Det roligaste och kanske jobbigaste var en ikappkörning av två cyklister under Mjörn Runt 2002, 100km(eller 60km) landsvägsmotionsloppet i Alingsås. Jag hade startat hårt och vi var väl en tätklunga på 15-20st i början, efter 1/3 av loppet delar sig vägen för att en del svängde mot den gamla banvallen där det går en cykelbana medans andra körde vidare på vägen. Jag och flera med mig körde ju fel där och hamnade på banvallen, kom tillslut ut på bilvägen igen och ser två cyklister framför mig som var med i klungan innan splittringen. Trodde de låg först, frågade sedan om de gjorde det men nej, det var några som hade hunnit sticka iväg under tiden vi andra var på irrvägar. Lite irriterad över felkörningen och fortfarande pigg i benen beslutar jag mig för att försöka jaga ikapp dessa två utbrytare trots att tempot redan var rätt högt. När jag körde förbi en vätskekontroll frågade jag hur långt framför de låg, men fick inget vettigt svar förutom att de var två. Såg dom inte framför mig, men på en lång raksträcka efter Gråbo ser jag några prickar så långt ögat kan se. En bit bakom mig låg de två som jag ryckt ifrån strax innan och jag frågade om de ville haka på och jaga ikapp de två, men de orkade inte. Det var en chansning, men jag drog på allt jag hade, körde så hårt jag orkade med koll på pulsmätaren hela tiden - låg på 180-185 i ca 20-25 minuter innan jag till slut kom ikapp de två som låg först och växeldrog. Med rejält stumma ben la jag mig bakom dom och vilade ett tag på rulle, men sen växeldrog vi hela vägen från Sollebrunn och in i mål i Alingsås.
Annars är väl bästa prestation en 123:e plats 2003 i Bockstenturen, 4:36:53.
/Leo