Downcountry - visa vad du kör

Om du tittar på cyklar som är ~5 år gamla borde ju även Transition Spur kunna vara en kandidat. Jag är helnöjd med min iaf.

Specialized Epic Evo går att hitta för rätt bra peng begagnad. Canyon Lux trail ser ut att vara jäkligt rätt i geometrin, och riktigt snygg. Vet dock inte hur tålig den är. Trek Top fuel verkar ju också prestera väldigt bra på stigarna.
Spur är såklart åtråvärd, men jag tror inte jag får så mkt betalt för min 2022 Canyon i alu. Och med tanke på hur lite jag numera cyklar MTB så är jag inte så sugen på att gå in med mer pengar.

Epic Evo, ja det kan ju vara något däremot!

missade 2020/2021. Då var kanske top fuel XC? Neuron var kanske redan modern 2021?

edit
inte precis

1786712893320.webp

EDIT 2

Minst 2023 får man spara ihop till.

1786712988840.webp

Kona Hei hei är kanske lite sällsynt här i Sverige men det är väl en poppis cykel bland de som ägt dem har jag för mig
Hittar jag rätt siffror är 2021 top fuel kol 0.5 grader brantare än alu. Över smärtgräns skulle jag säga
Ser ut att vara nåt flip-chip på båda, 67.5 eller 68 grader i låg- eller högläge.
Edit: alltså samma på alu och kol.

Kona Hei hei är kanske lite sällsynt här i Sverige men det är väl en poppis cykel bland de som ägt dem har jag för mig

Ser ut att vara nåt flip-chip på båda, 67.5 eller 68 grader i låg- eller högläge.
Edit: alltså samma på alu och kol.
Hei hei 2021 ser väldigt fin ut om 67.5 är ok.

Jag fastnar nog för Top fuel 2022 med SID 120mm.

Hei hei 2021 ser väldigt fin ut om 67.5 är ok.

Jag fastnar nog för Top fuel 2022 med SID 120mm.
Körde Merida One Twenty alu med 67,5 i ett par år och den funkade finfint, även om de röda nedfarterna på Vallåsen var rätt skakiga på den. En polare har kolvarianten (från 2018/19) men vägrar göra sig av med den.

Edit: han hade faktiskt just en Hei Hei först men sålde den efter att ha kört några varv på min Merida.

Senast ändrad:
Cube Stereo One22 HPC eller One44 C62/C68. Värstingmodeller från 2023 såldes för under 40k, XXL reade ut de för typ 25k. Cubes ramar i kolfiber är lätta och cyklarna väger ofta runt eller strax under 12-13 kg. Det borde väl dyka upp nån beggad ibland kanske.

Körde Merida One Twenty alu med 67,5 i ett par år och den funkade finfint, även om de röda nedfarterna på Vallåsen var rätt skakiga på den. En polare har kolvarianten (från 2018/19) men vägrar göra sig av med den.

Edit: han hade faktiskt just en Hei Hei först men sålde den efter att ha kört några varv på min Merida.
Ja, 67.5 hade nog funkat för mig. Hemma i alla fall...men bortsett ifrån att slump och dålig prissättning avgör vad man kan köpa så tror jag just nu att jag valt top fuel 2022 för max bang.
Innan jag börja räkna gram i alla fall... har bara kollat geo o beg pris

Edit. Har kört väldigt lite mellan 66 och 70+ grader så vet inte var gränsen går men 68 undviker jag

Cube Stereo One22 HPC eller One44 C62/C68. Värstingmodeller från 2023 såldes för under 40k, XXL reade ut de för typ 25k. Cubes ramar i kolfiber är lätta och cyklarna väger ofta runt eller strax under 12-13 kg. Det borde väl dyka upp nån beggad ibland kanske.
Såna här? Finns två på K&S, kanske finns prutmån? Edit det var föregångaren, ja…

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp