(Det skulle behövas) Nya skyltar i Änggården..

zinkpasta

Aktiv medlem
..såg jag inga i förrgår. Däremot skulle det behövas, t. ex. vid starten av Preacher's (mfl).

Förslag på text
"Ge fan i att slänga ditt portionssnus här din röv-hatt." alt.
"Nedskräpare skjutes på plats och kroppen blir tids nog till välbehövlig mylla. Tack för ditt bidrag."
Ordvalen kanske kan slipas på i samråd med Botaniska, jag är inte helt omöjlig.

Snushelvete.png

(Sorry/not sorry för clickbait-rubriken.)

Edit: Redigerade rubriken lite för att Jolinwood sa åt mig att växa upp.

Senast ändrad:
Skulle portionssnuset vara skadligt för naturen, eller tycker fröken att det är äckligt?

Vad nån fröken tycker vet jag inte, däremot tycker jag det ser för jävligt ut och det bidrar knappast till god stämning gentemot andra brukare (som jag själv är mån om att upphålla, jag bråkar mest bakom tangentbordet). Kan även tänka mig att det inte är nyttigt för djur att äta, och uppenbarligen tar det iaf lite tid att bryta ner, om det inte nu är någon som varit där samma dag o slängt >10st,

Vad är problemet med att ta med sig sin egen skit hem menar herrn (gissar att du är av manligt kön, antagligen mexikan baserat på ditt namn)?

Senast ändrad:
Det är väl ungefär lika trevligt som att fimpa i naturen. Finns många med annan uppfostran som tycker det också är ok. Jag vet inte men gissar att det är samma typ som sitter och röker vid baby poolen.

men plocka upp dom då å sluta abusea en i det här forumet sjukt känslig fråga för en jävla petitess

jag tror aldrig jag reagerat på en prilla i ägb å då är jag ändå en sån som blöder i hjärtat av att se skräp på fjället

Håller med Zinkpasta, oavsett skräpets karaktär så slänger man det inte på det viset. Speciellt inte när det redan är så känsligt som det är i Ägb. Lägg era förbrukade snusar i "bjudlocket".

Sen kan man ha åsikter om ordval, även om det inte riktigt är ämnet.

Shit pomme frite. Vad säger man nu för tiden när man inte får fråga om PMS?

Edit, ja, det kom en post i mellan. Ni vet vem jag menar.

Senast ändrad:
Jolinwood sa:
men plocka upp dom då å sluta abusea en i det här forumet sjukt känslig fråga för en jävla petitess

jag tror aldrig jag reagerat på en prilla i ägb å då är jag ändå en sån som blöder i hjärtat av att se skräp på fjället

Jag hade inte med mig nån ryggsäck eller påse, då jag inte jobbar som "städa sopor efter sopor":are. Jag kunde givetvis förvarat dom under läppen, men jag tror att den kvarvarande mängden nikotin skulle riskera att skada min känsliga kropp och själ.

Fine att du inte reagerat, du har antagligen en högre tröskel för sånt här än mig (röker du vid bab.. ok, skippar den frågan). Men stick gärna upp till Preacher's-starten och kolla själv. Om det ligger kvar snus så får du gärna plocka upp dem, du med.

Kan tillägga att jag inte sett/reagerat på det på annat håll i ÄGB, det gjorde det på nåt sätt ännu värre. Är det nån grej bland snusare att samlas där och stoppa in en ny prilla inför KOM-race nedför Preacher's?

Senast ändrad:
emmer sa:
Undrar hur ni experter ser att det är mtb-snus?

Vi är väl inte helt dumma i huvudet, liksom.

(Håller dörren lite, väldigt lite, på glänt för att det är snusande älgskådare som brukar samlas i grupp just där.)

Senast ändrad:
eftersom varken du eller jag sett prillor i skogen innan så är det ju en enskild händelse och inte ett utbrett problem

men visst jag tar bort dem åt dig imorgon bitti, starten preachers flow?

zinkpasta sa:
Vad nån fröken tycker vet jag inte, däremot tycker jag det ser för jävligt ut och det bidrar knappast till god stämning gentemot andra brukare (som jag själv är mån om att upphålla, jag bråkar mest bakom tangentbordet). Kan även tänka mig att det inte är nyttigt för djur att äta, och uppenbarligen tar det iaf lite tid att bryta ner, om det inte nu är någon som varit där samma dag o slängt >10st,

Vad är problemet med att ta med sig sin egen skit hem menar herrn (gissar att du är av manligt kön, antagligen mexikan baserat på ditt namn)?

Vad har min nationalitet med saken att göra?

Kan dock hålla med om att det är lite onödigt att tömma hela behållaren i locket så där men ett par snusar skulle jag inte bry mig speciellt mycket om.

Snusar lössnus till vardags men kör jag med goggles så blir det portionssnus och lägger ”oftast” tillbaka den i behållaren vid byte.

emmer sa:
SalkinL sa:
Håller med Zinkpasta, oavsett skräpets karaktär så slänger man det inte på det viset. Speciellt inte när det redan är så känsligt som det är i Ägb.
Undrar hur ni experter ser att det är mtb-snus?

Min kommentar riktar sig till ALLA oavsett om dom tar sig fram med helikopter, kanot eller mtb. Men i det känsliga läget det är bör vi cyklister vara extra nogranna med att sköta oss snyggt, i det ingår naturligtvis att plocka upp sitt skräp.

Jolinwood sa:
eftersom varken du eller jag sett prillor i skogen innan så är det ju en enskild händelse och inte ett utbrett problem

Det ligger rätt gott om snus överallt i skogen... Tyvärr är jag inte lika bra på att inte se det som du verkar vara.

Du verkar extremt träffad och kränkt av något av budskapen här i tråden. Kan inte låta bli att undra varför ;-)

Senast ändrad:
Tydligen jävligt känsligt. Jag hade gissat att man hade vett att hålla käft om man nu tycker det är ok att spotta snus. Men nej, istället blir man kränkt och börjar håna.

För mycket flashback kanske?

Paco sa:
Vad har min nationalitet med saken att göra?

Ingenting alls givetvis, det var en pik (som uppenbarligen flög över huvudet) baserat på din försök till förolämpning genom att kalla mig "fröken". Eller hade du något annat syfte med det?

PS, jag tror inte på riktigt att du är mexikan. Du är säkert döpt efter den relativt kortvariga men ibland återkommande McD-burgaren. Eller reklamen till den iaf, burgaren hette väl Maco?

Paco sa:
Kan dock hålla med om att det är lite onödigt att tömma hela behållaren i locket så där men ett par snusar skulle jag inte bry mig speciellt mycket om.

Snusar lössnus till vardags men kör jag med goggles så blir det portionssnus och lägger ”oftast” tillbaka den i behållaren vid byte.

I rest my case.
Nästan. Nu var det ju inte de tre i bild, utan snarare 10-15st på en yta av några kvadratmeter, men jag är en usel fotograf. I en skog där det borde finnas närmare noll, iaf enligt mig.

Senast ändrad:
Jolinwood sa:

Schysst! Bara en helt slumpmässig fråga sådär: Snusar du själv?

zinkpasta sa:
Jolinwood sa:

Följdfråga: Får man så mycket sand i skärten av att snusa eller är det en oberoende åkomma?

Rattnalle sa:
zinkpasta sa:
Jolinwood sa:

Följdfråga: Får man så mycket sand i skärten av att snusa eller är det en oberoende åkomma?

Massor.

Rattnalle: det enda jag vänder mig mot är att valpen använde det eventuella cykelförbudet som clickbait för ett par prillor (som han inte ens plockade upp..)

jag snusar men aldrig när jag tränar, och jag tycker det är lika bedrövligt som er när det ligger skräp i naturen. vilket jag redan redogjort för tidigare i tråden

Jolinwood sa:
Rattnalle: det enda jag vänder mig mot är att valpen använde det eventuella cykelförbudet som clickbait för ett par prillor (som han inte ens plockade upp..)
[/qoute]

Valp? Jag är både lång och gammal. Mentalt omogen ibland (oftast med vilje). Jag saknar den skärpa som jag medger att nikotin kan ge ibland och som du uppenbarligen besitter massvis av.

Jolinwood sa:

Fan vad jag hatar happys quote-funktion ibland. Jag behöver snus innan jag löser det här.
..

Senast ändrad:
Sen är det roligt när nån börjar tjata om rubriker o off topic....på happy. Gud förbjude att en tråd spårar ut.

Kör man så långsamt eller har så bra syn att man hinner se några gamla snus i terrängen när man brakar utför stig? ;P

Den här tråden borde sparas för framtida forskning. Maken till medvetna missförstånd, onödig upprördhet över formaliteter och dåligt använda härskartekniker har sällan skådats.

Jag kan givetvis aldrig nå upp till storheter som _ eller Waki, men får erkänna att tråden gav viss underhållning som uppvägde besvikelsen över nedskräpningen. (Jag hade varit mindre upprörd över samma sak på en soptipp som Flottsbro, kontra naturreservat.)

D i U: Platsen är 'högsta punkten'/starten för en väldigt populär stig, så det är inte helt förvånande att folk stannar till där.

zinkpasta sa:
Jag kan givetvis aldrig nå upp till storheter som _ eller Waki, men får erkänna att tråden gav viss underhållning som uppvägde besvikelsen över nedskräpningen. (Jag hade varit mindre upprörd över samma sak på en soptipp som Flottsbro, kontra naturreservat.)

D i U: Platsen är 'högsta punkten'/starten för en väldigt populär stig, så det är inte helt förvånande att folk stannar till där.

Haha jo jag vet, jag brukar också stanna till där innan jag åker getingboet vidare ut på preachers på väg tillbaka till bilen eller ner mot kottarna/pine forrest. Något nästan ännu värre jag hittat är den enorma bajskorven som ligger precis intill sandiga där pine Forrest startar. Den har överlevt nästan två månader. Såg den senast i förra veckan.

D i U sa:
zinkpasta sa:

Haha jo jag vet, jag brukar också stanna till där innan jag åker getingboet vidare ut på preachers på väg tillbaka till bilen eller ner mot kottarna/pine forrest. Något nästan ännu värre jag hittat är den enorma bajskorven som ligger precis intill sandiga där pine Forrest startar. Den har överlevt nästan två månader. Såg den senast i förra veckan.
Är det en skog? Var tror du de vilda djuren skiter nånstans?

zinkpasta:
Sagt och gjort, prillorna är nu i tryggt förvar i min papperskorg. I utbyte mot att jag gick och plockade upp skiten du hittade och kommunicerade genom att oförskämt clickbaita med en för mig väldigt känslig fråga och likt en ynklig männskovalp vägrade tvätta din rygg och byta rubriken till något nedskräpningsrelaterat, förväntar jag mig att du lägger din energi på att faktiskt göra något konstruktivt för både dig och mig. Men kanske framförallt för att hedra det arbete Edvin och Westman (m.fl.) lagt ner senaste åren:

Skriv ett remissvar till länsstyrelsen där du uttrycker vad cyklingen i Ägb betyder för dig som invånare i Västra Götalands län, redogör för dina åsikter om deras förslag och kom gärna med konstruktiva förslag på hur problemen skulle kunna hanteras. Du hittar instruktioner längst ned i PDFen med GSCs kommentarer:

https://drive.google.com/drive/folders/1pLMKaUJau5N7I8aN7pViG4Ry8SanqWRg

https://happyride.se/forum/read.php/1/3439654

Remisstiden går ut 31 jan.

Rattnalle:
Till eder gränslösa glädje kan jag med ett fnittrande snett leende förtälja att även jag anslutit mig till gruppen som klistrat plast på min hoj för att det, gud förbjude, skulle uppstå skav ;)

Happy shredding och gott nytt år!
PMS-Jonas

Bilagor

• zinksnus_medium.jpg
    zinksnus_medium.jpg
    74 KB · Besök: 20
Nu ser jag ju hellre att tråden handlar om upplockande av skräp (bra gjort! ..och snygg cykel ..eller kedjestag iaf!) än förolämpningar och förmaningar av min (internet)-persona. ..Men jag hugger ändå, ego som jag är.

Följande har jag gjort:
- burit grus och stockar till turnpiken på Getryggen.
- burit plankor samt varit med och byggt spången på Kalhygget.
- skrivit/sammanställt infon på GSCs hemsida under rubriken Stigvård inkl undersidor (inkl "områden att cykla i"-undersidorna). Dessa skulle dock behöva uppdateras, om någon känner sig manad.
- plockat med mig skräp såsom slangar et.c. när jag haft möjlighet och ork att bry mig.

Mer än många, betydligt mindre än andra såsom Edvin, Westman, Sverker, mfl.

Vad det sen ger dig att kalla mig "ynklig människovalp" säger nog mer om dig, eller iaf personen du spelar på internet. Verkar ganska oförskämd och lättstött, iaf. Är du likadan i verkligheten? Troligtvis inte, utan kanske trevligare. Vi kanske till och med har setts och hjälpts åt?

PS. Tycker du inte själv att det var jävligt mycket snus på liten yta, för att vara naturreservat?

mvh Kristian, också Meta-cyklist

Senast ändrad:
ooms sa:
D i U sa:
zinkpasta sa:

Är det en skog? Var tror du de vilda djuren skiter nånstans?

Hundskit!!.....

Ja kärlek börjar alltid med bråk sägs det:)

Bra jobbat! Vi har säkert setts. Jag säger vad jag tycker privat, på jobbet, på nätet, det finns fördelar och nackdelar med det.

Skriv remissvaret! Allihop som cyklar i krokarna! (Ja DU, gör det bara, lägg en kväll eller två) Sprider det sig med cykelförbud i vårt fantastiskt vackra land så är vi många som drabbas.

Allt gott⭐️

Tack för en grym humortråd som årsavslutning. För mig som känner några av bidragsgivarna (bidragstagarna...?) personligen träder undertonen i inläggen fram på ett alldeles förträffligt sätt. Vi syns på stigen...!

Nyårslöfte: Jag tänker tamigtusan knacka ihop ett remiss-svar.

Gott nytt stigcykelår!

Tillbaka
Topp