Miss Lycka 2.0
Aktiv medlem
Det gnager
Oralsex är en lösning.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lagra koldioxid?GoranS sa:Eller, om man ska ta en lite mindre mörk inriktning, forskare som inser hur man kan tillverka miljövänliga, billiga och lätta batterier med hög energitäthet eller en billig och skalbar metod för att säkert fånga upp stora mängder koldioxid ur atmosfären och lagra den säkert.
ooms sa:Nja, snarare får man väl säga att de är skickliga på att komma fram till grytorna genom att hoppa i säng än till vänster än till höger. Men förhoppningsvis har de på vänsterkanten som stödröstade kvar dem i riksdagen nu lärt sig nåt till nästa gång. Det verkar vara flera kommuner/regioner där de byter sida nu...glitch sa:ooms sa:Det är rätt skönt att inte gå runt och oroa sig över saker. Eller ja, att miljöpartiet ska få ökat inflytande oroar jag mig över.
Miljöpartiet höll på inte klara riksdagsspärren i valet - nu är de med och styr Sveriges största stad.....känn på den ironin. Folket har tydligen visat att de inte är intresserade av deras politik, genom att lägga sin röst. Snacka om att något är skevt i det demokratiska systemet.
Koldioxid - livets gas!rln sa:Lagra koldioxid?GoranS sa:Eller, om man ska ta en lite mindre mörk inriktning, forskare som inser hur man kan tillverka miljövänliga, billiga och lätta batterier med hög energitäthet eller en billig och skalbar metod för att säkert fånga upp stora mängder koldioxid ur atmosfären och lagra den säkert.
Varför lagra något som gör att det växer mer och öknarna krymper?
ooms sa:Koldioxid - livets gas!rln sa:Lagra koldioxid?GoranS sa:Eller, om man ska ta en lite mindre mörk inriktning, forskare som inser hur man kan tillverka miljövänliga, billiga och lätta batterier med hög energitäthet eller en billig och skalbar metod för att säkert fånga upp stora mängder koldioxid ur atmosfären och lagra den säkert.
Varför lagra något som gör att det växer mer och öknarna krymper?
tmalm sa:Nej, grejen är ju just den att det finns inga (som jag kan komma på iaf) tekniska lösningar som skulle kunna lösa problemet med överbefolkningen.
ipv6 sa:tmalm sa:Nej, grejen är ju just den att det finns inga (som jag kan komma på iaf) tekniska lösningar som skulle kunna lösa problemet med överbefolkningen.
Giljotin.
Jag tycker mest de luktar illa...tmalm sa:ipv6 sa:tmalm sa:Nej, grejen är ju just den att det finns inga (som jag kan komma på iaf) tekniska lösningar som skulle kunna lösa problemet med överbefolkningen.
Giljotin.
Haha!
Men jag föredrar rökning för då slipper man allt slabbande.
Ni vet väl förresten att folk som röker uppfattas som oerhört coola, sexiga och lite farliga va?
/T
tmalm sa:ipv6 sa:tmalm sa:Nej, grejen är ju just den att det finns inga (som jag kan komma på iaf) tekniska lösningar som skulle kunna lösa problemet med överbefolkningen.
Giljotin.
Haha!
Ni vet väl förresten att folk som röker uppfattas som oerhört coola, sexiga och lite farliga va?
/T
tmalm sa:ipv6 sa:tmalm sa:Nej, grejen är ju just den att det finns inga (som jag kan komma på iaf) tekniska lösningar som skulle kunna lösa problemet med överbefolkningen.
Giljotin.
Haha!
/T
tmalm sa:GoranS sa:Nu var ju koldioxidutsläpp det som TS, i alla fall primärt, tog upp och då kändes det som en rimlig sak att anknyta till. Du kan ju ersätta exemplen med andra upptäckter som skulle minska belastningen på jordens resurser om du tycker logiken blir tydligare då.tmalm sa:GoranS sa:Eller, om man ska ta en lite mindre mörk inriktning, forskare som inser hur man kan tillverka miljövänliga, billiga och lätta batterier med hög energitäthet eller en billig och skalbar metod för att säkert fånga upp stora mängder koldioxid ur atmosfären och lagra den säkert.
Koldioxidutsläppen kvittar fullständigt så länge vi blir fler och fler.
Redan nu är World overshoot day i Augusti, om vi inte blir färre är växthuseffekten bara en dödsorsak till.
/T
Nej, grejen är ju just den att det finns inga (som jag kan komma på iaf) tekniska lösningar som skulle kunna lösa problemet med överbefolkningen.
Även om vi skulle kunna använda bara sol och vattenkraft så skulle vi fortfarande äta, behöva kläder och bostäder osv.
Vi skulle behöva återvinna massor (har inga siffror där), äta närmast helvegetariskt supereffektivt odlad närproducerad mat och bara bo i tätbyggda höghuskomplex för att det skulle funka.
Se där vilka bra exempel ja kom på själv men ve och fasa vilken dyster tillvaro det vore!
/T
Alla indier lever alltså enligt dig i tätt byggda höghuskomplex och äter närmast helvegetariskt supereffektivt odlad närproducerad mat då det med deras livsstil enligt https://www.overshootday.org/newsroom/infographics/ skulle krävas klart under ett jordklot för att uppnå hållbarhet.tmalm sa:GoranS sa:Nu var ju koldioxidutsläpp det som TS, i alla fall primärt, tog upp och då kändes det som en rimlig sak att anknyta till. Du kan ju ersätta exemplen med andra upptäckter som skulle minska belastningen på jordens resurser om du tycker logiken blir tydligare då.tmalm sa:GoranS sa:Eller, om man ska ta en lite mindre mörk inriktning, forskare som inser hur man kan tillverka miljövänliga, billiga och lätta batterier med hög energitäthet eller en billig och skalbar metod för att säkert fånga upp stora mängder koldioxid ur atmosfären och lagra den säkert.
Koldioxidutsläppen kvittar fullständigt så länge vi blir fler och fler.
Redan nu är World overshoot day i Augusti, om vi inte blir färre är växthuseffekten bara en dödsorsak till.
/T
Nej, grejen är ju just den att det finns inga (som jag kan komma på iaf) tekniska lösningar som skulle kunna lösa problemet med överbefolkningen.
Även om vi skulle kunna använda bara sol och vattenkraft så skulle vi fortfarande äta, behöva kläder och bostäder osv.
Vi skulle behöva återvinna massor (har inga siffror där), äta närmast helvegetariskt supereffektivt odlad närproducerad mat och bara bo i tätbyggda höghuskomplex för att det skulle funka.
Se där vilka bra exempel ja kom på själv men ve och fasa vilken dyster tillvaro det vore!
/T
Nej, avsevärt mer :(tmalm sa:Vi är ca tio miljoner och påverkar lika mkt som vilka andra grupper på tio miljoner som helst.
/T
Nej, det beror på vilken grupp du tar. Om gruppen är de tio miljoner rikaste människorna är jag rätt säker på att den gruppen påverkar betydligt mer än vad gruppen svenskar gör. Om man däremot tar ut en godtycklig grupp med 10 miljoner människor på jorden är sannolikheten nog väldigt nära 1 att de 10 miljoner svenskarna påverkar mer.perzzon sa:Nej, avsevärt mer :(tmalm sa:Vi är ca tio miljoner och påverkar lika mkt som vilka andra grupper på tio miljoner som helst.
/T
perzzon sa:Nej, avsevärt mer :(tmalm sa:Vi är ca tio miljoner och påverkar lika mkt som vilka andra grupper på tio miljoner som helst.
/T
Jag flög ner till Italien och hämtade hem fem flaskor vin för några veckor sedan :-)hm sa:Jag brukar köpa närodlat på systemet.
Dvs vin från Europa istl för från andra sidan jorden. Är det ett rätt tänkt tro?
Eller är lastbilstransporten genom Europa sämre miljömässigt än om det går på fraktbåt från Chile?
hm sa:Jag brukar köpa närodlat på systemet.
Dvs vin från Europa istl för från andra sidan jorden. Är det ett rätt tänkt tro?
Eller är lastbilstransporten genom Europa sämre miljömässigt än om det går på fraktbåt från Chile?
Ungefär så ja. Fast med avsevärt färre bokstäverGoranS sa:Nej, det beror på vilken grupp du tar. Om gruppen är de tio miljoner rikaste människorna är jag rätt säker på att den gruppen påverkar betydligt mer än vad gruppen svenskar gör. Om man däremot tar ut en godtycklig grupp med 10 miljoner människor på jorden är sannolikheten nog väldigt nära 1 att de 10 miljoner svenskarna påverkar mer.perzzon sa:Nej, avsevärt mer :(tmalm sa:Vi är ca tio miljoner och påverkar lika mkt som vilka andra grupper på tio miljoner som helst.
/T
Bikzz sa:... , och när miljöpartiet och andra vill begränsa bilkörning här och där på vissa gator pga klimatuppvärmningen så blir det bara väldigt löjligt.
Bikzz sa:Intressant och skrämmande ämne. Det finns i alla fall en massa data man kan nörda ned sig i.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions_per_capita
Jag tycker det ser mkt mörkt ut på lång sikt. Inga tecken på globala överenskommelser, inga tecken på att man kan komma överens om tillräckliga begränsningar, tur att jag är död senast 2060, fram till dess kan det nog vara ok :-)
Vad Sverige gör spelar ingen roll alls, eftersom vår del i det hela är så mikroskopisk. Det behövs globala avtal nu, annars är det kört. Det är ju alltid bra att försöka förstå saker i sitt sammanhang, the big picture, och när miljöpartiet och andra vill begränsa bilkörning här och där på vissa gator pga klimatuppvärmningen så blir det bara väldigt löjligt.
konken sa:Bikzz sa:Intressant och skrämmande ämne. Det finns i alla fall en massa data man kan nörda ned sig i.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions_per_capita
Jag tycker det ser mkt mörkt ut på lång sikt. Inga tecken på globala överenskommelser, inga tecken på att man kan komma överens om tillräckliga begränsningar, tur att jag är död senast 2060, fram till dess kan det nog vara ok :-)
Vad Sverige gör spelar ingen roll alls, eftersom vår del i det hela är så mikroskopisk. Det behövs globala avtal nu, annars är det kört. Det är ju alltid bra att försöka förstå saker i sitt sammanhang, the big picture, och när miljöpartiet och andra vill begränsa bilkörning här och där på vissa gator pga klimatuppvärmningen så blir det bara väldigt löjligt.
Så där kan man ju resonera oavsett vilket land man befinner sig i och dessutom ner på individnivå betyder det ju ännu mindre vad man gör. Detta är ju en av orsakerna till att folk bara fortsätter som vanligt, ingen känner ansvar, eller har lust att ta ansvar. Den kollektiva intelligensen för den mänskliga civilisationen är ju oroväckande låg om man jämför hur rationellt man kan agera på individnivå.
Samtidigt är det ju ett systemfel där drivkraften i princip är att köra slut på planeten. Både moralen och livskulturen måste ändras, precis som det underliggande systemet. Krig om resurser är väl en ganska trolig utveckling på halvlång sikt.
Bikzz sa:konken sa:Bikzz sa:Intressant och skrämmande ämne. Det finns i alla fall en massa data man kan nörda ned sig i.
Så där kan man ju resonera oavsett vilket land man befinner sig i och dessutom ner på individnivå betyder det ju ännu mindre vad man gör. Detta är ju en av orsakerna till att folk bara fortsätter som vanligt, ingen känner ansvar, eller har lust att ta ansvar. Den kollektiva intelligensen för den mänskliga civilisationen är ju oroväckande låg om man jämför hur rationellt man kan agera på individnivå.
Samtidigt är det ju ett systemfel där drivkraften i princip är att köra slut på planeten. Både moralen och livskulturen måste ändras, precis som det underliggande systemet. Krig om resurser är väl en ganska trolig utveckling på halvlång sikt.
Ja tyvärr. Det är väl slutsatsen !! Jag ser ingen annan öppning just nu ! Snart så kommer 3e världskriget att starta, om 20-30 år kanske, mellan Kina & Usa & Rysssland, som kommer att kriga om den sista oljan som finns kvar --
GoranS sa:[Dagens dystopi]Om 20-30 år har Kina världsherravälde och kommer att se till att skära ner jordens befolkning med genom att eliminera de 90% som bedöms som minst adapterade till ledningens "ideal" och som minst förmögna att leverera tillväxt.[/Dagens dystopi]
Säger som Örebroarna (med rejält gnällbältesuttal): Det går aldrig. Och går det så blir det inge bra ändå.Bengt-re sa:GoranS sa:[Dagens dystopi]Om 20-30 år har Kina världsherravälde och kommer att se till att skära ner jordens befolkning med genom att eliminera de 90% som bedöms som minst adapterade till ledningens "ideal" och som minst förmögna att leverera tillväxt.[/Dagens dystopi]
Dax att börja lära sig kinesiska då?
görveln sa:hm sa:Jag brukar köpa närodlat på systemet.
Tror att frakten för en vara är rätt liten i sammanhanget. Har för mig att det är viktigare att inte ta bilen när man ska handla än varifrån varorna kommer.
Ekologisk mat är inte heller speciellt bra om man ser på vilka resurser som används (men kan vara bra på några områden men tror att "reglerna" är en blanding av sådant som faktiskt är bra och sådant som de tror är onaturligt på något sett men som faktiskt är bra).
GoranS sa:Säger som Örebroarna (med rejält gnällbältesuttal): Det går aldrig. Och går det så blir det inge bra ändå.Bengt-re sa:GoranS sa:[Dagens dystopi]Om 20-30 år har Kina världsherravälde och kommer att se till att skära ner jordens befolkning med genom att eliminera de 90% som bedöms som minst adapterade till ledningens "ideal" och som minst förmögna att leverera tillväxt.[/Dagens dystopi]
Dax att börja lära sig kinesiska då?