissa inte. Passar er för inväxta hårstrån bara. Lite alcogel efter rakning är ett bra tipps för att undvika det.

Och slutligen, vilken film?

-58 dollars for leg vaxing?
-Yeah, but Frank, feel how smooth they are!

mvh
/
Erik, som just nu, pga lathet, har håriga ben

Senast redigerad av en moderator:
Det är inte så snyggt med kotlettfrilla på benen när man smort dem med solskyddssmet, insåg jag i helgen. Fast det torkade ganska snabbt. Men ska man smeta in diverse salvor underlättar det nog utan hår.

Jag har rakat röven en gång, det är inte skoj med hårsäcksinflammation som cyklist.

Kanske skulle man göra en jämförelse över sommaren med bara ett rakat ben? :D

the_TnT skrev:

> Kanske skulle man göra en jämförelse över
> sommaren med bara ett rakat ben? :D

Ramla lika mycket på bägge benen så att sårläkningen blir testad också...!

BFS skrev:
> Ramla lika mycket på bägge benen så att sårläkningen blir testad också...!

Kan bli ett problem, för jag har inte skrapat upp benen (av cykelvurpa) på rätt många år nu.

*peppar-peppar*

det kan väl knappast ungå många hur normer skapas inom grupper och hur dessa kommer till uttryck.

precis som man inte dyker upp på nobelmiddagen i träningsoverall så dyker man inte upp på en cykeltävling och ställer sig i främre startled med håriga ben. olika grupepr har oliga normer, och inom cykelsporten med betoning på xc och lvg så har man rakade ben. det beror på tradition och diverse praktiska anledningar, men det spelar egentligen ingen roll om det är bra eller inte. man tar seden dit man kommer.

det finns dock alltid de som ska ifrågasätta och provocera de som rättar sig efter normerna, och visst, det är okay, det är så utveckling sker. Men räkna med motstånd och sneda blickar.

Många här säger att det är dumt att raka benen. dumt varför då? handlingen tycker jag är fullkomligt rationellt försvarbar då den skapar samhörighet inom gruppen. genom att raka visar man att man respekterar idrotten i dess form, man respekterar de estetiska regler som finns för idrotten och man visar praktiskt och fysiskt att man vill vara en del av den tillhörigheten och tar sin plats. Precis om övrigt symbolspråk är det detta som ses på håll och som man blir bedömd för.

Om man nu inte vill tillhöra svettogruppen och varken tävlar eller känner en samhörighet med idrottens mera tävlingskulturella anda så finns det väl ingen anledning att raka benen. Att cykla runt på nån leråker ensam i blekinge eller åka bmx i GBG eller lindköping eller vad man nu befinner sig känns inte så motsvarande till benrakning. Det är en annan sak. Det är inte några traditionella värderingar om benrakning som styr dessa aktiviteter och således ingen som bryr sig om benen är rakade eller inte.

Ville. Du tar ju uppenbarligen ett avstånd från cykel som tävlingsform, så varför skulle du vilja göra det för "respekt för sporten"? du har din grej, jag har min, vi har olika värderingar och rättar oss efter olika normer. Fine, inget mer med det. Inget är bättre eller sämre om man ska hårddra det.

Normativ struktur kan ju betraktas från olika synvinklar, så vad är egentligen problemet? vill man få acceptans för sin inställning till sporten är det enklast att anpassa sig till normerna. när man sedan är accepterad kan man få till en utveckling, eller avveckling. att tex som orakad förespråka att orakat är bäst biter absolut ingenting på de som rakar.

Själv rakar jag benen av respekt för de jag tävlar mot och tränar med, och för att det ser förjävligt ut annars, även om jag tycker min egen benbehåring är av det klädsammare slaget i form av placering och mängd.

beghöver jag utveckla mera?

Micke S skrev:
> det kan väl knappast ungå många hur normer
> skapas inom grupper och hur dessa kommer till
> uttryck.
>
> precis som man inte dyker upp på nobelmiddagen i
> träningsoverall så dyker man inte upp på en
> cykeltävling och ställer sig i främre startled
> med håriga ben. olika grupepr har oliga normer,
> och inom cykelsporten med betoning på xc och lvg
> så har man rakade ben. det beror på tradition
> och diverse praktiska anledningar, men det spelar
> egentligen ingen roll om det är bra eller inte.
> man tar seden dit man kommer.
>
> det finns dock alltid de som ska ifrågasätta och
> provocera de som rättar sig efter normerna, och
> visst, det är okay, det är så utveckling sker.
> Men räkna med motstånd och sneda blickar.
>
> Många här säger att det är dumt att raka
> benen. dumt varför då? handlingen tycker jag är
> fullkomligt rationellt försvarbar då den skapar
> samhörighet inom gruppen. genom att raka visar
> man att man respekterar idrotten i dess form, man
> respekterar de estetiska regler som finns för
> idrotten och man visar praktiskt och fysiskt att
> man vill vara en del av den tillhörigheten och
> tar sin plats. Precis om övrigt symbolspråk är
> det detta som ses på håll och som man blir
> bedömd för.
>
>
> Om man nu inte vill tillhöra svettogruppen och
> varken tävlar eller känner en samhörighet med
> idrottens mera tävlingskulturella anda så finns
> det väl ingen anledning att raka benen. Att cykla
> runt på nån leråker ensam i blekinge eller åka
> bmx i GBG eller lindköping eller vad man nu
> befinner sig känns inte så motsvarande till
> benrakning. Det är en annan sak. Det är inte
> några traditionella värderingar om benrakning
> som styr dessa aktiviteter och således ingen som
> bryr sig om benen är rakade eller inte.
>
> Ville. Du tar ju uppenbarligen ett avstånd från
> cykel som tävlingsform, så varför skulle du
> vilja göra det för "respekt för sporten"? du
> har din grej, jag har min, vi har olika
> värderingar och rättar oss efter olika normer.
> Fine, inget mer med det. Inget är bättre eller
> sämre om man ska hårddra det.
>
> Normativ struktur kan ju betraktas från olika
> synvinklar, så vad är egentligen problemet? vill
> man få acceptans för sin inställning till
> sporten är det enklast att anpassa sig till
> normerna. när man sedan är accepterad kan man
> få till en utveckling, eller avveckling. att tex
> som orakad förespråka att orakat är bäst biter
> absolut ingenting på de som rakar.
>
>
> Själv rakar jag benen av respekt för de jag
> tävlar mot och tränar med, och för att det ser
> förjävligt ut annars, även om jag tycker min
> egen benbehåring är av det klädsammare slaget i
> form av placering och mängd.
>
> beghöver jag utveckla mera?

Köper en del av ditt resonemang. Men jag vill bli respekterad även om jag kommer som motionär till ett lvg lopp även om jag har håriga ben. Eller det är inte ok ?

Crosscar skrev:
> Man gör det utav respekt för sporten. Punkt.

Briljant skrivet.

Det här inlägget hade jag missat. Tråden borde egentligen låsas efter detta. Slutdiskuterat. Punkt. Och därmed basta.

Hade fotbollsspelare och hockeyspelare rakat påkarna hade vi inte haft den här tråden. Återstår bara: Hur bra ska man vara för att rakning skall vara ok? :-)

Micke S skrev:
> precis som man inte dyker upp på nobelmiddagen i träningsoverall så dyker man
> inte upp på en cykeltävling och ställer sig i främre startled med håriga ben.

Det här var ju jätteroligt! Den svenska hobby-eliten blir kränkt om de måste frottera sig med snabba killar som har håriga ben?

> Själv rakar jag benen av respekt för de jag tävlar mot och tränar med
> beghöver jag utveckla mera?

JA! Det här är verkligen inte kloookt!

Ville skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Spelar det nån roll varför folk rakar benen?
> > Måste man förklara och försvara alla sina
> > handlingar på happy? Skadar det nån om folk
> vill
> > raka sina ben? Stör det nån? Måste göra
> precis
> > som alla andra? Är de gay att raka benen? Är
> det
> > fel att vara gay?
> > Helt allvarligt.
> > /J
>
>
> Fan mollo, med detdär inlägget kan man ju tro
> att du tog illa åt dig av tråden?!

Nej, men jag fårstår fortfarande inte vad problemet är om några väljer att raka sina ben.
/J

the_TnT skrev:
> BFS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ramla lika mycket på bägge benen så att
> sårläkningen blir testad också...!
>
> Kan bli ett problem, för jag har inte skrapat upp
> benen (av cykelvurpa) på rätt många år nu.
>
> *peppar-peppar*

Ja, det var ju värre. Då ser jag inget annat alternativ än att du måste ramla i vetenskapligt syfte. Och är det inte symmetriska sår får du göra om. :)

jthuress

du blir inte respekterad av att fördömma hela iden med benrakning i barje fall. kör man motionslopp typ vättern så gäller den informella eller formella gruppens normer. snackar vi tävling på motionsnivå är det okay. en glad motionär är en glad motionär och ska hållas glad. sen om du gillar hela iden med sporten och ser till den kultur som finns inom cykel som idrott så lär du vinna på att som nybörjare rätta dig efter normerna som finns. så fungerar det överallt i samhället.

du vill bli respekterad säger du, men problemet är att de som inte känner dig inte kan respekterad dig mer än det intryck du gör på dem. hur klär du dig inför en arbetsintervju? inför första daten med nån tjej? inför skolavslutbningen? inför födelsedagen?

de flesta klär sig som det förväntas av dem. vissa är rebeller och håller sina ideal högre än att få ett omedelbart gillande. genväg eller senväg till att bli en i gänget?

BFS skrev:
> skaparn skrev:
> >
> > Ja, du förstod precis min poäng.
> >
> > Att hånfullt förkasta någon annans
> > kroppåtgärd som fåfänga är att kasta sten
> i
> > glashus. Det är tyvärr inget ovanligt
> eftersom
> > alldeles för många sätter sin aegna
> preferenser
> > som rätt och andras som avviker som fel
> > alternativt mindre praktiska. Jag försökte
> > därför belysa att alla är fåfänga på sitt
> > sätt och att på fullt allvar tro att allt man
> > gör är praktiskt och ger något slags
> mätbart
> > utbyte är ett bevis på at man inte tänker
> > särskilt långt och reflekterar över sitt
> eget
> > beteende innan man pekar på andra.
>
> Såklart väljer jag en snyggare (i mina ögon)
> sak om jag får välja på två likvärdiga saker.
> Men köper sällan nåt snyggt om det inte funkar
> tillfredsställande. Sån är jag. Om folk rakar
> kroppshår är ju upp till dem som gör det. Vem
> bryr sig, egentligen? Och vilket påstående är
> dummast, att rakade ben är gayigt eller att
> riktiga cyklister rakar?

De två är kanske svåra att skilja åt. Men det enda jag är helt säker på är att det dummaste är att peka på andras fåfänga när man är lika fåfäng själv. Inte med det sagt at just du gjorde detta, men tråden är full av sådana tendenser

Jag får en känsla av att när man står på starten till ett motionslopp i lvg så tittar den seriöse klungköraren vilka som är med och hur dom ser ut ur flera aspekter, främst ur säkerhetsaspekten. Ser man inte ut som en riktig cyklist tar man inte sporten seriöst och är därmed en potentiell säkerhetsrisk i en klunga, får fundera på om jag är seriös eller inte :)

/Mats

bigmollo skrev:

> Nej, men jag fårstår fortfarande inte vad
> problemet är om några väljer att raka sina ben.
>
> /J

Antagligen för att det är förknippat med sporten och fler vill raka än dom som vågar, folk bryr sig för mkt om vad andra tycker helt enkelt. kanske åxå att bara "eliten" får raka benen o man kanske inte klassar sig dit fast man vill raka benen?
Eller så e det bara ngn som inte fattar grejjen med rakade ben på killar precis som att det skulle vara en jättegrejj.

Eller så har dom bara fruktansvärt tråkigt o startar en tråd som kommer "diskuteras" i på happy...

Anledidningen att jag ens läser är för att denna tråden ligger på toppen hela tiden o det verkar som att det är det största problemet innon cykling just nu o kommer nog alltid att vara så länge folk inte vågar göra som dom vill eller så påpeka för andra hur man ska göra med sin egen kropp.

och ja, jag är bitter idag.

Halva (Minst) Seria A rakar benen, så fotbollsargumentet går bort.
I Allsvenskan kanske det inte rakas, men det är ju inte direkt "främsta startledet" när det gäller fotboll heller.

erik h skrev:
> Micke S skrev:
> > precis som man inte dyker upp på nobelmiddagen
> i träningsoverall så dyker man
> > inte upp på en cykeltävling och ställer sig i
> främre startled med håriga ben.
>

kränkningen sitter inte i benbehåringen. ska man snacka om nån kränkning så är det attityder som kränker. har jag en keps med de kanske oskyldiga sifforna 88 på huvudet i kobination med annan viss klädsel kommer säkert vissa känna sig kränkta. men snackar vi cykel tycer jag det uteslutande är en fråga om smhörighet.

> Det här var ju jätteroligt! Den svenska
> hobby-eliten blir kränkt om de måste frottera
> sig med snabba killar som har håriga ben?
>
> > Själv rakar jag benen av respekt för de jag
> tävlar mot och tränar med
> > beghöver jag utveckla mera?
>
> JA! Det här är verkligen inte kloookt!

läs valfri bok om grupprocesser eller nåt.

Micke S skrev:
> jthuress
>
> du blir inte respekterad av att fördömma hela
> iden med benrakning i barje fall. kör man
> motionslopp typ vättern så gäller den
> informella eller formella gruppens normer. snackar
> vi tävling på motionsnivå är det okay. en glad
> motionär är en glad motionär och ska hållas
> glad. sen om du gillar hela iden med sporten och
> ser till den kultur som finns inom cykel som
> idrott så lär du vinna på att som nybörjare
> rätta dig efter normerna som finns. så fungerar
> det överallt i samhället.
>
>
> du vill bli respekterad säger du, men problemet
> är att de som inte känner dig inte kan
> respekterad dig mer än det intryck du gör på
> dem. hur klär du dig inför en arbetsintervju?
> inför första daten med nån tjej? inför
> skolavslutbningen? inför födelsedagen?
>
> de flesta klär sig som det förväntas av dem.
> vissa är rebeller och håller sina ideal högre
> än att få ett omedelbart gillande. genväg eller
> senväg till att bli en i gänget?

Jag fördömer inte hela iden med benrakningen Micke. Jag bara undrade varför ni gör det. Någon tidsvinst ser jag ju ej då den tiden ni ev. skulle kunna tjäna in är obefintlig då det är tusen andra faktorer som är mer tidssparande. Sen om ni tycker det är snyggt. Fine ! Det är helt ok. Då har jag fått svaret på min fråga. Sen om jag tycker det är snyggt eller inte, eller praktiskt spelar mindre roll. Jag styr inte över er på något sätt. Det är väl ok att ha delade meningar här på forumet ?

Håller med dig om att OM jag skulle satsa mer seriöst på att köra lvg lopp och kanske gå med i en klubb så får jag rätta mig i ledet. Vare sig jag vill eller inte. Tycker jag inte om deras normer får jag helt enkelt göra något annat än lvg.
Men som det ser ut nu så blir det ingen direkt satsning på det inom ett par år.

Jag kommer att cykla Ringsjön runt med min MTB, orakad och glad. Jag kommer respektera min medcyklister, med eller utan hår.

skaparn skrev:

> De två är kanske svåra att skilja åt. Men det
> enda jag är helt säker på är att det dummaste
> är att peka på andras fåfänga när man är
> lika fåfäng själv. Inte med det sagt at just du
> gjorde detta, men tråden är full av sådana
> tendenser

Raka-benen-trådar är som hårsäckar. De blir alltid infekterade (har jag läst, iaf). :)

Tillbaka
Topp