IM
Aktiv medlem
Dopingtråden
Så blir det onekligen. Det går inte att komma ifrån. I dagsläget blir, i mina ögon, förloraren idrotten (och jag, som inte längre intresseras av den). Men du är å andra sidan subjektivt.Ja, dom som förlorar då är astmatikerna.
Antingen tillåtet för alla eller förbjudet för alla. Vid förbud så drabbas såklart den lilla del av dagens användare som faktiskt har astma.
Jag ser nog hellre att det blir helt tillåtet så att alla kan utnyttja lungorna man fötts med oavsett grad av förbättring.
Jag håller med dig om att lösningen ligger i ett totalförbud eller att tillåta samtliga deltagare att nyttja preparaten.
För mig som en gång i tiden hängav mig åt kroppsbyggning och intresserade mig för sådana tävlingar ser jag inte alls charmen i att släppa prestationshöjande preparat fritt (ja, jag vet; kaffe och snus och allt det där - gränsdragningar och andra svårigheter kommer som ett brev på posten, men som princip).
Samtidigt finns det givetvis mängder av människor som tycker annorlunda (Mr. Olympia smäller ju trots allt högre än någon bortglömd Classic BB-tävling som ingen kan namnet på) vilket såklart är den lika rimlig ståndpunkt. Att vara intresserad av skidor är ju heller ingen rättighet (för mig).
I slutändan blir det lite som med det eviga omställandet av klockan två gånger om året; jag bryr mig inte om vi har permanent vinet- eller sommartid - bestäm er bara för det ena eller det andra så lovar jag att anpassa mig.