Downhill & Freeride Göteborg

Pontus 94

Ny medlem
Tjenare alla extrem åkare där ute!

Så som det ser ut nu så växer cyklings intresset i Göteborg med storm vindar å inte minst cykling som Dirt,Freeride och Downhill. Jag å min vänner va ute å hojade senast igår å kom på tanken att det hade varit gött å veta va folk åker.... som ni alla vet så stöter man på andra cykel intresserad lite då å då ute i skogen. Så vi skapade en FaceBook grupp samt sida som heter "Downhill & Freeride Göteborg" En sida/grupp som är till för att man ska kunna få ihop folk för att sticka ut å ha kul.
Man använder gruppen på så sätt att man gör ett inlägg å säger att man är 4 killar som ska sticka till kallebäcks dirten å hoja. Har man tur då så blir det lite fler som kommer än bara 4st.

Man ska även kunna göra inlägg som att nu på lördag vid kl 12 så ska vi ses några i bamse backen å köra Downhill. Just för att locka fler ut i skogen å få möjligheten att träffa nytt folk å få nya vänner.

Då det inte finns några direkta klubbar som riktar in sig på dessa kategorier så tror jag denna sidan/gruppen kan få en positiv inverkan på oss som hojar ute i skogarna.

Om du som jag tycker om iden med gruppen så bli medlem å sprid den till dina vänner, Å så får vi hoppas att detta blir ett grymt cykel år!

Länk till gruppen: http://www.facebook.com/groups/611645902196732/

Om ni har frågor eller funderingar om inte tips så säg det :)

Jag kanske är lite gammaldags och så (+ att jag inte har Facebook), men skulle inte detta lika gärna kunna ske här på happy t.ex? Nu finns det ju dessutom en kalenderfunktion. Det är ju bara att slänga upp en "Happy Dirt Ride" eller motsvarande.

PerFormance skrev:
-------------------------------------------------------
> jag gick med i fb-gruppen! grymt initiativ även
> om jag är för gammal och för feg för
> egentligen allt vad dh/dirt heter!

Jag är äldre och fegare än du Per men åker DH ändå, det är bara att sikta å rulla.
Och ännu äldre än Rattnalle...vad hette det -Fejsbåck?

Det lät ju generellt som ett bra initiativ annars med lite mer än bara våra sedvanliga organiserade Svetto turer där extra dämpningen mest bara ställer till besvär.

Var beställer jag då Fejsbåck...på Tjejnrejäktjon ?

tropfrog skrev:
-------------------------------------------------------
> Ähh, vill du få med mycket folk så annonsera
> dina cyklingar här.
> Med vänlig hälsning,
> Magnus

Som att sälja eller bara vissa upp lite? ;)

Hojen då... Transition blindside

217724_1333525836349_2924278_n.jpg

bromsarn e tectro deras första modell av hydraliska.. ska köpa avid jusi 5 nu i veckan dock.
200 skiva fram och 160 bak

gaffel är marzocchi RC2
bak är FOX DHX 5.0
hjul är halo SAS
kör på några coninental däck med 2,4 tum
sram x-7 på både styre å där nere... kör billig växel då dom gå sönder ofta
demo 8 styre samt sadel
planet-X pedaler från 05 helt jävla sönder körda.. funderar på att skaffa nya.
vanliga husefeler vevar samt vev lager
kedje styrare MRP G2 (bästa köpet jag nånsin gjort..)

bild från helgen! lite ringrostog men säsongen har ju precis börjat!

906866_160126697482244_1146521043_o.jpg

på söndag e vi ett gäng som ska ut å åka i skatås runt skid backen :) korv grillning kan förekomma :D

Jag skrev cyklingar som en försvenskning av rides, men tack för bilderna på cykeln :).

Gör en tråd som heter typ "happy DH skatås", så skall du se att det dyker upp folk. Själv är jag för gammal och feg för DH. Jag btycker att de dödsbranterna vi tar på easyrides räcker fullt tillräckligt.

MVH
Magnus

Tillbaka
Topp