Tack för kommentarerna!=) Jag e själv inne lite på prostitutions-linjen för det går åt pengar hela tiden. Vill inte ens räkna på det!
Nej rampjesus jag jobbar som säljare men min flickvän tror jag har typ asbergers syndrom eftersom jag kan totalt snöa in på något och lära mig allt om det. Typ eloxering osv... Själv tror jag det handlar mer om ett manligt drag som det verkar som många här på happy besitter!:P
Däremot hade det vart grymt kul att jobba med något såntär "pryl-orienterat". Funderar på o skriva till Discovery om de inte vill starta en serie som skulle heta "Swedish fixie" där jag går o gapar på folk som meckar cyklar...
Hjulbygget har mjukstartat med att "på skoj" ekrat de ekrar jag hade, mest för att få koll på hur det ska göras. Resterande ekrar och guldiga nipplar väntas imorgon och då kommer det ta fart på allvar.
Har beställt styre nu, blir ett easton bullhorn styre med någon form av aerodynamisk profil. Egentligen kan den profilen kvitta ur aerodynamisk synpunkt eftersom jag själv inte är särskilt aerodynamisk med mina dryga hundra kilo MEN det är gott att ha lite mer yta att vila händerna på!
Formen på styret gör emmellertid att jag inte kan använda min gamla styrstam som är av "pinch"-variant utan måste ha en som har två bultar och löstagbar clamp.
En salsa quill med 15 graders negativ vinkel blir det. Väldigt clean tycker jag.
I all hast beställde jag en 1" adapter om man vill kunna använda aheadset styrstammar till en gammal quill-gaffel så om någon behöver en sån kan han eller hon få den för en hundring.
Här kommer bilder:
Styret
Styrstamen, (fast 15 grader nedåtlutande)
Mitt hjul, ekrat på skoj, imon börjar det ekras på riktigt!