Örjan Lax sa:
sdx sa:
ooms sa:
C-dale sa:
Men problemet är ju att chaufförerna skiter i att traska iväg o lämna över paketet. Istället kör de bara förbi så att det syns på gpsen att de varit i närheten. Eller analfabeter som inte kan läsa instruktionerna för resp. paket.
Jag tror också att mycket av problemen sitter längst ut i leveranskedjan, dvs chaufförerna.
Det har du helt rätt i då det många gånger är underleveratörer som kör åt PostNord.
men man måste ha i åtanke att det är fan inte lätt att köra ut paket till folk som inte är hemma fast dom påstår det eller portkoder som inte finns på paket .
Dom som beställer i från tysken som skickar med DHL och PostNord tar över i Sverige där är det i regel import paket (EPG) vilket körs ut till dörren .
Alla andra paket i från Tysken eller någon annan som inte är EPG körs till ombud.
Sen dom paket som folk sitter och väntar hemma på som dom missar och få gå till ombud brukar sitta en stor jävla RÖD lapp på som står (SÖKT) med datum & klockslag & signatur.
Problemet är ju att det där drabbar även dom som ÄR hemma och väntar på paketet. Tycker du det är okej? Ja just ja, PostNord gör ju aldrig fel, bara inhyrda chaufförer...
Har inga problem med varken PN Dhl Schenker mina paket kommer som dom skall utdelas som dom skall men på den orten jag bor så är det anställd personal i från PN som delar ut paketen och det är detsamma för Dhl Schenker .
Så det verkar vara mest ett storstads problem och dom som gnäller mest är tydligen dom som bor i storstad
Då är det bättre att speditörerna kör paketen direkt till ombud och då finns det inget att gnälla över .men man kan lura sig själv och tro att det skall leverans ett paket till dörren om man ser hur det ser ut i nätversionen av sökningen men ser man i stället hur det står i Appen/hemsidan.
mypack home= boka tid för leverans mellan kund& pn
Mypack collekt= hämtas vid ombud
postpaket= hämtas vid ombud
parcel 09=körs ut före 0900 och det görs ett försök till innan kl 1700 till kund
Epg= import paket körs ut till kund
Det här är taget ur chaufförs handboken för postnord.