Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vasaloppet följt av VM-femmil och därefter lite skidskytte inträffar väl med ett par års mellanrum? Nästa år kanske?GoranS sa:Vinterstudion är bra för att sitta och nöta lite längre pass. Funderar lite på om det skulle gå att komma upp i ett pass med tvåsiffrigt (antal timmar) någon gång ...
glitch sa:90 minuter, sen är det outhärdligt.
Funkar inte, Vasaloppet avnjuter jag traditionsenligt hos mina föräldrar och traditioner ska upprätthållas. Tror dock det kan finnas andra helger med lång vintrerstudiosändning som skulle kunna funka. Gäller nog mest att vara i rätt mental mod och lyckas koppla bort hjärnan i 10 timmar.ooms sa:Vasaloppet följt av VM-femmil och därefter lite skidskytte inträffar väl med ett par års mellanrum? Nästa år kanske?GoranS sa:Vinterstudion är bra för att sitta och nöta lite längre pass. Funderar lite på om det skulle gå att komma upp i ett pass med tvåsiffrigt (antal timmar) någon gång ...
Edit: Jodå, 5-milen i Oberstdorf startar kl 12.30 söndagen den 7 mars, så bara det körs nåt skidskyttelopp, gärna stafett, framåt kl 15-16 borde det gå att få ihop :-)
Jag tror inte nästa års VM-femmil går i Holmenkollen, den går precis som jag skrev kl 12.30 söndagen den 7 mars i Oberstdorf. 2021 alltså, det är 2020 nu.GoranS sa:Funkar inte, Vasaloppet avnjuter jag traditionsenligt hos mina föräldrar och traditioner ska upprätthållas. Tror dock det kan finnas andra helger med lång vintrerstudiosändning som skulle kunna funka. Gäller nog mest att vara i rätt mental mod och lyckas koppla bort hjärnan i 10 timmar.ooms sa:Vasaloppet följt av VM-femmil och därefter lite skidskytte inträffar väl med ett par års mellanrum? Nästa år kanske?GoranS sa:Vinterstudion är bra för att sitta och nöta lite längre pass. Funderar lite på om det skulle gå att komma upp i ett pass med tvåsiffrigt (antal timmar) någon gång ...
Edit: Jodå, 5-milen i Oberstdorf startar kl 12.30 söndagen den 7 mars, så bara det körs nåt skidskyttelopp, gärna stafett, framåt kl 15-16 borde det gå att få ihop :-)
Hade lite löst tänkt avsluta 10-talet med ett personligt rekord vad gäller inomhusnötande. Tror mitt gällande pers är på sju timmar så målet var åtta. När vinterstudion tog slut och det bara var en massa skräpfilmer på TV:n vek jag dock ner mig efter fem timmar. Årsbästa var det dock.
Sen går femmilen lyckligtvis i Holmenkollen och inte Oberstdorf. Enda gången jag kan påminna mig att de kört någon femmil på internationell nivå i Oberstdorf var vid VM 2005 och det var den tråkigaste femmil jag någonsin sett.
Sorry. Läste lite för snabbt och uppenbarligen väldigt slarvigt och fick för mig att det var i år du menade.ooms sa:Jag tror inte nästa års VM-femmil går i Holmenkollen, den går precis som jag skrev kl 12.30 söndagen den 7 mars i Oberstdorf. 2021 alltså, det är 2020 nu.GoranS sa:Funkar inte, Vasaloppet avnjuter jag traditionsenligt hos mina föräldrar och traditioner ska upprätthållas. Tror dock det kan finnas andra helger med lång vintrerstudiosändning som skulle kunna funka. Gäller nog mest att vara i rätt mental mod och lyckas koppla bort hjärnan i 10 timmar.ooms sa:Vasaloppet följt av VM-femmil och därefter lite skidskytte inträffar väl med ett par års mellanrum? Nästa år kanske?GoranS sa:Vinterstudion är bra för att sitta och nöta lite längre pass. Funderar lite på om det skulle gå att komma upp i ett pass med tvåsiffrigt (antal timmar) någon gång ...
Hade lite löst tänkt avsluta 10-talet med ett personligt rekord vad gäller inomhusnötande. Tror mitt gällande pers är på sju timmar så målet var åtta. När vinterstudion tog slut och det bara var en massa skräpfilmer på TV:n vek jag dock ner mig efter fem timmar. Årsbästa var det dock.
Sen går femmilen lyckligtvis i Holmenkollen och inte Oberstdorf. Enda gången jag kan påminna mig att de kört någon femmil på internationell nivå i Oberstdorf var vid VM 2005 och det var den tråkigaste femmil jag någonsin sett.
Ja, i år blir det svårare. Såg också att norrbaggarna gjort om programmet för Holmenkollhelgen, 5-milen går nu på söndagen (8 mars), inte lördagen som är brukligt. Dock har du damernas 3-mil kl 12 lördagen den 7 mars, följt av skidskyttestafetter i Nove Mesto kl 14 resp kl 17. Kanske är nåt bra alpint på förmiddagen också :-)GoranS sa:Sorry. Läste lite för snabbt och uppenbarligen väldigt slarvigt och fick för mig att det var i år du menade.ooms sa:Jag tror inte nästa års VM-femmil går i Holmenkollen, den går precis som jag skrev kl 12.30 söndagen den 7 mars i Oberstdorf. 2021 alltså, det är 2020 nu.GoranS sa:Funkar inte, Vasaloppet avnjuter jag traditionsenligt hos mina föräldrar och traditioner ska upprätthållas. Tror dock det kan finnas andra helger med lång vintrerstudiosändning som skulle kunna funka. Gäller nog mest att vara i rätt mental mod och lyckas koppla bort hjärnan i 10 timmar.ooms sa:Vasaloppet följt av VM-femmil och därefter lite skidskytte inträffar väl med ett par års mellanrum? Nästa år kanske?GoranS sa:Vinterstudion är bra för att sitta och nöta lite längre pass. Funderar lite på om det skulle gå att komma upp i ett pass med tvåsiffrigt (antal timmar) någon gång ...
Och, jag menar, varför vänta till nästa år om man kan göra det i år. ;-)
marten_larsson sa:Första timmen är värst, har man väl överlevt den går det att köra 3-4h totalt. Givetvis med någon form av visuell underhållning som en halvtaskig film. Men det gör jag endast i absolut nödfall, annars blir det grusväg/skog om vädret är minsta tillåtande. Två timmar däremot är inga problem så länge intensiteten är hygglig.
Tror mer på 22 februari. Tjejvasan startar kl nio. Skidskytte-VM-stafetter 11.45 och 14.45. Damer störtlopp 10.30. Sprintskidor från Trondheim kl 13. Ser ut att bli närmare sju timmar i alla fall från tjejvasestarten till andra skidskyttestafetten är klar. Startar man vid åtta har man en timme före och sen gäller det att hitta ett par timmars annan distraktion i slutet.ooms sa:Ja, i år blir det svårare. Såg också att norrbaggarna gjort om programmet för Holmenkollhelgen, 5-milen går nu på söndagen (8 mars), inte lördagen som är brukligt. Dock har du damernas 3-mil kl 12 lördagen den 7 mars, följt av skidskyttestafetter i Nove Mesto kl 14 resp kl 17. Kanske är nåt bra alpint på förmiddagen också :-)
Du får gå in på vasaloppet.se och kolla på målgångskameran (inkl ljud fr speakern numer), men kanske börjar bli glest efter kl 16-17 (tror sista start i tjejvasan är kl 12.30). Dagen efter under Öppet spår är den dock igång fram till drygt kl 20 :-)GoranS sa:Tror mer på 22 februari. Tjejvasan startar kl nio. Skidskytte-VM-stafetter 11.45 och 14.45. Damer störtlopp 10.30. Sprintskidor från Trondheim kl 13. Ser ut att bli närmare sju timmar i alla fall från tjejvasestarten till andra skidskyttestafetten är klar. Startar man vid åtta har man en timme före och sen gäller det att hitta ett par timmars annan distraktion i slutet.ooms sa:Ja, i år blir det svårare. Såg också att norrbaggarna gjort om programmet för Holmenkollhelgen, 5-milen går nu på söndagen (8 mars), inte lördagen som är brukligt. Dock har du damernas 3-mil kl 12 lördagen den 7 mars, följt av skidskyttestafetter i Nove Mesto kl 14 resp kl 17. Kanske är nåt bra alpint på förmiddagen också :-)
Nja, det tror jag nog mer har en sövande än en uppiggande effekt. Tror mer på att plocka fram något lopp från svunna tider på youtube, t.ex. något i stil medooms sa:Du får gå in på vasaloppet.se och kolla på målgångskameran (inkl ljud fr speakern numer), men kanske börjar bli glest efter kl 16-17 (tror sista start i tjejvasan är kl 12.30). Dagen efter under Öppet spår är den dock igång fram till drygt kl 20 :-)GoranS sa:Tror mer på 22 februari. Tjejvasan startar kl nio. Skidskytte-VM-stafetter 11.45 och 14.45. Damer störtlopp 10.30. Sprintskidor från Trondheim kl 13. Ser ut att bli närmare sju timmar i alla fall från tjejvasestarten till andra skidskyttestafetten är klar. Startar man vid åtta har man en timme före och sen gäller det att hitta ett par timmars annan distraktion i slutet.ooms sa:Ja, i år blir det svårare. Såg också att norrbaggarna gjort om programmet för Holmenkollhelgen, 5-milen går nu på söndagen (8 mars), inte lördagen som är brukligt. Dock har du damernas 3-mil kl 12 lördagen den 7 mars, följt av skidskyttestafetter i Nove Mesto kl 14 resp kl 17. Kanske är nåt bra alpint på förmiddagen också :-)
lundatok sa:Körde inte Fredde en 40-milare på altanen?
NLC sa:Men om man ska tala om distans...
Hur lång tid tog det?NLC sa:lundatok sa:Körde inte Fredde en 40-milare på altanen?
Joooo
GoranS sa:Hur lång tid tog det?NLC sa:lundatok sa:Körde inte Fredde en 40-milare på altanen?
Joooo
Känns som jag missar något här ...NLC sa:GoranS sa:Hur lång tid tog det?NLC sa:lundatok sa:Körde inte Fredde en 40-milare på altanen?
Joooo
Inte mer än 6 minuter
GoranS sa:Känns som jag missar något här ...NLC sa:GoranS sa:Hur lång tid tog det?NLC sa:lundatok sa:Körde inte Fredde en 40-milare på altanen?
Joooo
Inte mer än 6 minuter
I see!NLC sa:GoranS sa:Känns som jag missar något här ...NLC sa:GoranS sa:Hur lång tid tog det?NLC sa:lundatok sa:Körde inte Fredde en 40-milare på altanen?
Joooo
Inte mer än 6 minuter
Kolla videon ;-)