Olov.L sa:
En kort recension av E-Thirteen TRS+.
Till att börja med ska sägas att jag har begränsad erfarenhet av droppers sen tidigare men har testat cyklar med Reverb, Bondtrager och Fox och av dom fyra håller jag helt klart TRS högst upp.
Handtaget som följer med är stabilt och skönt att använda och känns mer direkt än dom andra och stolpen reagerar direkt man trycker på reglaget. Tycker att Reverben och Foxens knapp är lite trög..
Det finns ett visst glapp men det verkar svårt att komma ifrån.
Problemen jag har haft är att efter nån vecka hade jag ovanligt stort glapp men det löstes genom att plocka bort sadeln och dra åt insexen som sitter högst upp. Och i våras när det var nollgradigt hade den lite problem att skjutas hela vägen upp men under resten av tiden har den varit riktig snabb i returen.
Jag är då riktigt nöjd med stolpen och hade köpt en till om jag haft en cykel i behov av en dropper.
Olov.L sa:
En kort recension av E-Thirteen TRS+.
Till att börja med ska sägas att jag har begränsad erfarenhet av droppers sen tidigare men har testat cyklar med Reverb, Bondtrager och Fox och av dom fyra håller jag helt klart TRS högst upp.
Handtaget som följer med är stabilt och skönt att använda och känns mer direkt än dom andra och stolpen reagerar direkt man trycker på reglaget. Tycker att Reverben och Foxens knapp är lite trög..
Det finns ett visst glapp men det verkar svårt att komma ifrån.
Problemen jag har haft är att efter nån vecka hade jag ovanligt stort glapp men det löstes genom att plocka bort sadeln och dra åt insexen som sitter högst upp. Och i våras när det var nollgradigt hade den lite problem att skjutas hela vägen upp men under resten av tiden har den varit riktig snabb i returen.
Jag är då riktigt nöjd med stolpen och hade köpt en till om jag haft en cykel i behov av en dropper.
Kul att du är nöjd?
Har läst en del om bekymmren med att den inte gått i topp, det ska tydligen varit lite för klen fjäder i första batchen med stolpar. Fjädern ska nu mera vara utbytt och det ska gå att få/köpa en ny om man hör av sig till E13.
Jag blev med E13 dropper igår, enkel installation förutom att höljes ändpluppen var tvungen att vara smalare än dom jagwire pluppar jag brukar använda mig av. Ett minus jag hittat är att klämman inte hargångjärn utan att man måste av med handtaget osv för att montera reglaget.
Visst är den lite glappigare än min Yep men den kan nog ses som mer premium än den här förhoppningsvis bombsäkra nextgen gravitydroppern, inget störande glapp men i linje med hur mina tidigare reverbs glappat.