weldion
Aktiv medlem
Det kunde ha varit mycket värre!-tråden
”Det va väl inte så farligt?”Det kunde ha gått bättre (men gick ändå ganska bra ändå?). Så? ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
”Det va väl inte så farligt?”Det kunde ha gått bättre (men gick ändå ganska bra ändå?). Så? ?
Det var nog en bättre formulering”Det va väl inte så farligt?”
Urk....Ja men va bra, då har vi verifierat att fälgen mycket riktigt inte är kompatibel med slanglöst.
Visa bilaga 507868
Hahaha, men det är ju bra med tydliga resultat! Jag hoppas för övrigt att det hände när du inte satt på cykeln och ifall du gjorde det ? inte fick några allvarligare skador!!!Ja men va bra, då har vi verifierat att fälgen mycket riktigt inte är kompatibel med slanglöst.
Visa bilaga 507868
Fast sådär blir det ju när du sätter på ett däck som inte är tl-ready. Symtomen (för mig i alla fall) på att fälgen inte klarar det är att däcket inte poppar eller håller tätt. Icke tl däck poppar fint men flyger av sen som på bild.Ja men va bra, då har vi verifierat att fälgen mycket riktigt inte är kompatibel med slanglöst.
Visa bilaga 507868
Men är däcket tl-kompatibelt då? Är det inte det så är det det ovan som händer. Om det nu är tubless, vilket är det eftersom ett tl däck med reflexkant vore praktiskt tycker jag.Poppade och verkade hålla tätt men ville kolla att det inte var ett litet läckage nånstans. Sprayade på lite såpvatten, stod och inspekterade skummet och poff.
Men är däcket tl-kompatibelt då? Är det inte det så är det det ovan som händer. Om det nu är tubless, vilket är det eftersom ett tl däck med reflexkant vore praktiskt tycker jag.
Fälgkanten ser annorlunda ut.På vilket sätt påverkar TL-ready hur däckskanten greppar fälgkanten? Och hur gör det skillnad om övertrycket nås med eller utan slang? Frågar av intresse.
Vi har diskuterat frågan förut men ingen verkar veta. Det är något i samverkan däck slang som gör att däcket sitter kvar.Fast varför ploppar inte däcket i så fall av när man pumpar till samma tryck med en slang?
Ja men va bra, då har vi verifierat att fälgen mycket riktigt inte är kompatibel med slanglöst.
Det viktiga vid såna här tillfällen är : gick det bra med dig ?allt annat löser sig oftast tillslut….Ja men va bra, då har vi verifierat att fälgen mycket riktigt inte är kompatibel med slanglöst.
Visa bilaga 507868
Vid låga däckstryck går det ofta bra med vad som helst. De e vad jag tror i alla fallInnan TL-märkningen var uppfunnen kunde man köra tubeless med icke-TL-fälg och -däck. Oklart varför det var så, höljt i historiens dunkel.
Inte på lvg....Innan TL-märkningen var uppfunnen kunde man köra tubeless med icke-TL-fälg och -däck. Oklart varför det var så, höljt i historiens dunkel.
Tack, jodå, jag hade klivit av cykeln och stod och glodde på den. Som trådvalet antyder så hände det inte när jag cyklade.Det viktiga vid såna här tillfällen är : gick det bra med dig ?allt annat löser sig oftast tillslut….
hej och hå har ju alltid funnits, och saker kan vara kul att pröva på.Innan TL-märkningen var uppfunnen kunde man köra tubeless med icke-TL-fälg och -däck. Oklart varför det var så, höljt i historiens dunkel.
Påminner om när jag gick på badhuset med ett par badbyxor utan innernät och gylf i kardborre. Går längs poolen och ser folk stirrar, tittar ner efter en stund och där hänger min lilla vän utanför efter badad i det kalla vattnet.Är kallad till en videokonferens om en allvarlig skada. Kopplar upp mig via en laptop som jag har stående framför en stor stationär skärm. Solen ligger på och det är varmt. Jag är respektabelt klädd på överkroppen, men har bara kallingar på mig. Dessutom ett par som jag nästan aldrig använder, med en gylf som består av tygstycken som ligger om lott och där dingelidong kan leta sig ut. Inga problem, allt skyms av bordet och kameran är vinklad mot min överkropp.
När läkaren visar en bild som är väldigt intressant, men svår att se tydligt, vinklar jag ner laptopen något samtidigt som jag reser mig lite för att se bättre på den stora skärmen. När jag börjar sätta mig inser jag att min kamera är vinklad nedåt och att tygstyckena börjar gå isär.
Inser till mina stora lättnad att det bara är en minimal glipa som inte visar något. Sannolikt ser dessutom övriga mig bara på en liten bild. Det hela är över på några sekunder och jag är ganska säker på att ingen märker något. Utfallet av alternativa händelseförlopp vill jag helst inte tänka på ...
Gå och ta ett riktigt test, våra salivtest på jobbet indikerar på snus, kaffe, mmFörst trodde jag vi skulle få ett barn till och fick lite panik, men så insåg jag att jag bara fått covid. Så tänkte jag ännu lite mer och kom på att jag aldrig haft någon livmoder så risken för barn är rätt liten. Kunde varit värre som sagt.
Visa bilaga 510857
Kraschade i måndags för två veckor sedan. Drog i backen rätt rejält på sidan efter att höger pedal fastnat i en rot eller liknande. Slog som tur var inte i huvudet. Rullade i sakta mak hem för egen maskin rätt mörbultade o chockad.
Senare på kvällen åkte jag till närakuten för att kolla upp det. För mycket folk så kom inte ens in på mottagningen utan blev hemskickad med alvedon och "kom tillbaka om det gör ont". Körde fulldos Alvedon och (kontors)jobbade på som vanligt. Tyckte det gick åt rätt håll, tills igår.
Fick svårt att ta djupa andetag och hela bålen krampade. In till Danderyd närakut där de konstaterar 4 revbensfrakturer, en fraktur på skulderbladet och blod i lungan. Revbenen har ju redan börjat läka och skulderbladet hade också läkt på plats eftersom benet inte flyttat på sig.
De var väldigt förvånade över att jag gått med det i 2v.
Men jag har inte haft speciellt ont...
Så länge man kan skriva ett inlägg om en situation, så kan det faktiskt kunnat varit värre.Ai ai, krya på dig!
Men tror att du att läst rubriken fel som "Det kunde inte har varit mycket värre!-tråden".
Så länge man kan skriva ett inlägg om en situation, så kan det faktiskt kunnat varit värre.
Det låter dock som det gick tillräckligt illa i inlägget som du kommenterade för att det skall ligga på den övre skalan.
Vad är det för däck, fälg och tryck?Ja men va bra, då har vi verifierat att fälgen mycket riktigt inte är kompatibel med slanglöst.
Visa bilaga 507868
Du har en lite för positiv inställning. Man skall alltid tänka att det kan bli värre!Klart kan man hämnar i värre situation. Men menade att om man har ramlat som Kema och inte behöver åka till sjukhuset kan det inte vara mycket värre.
Du har en lite för positiv inställning. Man skall alltid tänka att det kan bli värre!
I mitt fall tänker jag absolut att det kunnat gå värre. Jag var ute själv, skulle ju bara ta en kort tur.... Tänk om...Du har en lite för positiv inställning. Man skall alltid tänka att det kan bli värre!
Schwalbe Marathon Supreme, Alexrims DRAW 1.9P och tryck minns jag inte. 4-5 bar kanske?Vad är det för däck, fälg och tryck?
Oj, det är MYCKET luft.Schwalbe Marathon Supreme, Alexrims DRAW 1.9P och tryck minns jag inte. 4-5 bar kanske?
Är inte fälgen hooked, så är nog 3 bar max realistiskt. På min gravel kör jag mina 38mm Pathfinders på upp till 5.5, men då är fälgen avsedd för detta.3.5-5.5 är rekommenderat tryck för däcket. Drar på rätt bra tryck för att få däcket att poppa och sen vill man ju se att guckan jobbar lite och tätar, brukar sänka trycket sen.