Dopingtråden

Dopingtråden
Dopingtråden
Dopingtråden
Lingon sa:
GoranS sa:
Härlig kille!

"I've no regrets at all. I lied. I cheated; I did what had to do to finish first. But that's not the point, the point is that I didn't dilute my system in time…"

http://www.cyclingnews.com/news/di-luca-reveals-details-of-his-doping-in-hard-hitting-autobiography/
Är nog precis så dom flesta proffsen tänker. I alla fall top-10.
Hur svårt skall det vara att förstå? Ren proffsidrott existerar bara i fablernas värld! ;)

Vad är det som hindrar att man förstår resonemanget och samtidigt tycker att personer som ljuger och fuskar inte riktigt verkar vara några "goa gubbar"?

Dessutom har han gjort en del andra uttalanden som göra att jag får bilden av honom som en dryg person med extremt höga tankar om sig själv.

Dopingtråden
Det finns ju minst en 'great champion' som haft 'difficulties' men som ändå har ' clear conscience' som är aktiv idag och vinner tävlingar med exakt samma inställning som den där dopade italienaren.

Så länge förbunden låter fuskarna vara kvar och jagar bort och stämmer de som som inte tycker att det är bra, kommer det fortsätta att vara så att en sådan inställning lönar sig.

Dopingtråden
Dopingtråden
Kan man gissa att Rodtjenkov kommer att omkomma under olyckliga omständigheter?

Fint ändå att de använde sig av lite mer down-to-earth-metoder och inte en massa datafusk. Hål i väggen och kissbyte. Fint hantverk!

Dopingtråden
Dopingtråden
Luthman Photography sa:
GoranS sa:
Luthman Photography sa:

Så kollektiv bestraffning anser du är principiellt sett helt OK!?

Ja? De är ju redan avstängda från tävlingar. Uppenbarligen har de en rätt djup rotad kultur där fusk ingår. Lite som lvg-cykling. Lägg ner. Avgå. Bränn.

Jag utgår då också från att du inte har några invändningar mot att själv bli bestraffad för vad dina grannar/kollegor/släktingar/landsmän/etc. gör även om du själv är ovetandes och oskyldig.

Dopingtråden
Fast nation går ju att byta. Det har skett förr.

Är det mest synd om dopade ryska idrottare som inte får tävla med nationell support eller om alla de som inte är dopade men som tvingas möta dem i tävlingar?

Stäng ute Ryssland från tävling på en gång säger jag.

Dopingtråden
H. sa:
Fast nation går ju att byta. Det har skett förr.

Är det mest synd om dopade ryska idrottare som inte får tävla med nationell support eller om alla de som inte är dopade men som tvingas möta dem i tävlingar?

Stäng ute Ryssland från tävling på en gång säger jag.

Min invändning är av principiell natur. Jag tycker inte att man ska straffas för något man är oskyldig till. Punkt.

Dopingtråden
Det är väl ifs inte osannolikt att några framgångsrika ryssar kommer att tävla för andra länder som gärna kniper en medalj i OS, oavsett renhet på den som tävlar.

Eller är det fönstret kört, jag har inte koll?

Dopingtråden
GoranS sa:
Luthman Photography sa:
GoranS sa:
Luthman Photography sa:

Ja? De är ju redan avstängda från tävlingar. Uppenbarligen har de en rätt djup rotad kultur där fusk ingår. Lite som lvg-cykling. Lägg ner. Avgå. Bränn.

Jag utgår då också från att du inte har några invändningar mot att själv bli bestraffad för vad dina grannar/kollegor/släktingar/landsmän/etc. gör även om du själv är ovetandes och oskyldig.

Jag har svårt att tro att någon idrottare på elitnivå i ryssland är omedveten om vad som pågår. Och om jag riskerade att straffas för att grannen odlade tjack så skulle jag nog vara rätt angelägen om att han gav fan i det. Således skulle jag motverka kriminalitet i min direkta närhet.

Dopingtråden
Luthman Photography sa:
GoranS sa:
Luthman Photography sa:
GoranS sa:
Luthman Photography sa:

Jag har svårt att tro att någon idrottare på elitnivå i ryssland är omedveten om vad som pågår. Och om jag riskerade att straffas för att grannen odlade tjack så skulle jag nog vara rätt angelägen om att han gav fan i det. Således skulle jag motverka kriminalitet i min direkta närhet.

Du menar att om en rysk idrottsutövare är ren så spelar det ingen roll då hen inte bemödat sig med att se till att övriga ryska idrottsutövare skött sig?

Hur har du tänkt dig att "motverka kriminalitet i min direkta närhet" skulle gå till? Skulle valet påverkas av om polisen var kontrollerad av korrupta politiker?

Tillbaka
Topp