Dopingtråden

Dopingtråden
Drosa sa:
Masjevel sa:
Man får tänka och tycka precis vad man vill men man får inte säga vad som helst om folk. Det är något som många inte förstår...

Om jag säger att jag tror att han dopat sig och att jag tycker att han är en dryg självgod jäkel så ska jag alltså inte få säga det? Då är det minsann farligt nära den totala censuren i detta land.

Har väl inget med censur att göra utan det handlar väl mer om att skydda människor.

Tycker du det skulle vara ok att grannen gick ut i media och påstod en massa saker om dig utan några som helst belägg för det? Vilket skulle resultera i att du fick försöka bedyra din oskuld för Arb.givare, fru, barn mfl.

Så nej, egentligen har du ingen rätt och offentligt påstå att han är dopad, om du inte kan presentera några bevis för det.

Dopingtråden
Jag vill minnas att det blev ett jävla tivoli på happy när någon kastade ur sig att Rissveds var dopad och att utbrändheten egentligen bara var en dimridå för att undkomma testning.

Lite roande att se hur det finns 2 olika standarder beroende på vem idrottaren är och vilken sport vederbörande utövar ;-)

Och nej, jag är INTE en Zlatanist. Fotboll roar mig som åskådare ungefär lika mkt som cykling (WC DH undantaget).

Dopingtråden
Vernersson sa:
Jag vill minnas att det blev ett jävla tivoli på happy när någon kastade ur sig att Rissveds var dopad och att utbrändheten egentligen bara var en dimridå för att undkomma testning.

Lite roande att se hur det finns 2 olika standarder beroende på vem idrottaren är och vilken sport vederbörande utövar ;-)

Och nej, jag är INTE en Zlatanist. Fotboll roar mig som åskådare ungefär lika mkt som cykling (WC DH undantaget).

Iofs är väl inte någon av misstankarna helt ogrundade. De är kanske inte bevisbart sanna, men både dessa athleter har haft oväntad utveckling och haft besvärande långa tider utan tester. Visst kan de vara helt oskyldiga, men frågan är om det är klokt i så fall att uppträda som om man hade något att dölja. Tyvärr så är nog över hälften av alla elitidrottare dopade någon gång under karriären enligt vissa bedömmare, så rätt stor chans att man gissar rätt bara rent statistiskt.

Som jag hävdat tidigare ser jag att ATHLETE BIOLOGICAL PASSPORT är den enda möjliga vägen framåt för en ren idrott och även för idrottarna att slippa spekulation - kör de ABP med värden som ser riktiga ut så är de antigen rena eller har dopat sig så lite att de inte drar något nytta av det.

Men zlatan är snäll så har är nog ren. Och Rissveds är happyhjältinna så hon också ren såklart.

Dopingtråden
Men är det inte konstigt att det inte är någon journalist någonstans på någon redaktion som är lite intresserad av att gräva lite i frågan som Uffe väcker. Hur bygger en supervältränad ung man 10kg muskler på kort tid?? Hur går det till??
Skulle vara roligt att se någon på SVT sporten som vågade ställa lite obekväma frågor. Fast dom är väl rädda att hamna på "svartalistan" och bli utfrysta.

Dopingtråden
Jag har aldrig hört ens något rykte som skulle motivera att en journalist skulle "börja gräva" i Zlatans eventuella dopinghistoria. Eller har jag missat något? Har han omgivit sig med läkare eller annat folk som varit inblandade i andra dopingfall eller vad handlar det hela om? Jag fattar inte...

Dopingtråden
Zlatan är förmodligen sveriges mest populära människa, alla kategorier, så det vore en väldigt dålig idé att sätta dit honom för doping även om han förmodligen dopat sig. Jag tror inte folk riktigt fattar reklamvärdet i honom.

Det är knappast en slump att Lance Armstrong torskade långt efter man tjänat pengarna på honom. Det hade varit dålig business för samtliga inblandade (även USADA) att sätta dit honom tidigare.

Dopingtråden
Så länge inget faktamässigt nytt uppkommit tycker jag att artikeln varken gör frågan hetare eller svalare. Om han ville meddela världen sin uppfattning i frågan hade det väl varit vettigare att göra det i samband med att denna historia dök upp. Även om han inte är någon utbildad skribent borde det inte tagit så lång tid att värka fram det där alstret. Får lite känslan av att det är utfyllnadsmaterial som slängts in över julhelgen.

Dopingtråden
OK, men den artikeln är närmare ett halvår gammal så i den mån den på något sätt bidrog till att "hetta till" det för Sky skedde det väl i somras och inte nu. Det kan mycket väl finnas både det ena och det andra som är ruttet i Sky-teamet. Det jag inte ser är att det nu skulle ha tillkommit något som gör det vare sig mer eller mindre troligt att så är fallet.

Dopingtråden
OK, så den danska artikeln som inleds med "Eneste vej ud af krisen er en fyring af teamchef David Brailsford" var alltså inaktuell då den publicerades i morse?

Tycker hur som helst det varit intressantare med en länk till någon källa som anger att Brailsford lämnat Sky och, om den informationen finns tillgänglig, om det var frivilligt eller om han fick sparken.

Dopingtråden
Har du någon information som stödjer den tesen eller är det bara spekulationer? Vilken gren menar du att Pops tävlar i som skulle göra att han ens teoretiskt skulle kunna vara dopad?

Dopingtråden
Och du är därmed också dopad antar jag genom att du kände till detta faktum. Frågan är, blir jag också dopad genom att jag känner till att du vet att Pops är fotbollspappa/-tränare?

Tillbaka
Topp