Dissar Kadens

• Trådstartare Trådstartare Surfaren
  • Start datum Start datum
Dissar Kadens
Hehe, det ser ut som den där Laul är Killinggängets parodi på en sk sportreporter i huvudstaden.

edit. fotbollsreporter var han visst. det förklarar ju en hel del.

Senast redigerad av en moderator:
Dissar Kadens
Fast jag håller med honom: Kadens är inget vidare i. En smula bättre än den där orienteringstidningen kanske. Nu har ju iofs all cykelsport sanktionerad och accepterad av Svenska Cykelförbundet lätt töntstämpel, och kadens verkar ju fokusera på sånt. Kadens skriver väl om vad målgruppen gillar helt enkelt: cykelnörderi.

Svenska Cykelförbundet = Cykelfrämjandet, fast en aning fortare... ;)

Dissar Kadens
hum, den där snubben skulle väl bli ganska chockad om han fick alla andra specialförbunds tidningar. Kanot, skytte, friidrott, skidor, curling (kanske inte finns iofs) osv osv.

Dissar Kadens
Eftersom det verkar vara inne att hata fotboll bland Happyiter så kan jag som fotbollsälskare och regelbunden läsare av Lauls blogg berätta att det här är en följetong, tidigare har någon t ex lagt tidningen Volleyboll i hans postfack och detta med Kadens och Orienteringstidningen är bara en del i "förföljelsen". Laul skriver intressant, roligt och bra tycker jag och om man inte gillar det så behöver man inte läsa.

Men hur kan man som cyklist förebrå tidningar/allmänheten för att dom har en avog inställning mot cykelsporten med tanke på alla skandaler som inträffat de senaste åren är mer än jag förstår.
Vem vann t ex Touren förra året?!?!?

Dissar Kadens
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Calle, du har ju inte ens läst Kadens...

Åh, fan! Det hade jag ingen aning om...

Jag läser den allt då och då när jag får den framför mig av nån anledning. Svärfar (Bengt Backman. 60 bast. Trampar landsväg som en galen iller...) hade t ex några nummer liggande i julas, och inte är jag imponerad alls som sagt. Jag har alltså inte läst de senast numren, så om dom har gjort tidningen mycket bättre under den tiden så har jag ju alltså fel ;)

Dissar Kadens
fredrikw skrev:
> bättre vete tusan, men att säga att det bara
> handlar om licensbaserad cykling är ju faktiskt
> inkorrekt.

Visst, men jag skrev ju bara att dom "fokuserade" på det där licensierade ;)

Vissa artiklar är ju helt OK, men jag saknar mest kvalitet på layout och språknivå. Fast är läsarna inte känsliga på detta så är det ju bortkastat att lägga jobb på det iofs.

Nu är dom ju inte ensamma om att göra ett relativt blekt intryck. Som många andra nischade tidningar tar gärna det kommersiella eller hobbymässiga över väl mycket imho.

Wired och Wallpaper gillar jag annars rent grafiskt. Lite för mycket för "teknikfarbröder", kanske?

Dissar Kadens
öhhhhh. är det dessa rader ni inte tycker om?

"I mitt postfack i dag: en cykeltidning med det sällsynt löjliga namnet Kadens. Handlar om mountainbike, landsväg och friåkning, och just i detta nummer; ett tema om backar och berg.

Tack, men jag behöver inga fler nummer."

Och för det så får killen 60 stycken fåniga komentarer?

IDOTer.

Dissar Kadens
Det är nog så att cykelsporten fått så många törnar (ibland självförvållat) och lever lite marginaliserat jämfört med fotboll och hockey så de frälsta är nog lite känsliga för "påhopp" :)

Dissar Kadens
bigmollo skrev:
> Jag var på dåligt humör. Det fick killen med
> fotbollsfrillan lida för. Visst var det fånigt.

Inte alls. Flarnet Laul har ju en blogg som det går att kommentera i. Gör det! Det är ju därför han har kommentarsfunktionen.

Kadens är en alldeles utmärkt tidning som skriver om hela cykelsverige (som ju råkar vara större än HappyMTB (inget ont om Happy men...).

Stalle

Dissar Kadens
60 fåniga kommentarer får man väl se som en framgång i bloggvärlden.

Enligt Gartner så har 40% av bloggarna slutat uppdatera sina bloggar och 2007 blir peak-året för bloggandet, nu växer det inte mer. Så från och med snart minskar bloggandet och kvalitetsfiltren på textpublicering återkommer, kan man tänka sig.

Dissar Kadens
erik h skrev:
> och med snart minskar bloggandet och
> kvalitetsfiltren på textpublicering återkommer,

Ja precis, var fanns det filtret när jag skrev mitt förra inlägg.

När peakar forumen och man helt enkelt börjar återgå till sina jobb?

Stalle

Dissar Kadens
Jösses, mina arbetskollegor tycker att JAG är nördig med cyklar.... jag är ju helt normal jämfört med Laul! Räcker timmarna på ett dygn för så mycket tittande på fotboll som han verkar lägga ner??

Dissar Kadens
Kung Stalle skrev:
> När peakar forumen och man helt enkelt börjar återgå till sina jobb?

Gartner förutspår att forumen blir det västerländska välståndets undergång. Lite synd, men Gartner brukar ju veta.

I vilken kvadrant lägger vi Happy? För oss IT-nördar, notera f.ö. indiernas framfart mot övre högra hörnet, kanske dags att jobba över lite idag?

GARTNER_Magic_Quadrant_Feb06.jpg

Dissar Kadens
Bra ERik!..kan du inte lägga in dendär i bloggen och fråga sig hur Mr laugh ställer sig till det hela. vart ligger happy, vart ligger aftonbladets dateforum. vart är vi alla påväög?

Dissar Kadens
erik h skrev:
> Kung Stalle skrev:
> > När peakar forumen och man helt enkelt börjar
> återgå till sina jobb?
>
> Gartner förutspår att forumen blir det
> västerländska välståndets undergång. Lite
> synd, men Gartner brukar ju veta.

Så för att översätta det till gräsrotsnivå så innebär det att jag är fast i det här forumet för resten av livet. Är det en korrekt tolkning?

Dissar Kadens
Och ni har antagligen betalat killens årslön genom alla besök på Aftonbladet.se

Sluta genast upp med att läsa tidiningen, i pappersform såväl som på nätet, ifall ni verkligen vill att de som sysslar med dålig journalistik och tjafs ska bytas ut mot bättre alternativ.

Dissar Kadens
Ignorera Laul och aftonbladet - har inte köpt kvällstidning de senaste 5 åren och vad en "fotbollsjournalist" (journalist - innebär det att man gått på journalisthögskolan eller kan vem som helst kalla sig det?) är oftast ganska förutsägbart.

Så - vem bryr sig vad en före detta fotbollsspelare från Ljungskile tycker?????

Dissar Kadens
Jag tyckte mest att det var intressant att chefen för S och Simon Bank verkligen gillade Kadens!

edit: och det var lite humor att han döpt sin motionscykel till Kadens, fast bara lite...

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp