Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
me.I.am sa:Det skall nog gå bra för henne, Svenska Friidrottsförbundet samarbetar med henne för att kunna stryka en av gångerna. Bra att dom jobbar aktivt för att få ner antalet dopingavstängningar.
Mumsen sa:Angående Meraf Bahta. Får man direkt reda på om man får nedslag på vistelserapporteringen, eller är det först vid tre avvikelser på en rullande 12-månadersperiod? Tänker att om man vet att man har två avvikelser så är man nog djävligt noga med rapporteringen tills den första är inaktuell.
me.I.am sa:Mumsen sa:Angående Meraf Bahta. Får man direkt reda på om man får nedslag på vistelserapporteringen, eller är det först vid tre avvikelser på en rullande 12-månadersperiod? Tänker att om man vet att man har två avvikelser så är man nog djävligt noga med rapporteringen tills den första är inaktuell.
Vad jag förstått så får dom en varning vid varje tillfälle.
Ja, jag hörde intervjun med Torneklint (förbundskaptenen) igår. Det vara bara "hur jobbigt det var för alla", och "nu jobbar vi med att lämna in förklaringar till avvikelsen", etc. Inte ett ord om att det är en grov förseelse, och nåt som förbundet borde se allvarligt på. Jag fick en dålig känsla av den intervjun.me.I.am sa:Det skall nog gå bra för henne, Svenska Friidrottsförbundet samarbetar med henne för att kunna stryka en av gångerna. Bra att dom jobbar aktivt för att få ner antalet dopingavstängningar.
Jag vet inte, men det börjar ju bli ett mönster med de framgångsrika "importerna". Engqvist, Aregawi, och nu Bahta.1888 sa:Har väl varit i blåsväder förut med va?
ooms sa:Ja, jag hörde intervjun med Torneklint (förbundskaptenen) igår. Det vara bara "hur jobbigt det var för alla", och "nu jobbar vi med att lämna in förklaringar till avvikelsen", etc. Inte ett ord om att det är en grov förseelse, och nåt som förbundet borde se allvarligt på. Jag fick en dålig känsla av den intervjun.me.I.am sa:Det skall nog gå bra för henne, Svenska Friidrottsförbundet samarbetar med henne för att kunna stryka en av gångerna. Bra att dom jobbar aktivt för att få ner antalet dopingavstängningar.
Iom att hon 3 ggr inte befunnit sig på den plats hon uppgivit när dopingkontrollanterna knackat på, så vet varken du eller jag vad hon haft för sig. Det kan ju vara ett (systematiskt?) sätt att dölja doping. Om jag satt på förbundet skulle jag se allvarligt på detta, även om det "bara" är slarv. Sånt här riskerar skada svensk friidrott enormt, både i anseende och ekonomiskt.mhenry sa:ooms sa:Ja, jag hörde intervjun med Torneklint (förbundskaptenen) igår. Det vara bara "hur jobbigt det var för alla", och "nu jobbar vi med att lämna in förklaringar till avvikelsen", etc. Inte ett ord om att det är en grov förseelse, och nåt som förbundet borde se allvarligt på. Jag fick en dålig känsla av den intervjun.me.I.am sa:Det skall nog gå bra för henne, Svenska Friidrottsförbundet samarbetar med henne för att kunna stryka en av gångerna. Bra att dom jobbar aktivt för att få ner antalet dopingavstängningar.
Det är väl knappast en grov förseelse i gängse mening. Det grövsta man kan göra i sammanhanget är väl att (systematiskt) dopa sig?
ooms sa:Jag vet inte, men det börjar ju bli ett mönster med de framgångsrika "importerna". Engqvist, Aregawi, och nu Bahta.1888 sa:Har väl varit i blåsväder förut med va?
Miss Lycka 2.0 sa:Prickarna kvarstår och då är det dags att straffa.
De har inte prövat hennes fall som ett sammanhängande fall (vilket inkluderar tre prickar) och bedömningen som förbundets jurister gör är att det finns en rimlig chans att hela fallet bedöms annorlunda än den senaste pricken enskilt. Därför ska hon starta. Källa: radiosportens intervju me Stefan O ikväll.GoranS sa:Ja, det är nog det ML menar. Helt obegripligt och mkt pinsamt nog verkar det som hon inte kommer att stoppas från EM-deltagande. Med all rimlighet bör hon ju bli avstängd (fast det ska man förstås inte ge sig på heller) och att då vara med och påverka loppets/loppens utveckling på EM är ju minst sagt dåligt. Hade det varit en rysk friidrottare hade det nog varit ljud i skällan.
Det hade lik förbannat varit ljud i skällan om det varit en ryss eller nån fr annan öststat.JonasH72 sa:De har inte prövat hennes fall som ett sammanhängande fall (vilket inkluderar tre prickar) och bedömningen som förbundets jurister gör är att det finns en rimlig chans att hela fallet bedöms annorlunda än den senaste pricken enskilt. Därför ska hon starta. Källa: radiosportens intervju me Stefan O ikväll.GoranS sa:Ja, det är nog det ML menar. Helt obegripligt och mkt pinsamt nog verkar det som hon inte kommer att stoppas från EM-deltagande. Med all rimlighet bör hon ju bli avstängd (fast det ska man förstås inte ge sig på heller) och att då vara med och påverka loppets/loppens utveckling på EM är ju minst sagt dåligt. Hade det varit en rysk friidrottare hade det nog varit ljud i skällan.
ooms sa:Det hade lik förbannat varit ljud i skällan om det varit en ryss eller nån fr annan öststat.JonasH72 sa:De har inte prövat hennes fall som ett sammanhängande fall (vilket inkluderar tre prickar) och bedömningen som förbundets jurister gör är att det finns en rimlig chans att hela fallet bedöms annorlunda än den senaste pricken enskilt. Därför ska hon starta. Källa: radiosportens intervju me Stefan O ikväll.GoranS sa:Ja, det är nog det ML menar. Helt obegripligt och mkt pinsamt nog verkar det som hon inte kommer att stoppas från EM-deltagande. Med all rimlighet bör hon ju bli avstängd (fast det ska man förstås inte ge sig på heller) och att då vara med och påverka loppets/loppens utveckling på EM är ju minst sagt dåligt. Hade det varit en rysk friidrottare hade det nog varit ljud i skällan.
Men det du säger är alltså att först kan man överklaga enskild prick (och det sket sig), och sedan överklaga alla tre prickarna gemensamt? Verkar ju helt koko, antingen har man missat i rapporteringen (vilket resulterar i prick som kan överklagas) eller så har man det inte. Nu har hon ju tre prickar, vad ska man anföra för skäl då för att överklaga "serien"?
Vad jag fattat så försökte de överklaga sista pricken för att de bedömde att det var den som det var störst chans att bli av med. Nu är ju juridik för lekmannen Inte sällan lite överraskande, men då det överklagandet fallerade känns det ju som att det logiskt sett borde vara liten chans att någon av de andra två förseelserna skulle anses lindrigare. Om så är fallet står hon med tre prickar.JonasH72 sa:De har inte prövat hennes fall som ett sammanhängande fall (vilket inkluderar tre prickar) och bedömningen som förbundets jurister gör är att det finns en rimlig chans att hela fallet bedöms annorlunda än den senaste pricken enskilt. Därför ska hon starta. Källa: radiosportens intervju me Stefan O ikväll.GoranS sa:Ja, det är nog det ML menar. Helt obegripligt och mkt pinsamt nog verkar det som hon inte kommer att stoppas från EM-deltagande. Med all rimlighet bör hon ju bli avstängd (fast det ska man förstås inte ge sig på heller) och att då vara med och påverka loppets/loppens utveckling på EM är ju minst sagt dåligt. Hade det varit en rysk friidrottare hade det nog varit ljud i skällan.
geologen sa:Jag är faktiskt fascinerad av att det alls finns idrottare som orkar underkasta sig vistelserapporteringen. Jag hade inte stått ut med det en enda dag!
Jag tror inte att du är en typisk person, på gott och ont, utan har ganska ovanliga åsikter i en hel del frågor. Personligen tror jag inte att jag hade haft något större problem med det OM jag hade varit en person som satsade på en sådan nivå att jag behövt delta i denna rapportering. Är förvisso inte helt insatt i exakt vad det innebär i detalj, men om mitt stora mål vore att tävla på den nivån så känns det som att det bara äg att spela spelet.geologen sa:Jag är faktiskt fascinerad av att det alls finns idrottare som orkar underkasta sig vistelserapporteringen. Jag hade inte stått ut med det en enda dag!
DT sa:Ja, det verkar oerhört märkligt. Att man kan överklaga en enskild prick verkar rimligt då det kan tänkas förekomma speciella omständigheter vid ett visst tillfälle, men om alla tre prickarna är giltiga så kan det väl inte finnas något skäl att fria? Man har ju då fått sina tre chanser. I så fall verkar systemet vara ett skämt.
Lizzie Deignan. Hon belönades med ett team från Trek.me.I.am sa:DT sa:Ja, det verkar oerhört märkligt. Att man kan överklaga en enskild prick verkar rimligt då det kan tänkas förekomma speciella omständigheter vid ett visst tillfälle, men om alla tre prickarna är giltiga så kan det väl inte finnas något skäl att fria? Man har ju då fått sina tre chanser. I så fall verkar systemet vara ett skämt.
En amerikanska som kom upp i 3 prickar hade en där hon hälsade på presidenten i Vita Huset, den ströks inte, dock fick hon bara 1 år tror jag.
Men var det inte nån kvinnlig cyklist, eller simmerska, som kom upp i 3 härom året som lyckades få en struken?
Även bortsett från det lätt osmakliga i att jämföra dopningsförseelse med terrorhandling tycker jag liknelsen haltar rätt betänkligt.geologen sa:Tja, det är ju jämförbart med att knalla upp på SÄPO och säga, jag tror jag är terrorist, håll nu koll på varje steg jag tar ett par år framöver.
Ingen normalt funtad tror väl att hon dopat sig medvetet via läpparna, däremot Kan man vara normalt funtad men ändå inte köpa hennes historia rakt av. Det går ju inte att utesluta att det är en täckhistoria för annan doping.JonasH72 sa:Om förbundet har erbjudit hjälp med rapporteringen, och den inte skötts så kan man kanske se det annorlunda? Det återstår väl att se om så är fallet eller ej. Både om förbundet erbjudit hjälp och om det isåfall förmildrar saken. Men logiskt sett borde resultatet av hela ärendet detta innebära minst 12 månaders avstängning.
Detta är ungefär som med Johaug; det finns ju ingen normalt funtad människa som på allvar tror att hon medvetet dopat sig, men ett reglemente är ett reglemente. Det är bara att följa..
JonasH72 sa:Detta är ungefär som med Johaug; det finns ju ingen normalt funtad människa som på allvar tror att hon medvetet dopat sig,
Miss Lycka 2.0 sa:Att inte veta var man planerar att vara under någon timme per dag är rätt jobbigt.
GoranS sa:Om jag fattar det rätt säger Wadas kod, 10.3.2, att tre prickar ger avstängning i 1-2 år. Jag tycker därmed att det mest låter som en from förhoppning att hon skulle gå fri. I det läget tycker jag att det är ytterst dålig stil att ställa upp och påverka lopp. Och jag vidmakthåller att jag tror att det skulle låtit annorlunda om det varit tex en rysk utövare.
Lars.E sa:Är jag tvungen att plussetta detta för att framstå som normalt funtad, eller kan vi komma överens om att det säkerligen finns helt vanligt folk som på allvar tror att många toppidrottsutövare medvetet ligger väldigt nära gränsen under perioder och då självklart även har en "flyktplan" om det plötsligt är tester på G just då?